Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Çağdaş Sanat II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0025 Çağdaş Sanat II 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 1960'lı veya 1970'li yıllardan (başka bir deyişle modern sanatın veya Modernist dönemin bittiği kabul edilen zamandan sonra) günümüze kadar süregelen ve bir akım veya üslup benzeri birleştirici özellikleri olmadığından genel bir deyişle 'çağdaş' olarak adlandırılan sanat biçimleri.
Ön Koşullar Çağdaş Sanat II
Eş Koşullar Çağdaş Sanat II
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Neyir Tekeli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 14:00-16:00 3B04
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba 14:00-16:00 3B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  
Çağdaş Sanat Akımları - Abdullah Ayaydın
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta ÇAGDAŞ SANAT AKIMLARINA GİRİŞ GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
2. Hafta GRAFİK SANATINA GİRİŞ GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
3. Hafta MODERN SANATTA GRAFİK GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
4. Hafta ÇAGDAŞ SANATÇILAR GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
5. Hafta GRAFİK DÜNYA SANATÇILARI GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
6. Hafta TURK GRAFİK SNATÇILARI GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
7. Hafta vize VİZE
8. Hafta İHAP HULUSİ GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
9. Hafta KENAN TEMİZAN GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
10. Hafta CUMHURİYET SANATÇILARI GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
11. Hafta MODERN SANAT VE YENİ TURK CUMHURİYETİ GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
12. Hafta GRAFİK SANATININ ÇAĞDAŞ SANAT İLE İLİŞKİSİ GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
13. Hafta TEKRAR GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
14. Hafta TEKRAR GÖRSEL VE İŞİTSEL ANLATIM
15. Hafta FİNAL
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 70


ÖÇ-1SANAT VE GRAFİK İLİŞKİSİ
ÖÇ-2ÇAĞDAŞ SANATIN GRAFİK SANATI İLE İLİŞKİSİ
ÖÇ-3MODERN SANATA HAKİMİYET
ÖÇ-4ÇAĞDAŞ SANAT ÇILAR VE GRAFİK SANATÇILARI
ÖÇ-5GRAFİK VE MODERN SANAT
ÖÇ-6GRAPHIC AND MODERN ART
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6