Reklam grafiğine giriş, tasarımın bileşenleri, tasarım ilkeleri, reklâm ve pazarlama yönünden bir ürün ya da hizmetin tanıtımına ilişkin alanlarda, yapılacak tüm görsel ve görsel+işitsel grafik tasarımlara bakış açısını şekillendirmek. Grafik Tasarımın en önemli kısmı olan Reklam Grafiğinin, hedef kitle ulaşımı, Hiyerarjik düzen ve Grafik Tasarım kurallarıyla Müşteri ilişkilerin oluşturulmasını, ürün veya kurumun pazarlamasında öncülü sağlar.
Ön Koşullar
Reklam Grafiği I
Eş Koşullar
Reklam Grafiği I
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Yeliz Bilir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 09:00 - 13:50
Salı 14:00 - 18:50 - 5B-11 mac lab.
Perşembe 09:00 - 13:50 - 5B-11 mac lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı 13:00 - 13:50 5B-11 mac lab.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim yöntemi, pazarlama, Reklamcılık ve Grafik Tasarım kurallarının öğrencilerimize Teorik olarak anltımı ve bu bilgiler doğrultusunda Uygulamalı Tasarımların değerlendirilerek, öğrencilerimizin yaptıkları işleri sunum yöntemiyle sınıfa sunar ve eksikleri varsa, değerlendirmeler sonrasında düzeltmeleri sağlanır.
Tanışma, Grafik ve Reklam Sanatı ile ilgili giriş.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
2. Hafta
Tasarımı oluşturan materyallare genel bakış, irdeleme ve konu belirleme.
Proje çalışması için Brif sunumunun yapılması.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
3. Hafta
Sanat dergisi 16 sayfalık Brif doğrultusunda,
Proje konusunun teorik bigiler doğrultusunda bilgilendirme
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
4. Hafta
Seçilen proje üzerinde fikir taslaklarının tartışılması.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
5. Hafta
Derginin isminin belirlenerek Logotype çalışması konusunda eskiz çalışmalarının Projeye dönüştürülmesi.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
6. Hafta
Eskiz çalışmaları
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
7. Hafta
Eskiz çalışmaları
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
8. Hafta
Eskizlerin orijinal çalışmaya dönüş aşamasında
Logo, Görsel, Tipografi, vb. Uygulamaların ön sunumlarının yapılması ve üzerinde tartışılması.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
9. Hafta
Proje çalışması ve üzerinde detaylı fikir tartışması ve eksiklerin belirlenmesi.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
10. Hafta
Piyasada yapılan benzeri dergi tasarımların araştırılarak , eksik hatalarının anlatımı.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
11. Hafta
Proje Teslimi ve değerlendirme.
Değerlendirme
12. Hafta
Yeni Proje Dış Mekan Tasarımları Outdoor
Anlatım ve Proje çalışması
13. Hafta
Dış mekan reklamlarında Teorik anlatım ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler ve eskiz çalışmaları.
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
14. Hafta
Eskiz çalışmaları
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
15. Hafta
Eskiz çalışmaları, eksik ve hataların değerlendirlmesi
Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
16. Hafta
Yapılan işlerin bastırılarak Dış mekan Reklam çalışmalarının toplanması.
Proje Teslimi
17. Hafta
Yapılan işlerin bastırılarak Dış mekan Reklam çalışmalarının toplanması.
Proje Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Hedef kitleye ulaşım ve yapılan Tasarımlarda Hiyerarşiyi öğrenir.
ÖÇ-2
Reklam ve pazarlama hakkında bilgi sahibi olur,
ÖÇ-3
Grafik sanatının pazarlamaya etkisini öğrenir, iletişiminde kullanılan yöntemlerini öğrenir,
ÖÇ-4
Hedef kitle belirleme analizi yapar ve bu doğrultuda çalışmayı öğrenir,
ÖÇ-5
Yapılacak reklama göre ön hazırlık ve Tasarım uygulaması yapar ve irdeler,
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.