Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Grafiği I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT3001 3 Reklam Grafiği I 2/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Reklam grafiğine giriş, tasarımın bileşenleri, tasarım ilkeleri, reklâm ve pazarlama yönünden bir ürün ya da hizmetin tanıtımına ilişkin alanlarda, yapılacak tüm görsel ve görsel+işitsel grafik tasarımlara bakış açısını şekillendirmek. Grafik Tasarımın en önemli kısmı olan Reklam Grafiğinin, hedef kitle ulaşımı, Hiyerarjik düzen ve Grafik Tasarım kurallarıyla  Müşteri ilişkilerin oluşturulmasını, ürün veya kurumun pazarlamasında öncülü sağlar.
Ön Koşullar Reklam Grafiği I
Eş Koşullar Reklam Grafiği I
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yeliz Bilir
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 09:00 - 13:50 Salı 14:00 - 18:50 - 5B-11 mac lab. Perşembe 09:00 - 13:50 - 5B-11 mac lab.
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 13:00 - 13:50 5B-11 mac lab.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Öğretim yöntemi, pazarlama, Reklamcılık ve Grafik Tasarım kurallarının öğrencilerimize Teorik olarak anltımı ve bu bilgiler doğrultusunda Uygulamalı Tasarımların değerlendirilerek, öğrencilerimizin  yaptıkları işleri sunum yöntemiyle sınıfa sunar ve eksikleri varsa, değerlendirmeler sonrasında  düzeltmeleri sağlanır.

Temel Kaynaklar -Ders Notları
YARATICI TASARIMIN TEMEL KURALLARI
Çevirmen: Adnan Tepecik
 
GÖRSEL İLETİŞİM VE GRAFİK TASARIM
Yazar: Tevfik Fikret Uçar
Yayınevi: İnkilap Kitapevi
 
TASARIM FİKRİ
Yazar: Gavin Ambrose
Yayınevi: Literatür Yayıncılık
 
GRAFİK TASARIMDA BASKI ve SONLANDIRMA
Yazar: Gavin Ambrose
Yayınevi: Literatür Yayıncılık
 
 
TAM BENİM TİPİM (TİPOGRAFİ)
Çevirmen: Sabri Gürses
Yayınevi: Domingo Yayınevi
 
 
 

 
Diğer Kaynaklar
İNTERNET ÜZERİNDEN FAYDALANILACAK  WEB SAYFALARI
Freepik
iSTOCK
Mock-Up
Best of Behance
Creative Blocq
 


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, Grafik ve Reklam Sanatı ile ilgili giriş. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
2. Hafta Tasarımı oluşturan materyallare genel bakış, irdeleme ve konu belirleme. Proje çalışması için Brif sunumunun yapılması. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
3. Hafta Sanat dergisi 16 sayfalık Brif doğrultusunda, Proje konusunun teorik bigiler doğrultusunda bilgilendirme Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
4. Hafta Seçilen proje üzerinde fikir taslaklarının tartışılması. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
5. Hafta Derginin isminin belirlenerek Logotype çalışması konusunda eskiz çalışmalarının Projeye dönüştürülmesi. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
6. Hafta Eskiz çalışmaları Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
7. Hafta Eskiz çalışmaları Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
8. Hafta Eskizlerin orijinal çalışmaya dönüş aşamasında Logo, Görsel, Tipografi, vb. Uygulamaların ön sunumlarının yapılması ve üzerinde tartışılması. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
9. Hafta Proje çalışması ve üzerinde detaylı fikir tartışması ve eksiklerin belirlenmesi. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
10. Hafta Piyasada yapılan benzeri dergi tasarımların araştırılarak , eksik hatalarının anlatımı. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
11. Hafta Proje Teslimi ve değerlendirme. Değerlendirme
12. Hafta Yeni Proje Dış Mekan Tasarımları Outdoor Anlatım ve Proje çalışması
13. Hafta Dış mekan reklamlarında Teorik anlatım ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler ve eskiz çalışmaları. Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
14. Hafta Eskiz çalışmaları Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
15. Hafta Eskiz çalışmaları, eksik ve hataların değerlendirlmesi Anlatım ve Proje çalışması Uygulama
16. Hafta Yapılan işlerin bastırılarak Dış mekan Reklam çalışmalarının toplanması. Proje Teslimi
17. Hafta Yapılan işlerin bastırılarak Dış mekan Reklam çalışmalarının toplanması. Proje Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1Hedef kitleye ulaşım ve yapılan Tasarımlarda Hiyerarşiyi öğrenir.
ÖÇ-2Reklam ve pazarlama hakkında bilgi sahibi olur,
ÖÇ-3Grafik sanatının pazarlamaya etkisini öğrenir, iletişiminde kullanılan yöntemlerini öğrenir,
ÖÇ-4Hedef kitle belirleme analizi yapar ve bu doğrultuda çalışmayı öğrenir,
ÖÇ-5Yapılacak reklama göre ön hazırlık ve Tasarım uygulaması yapar ve irdeler,
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10