Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Grafik Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ambalaj Tasarımı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MGT0013 Ambalaj Tasarımı I 2/2/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
Tasarım eleman ve ilkelerini kavrayıp Ambalaj tasarım hakkında ürün ve marka kimliği bilgisini edinmek, uygulamalarla pekiştirip öğrencilerin kendi ambalaj tasarım uygulamalarını Ambalaj yüzey ve form yapısı içinde geliştirmek amaçlanmıştır.
Ön Koşullar Ambalaj Tasarımı I
Eş Koşullar Ambalaj Tasarımı I
Özel Koşullar Derse Devam
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Nesil Türkyılmaz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00- 12:50 5B04 Cuma 09:00 12:50 MAC LAB. 5B11 14:30-18:20 5B04
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma 09:00 12:50 MAC LAB. 5B11 14:30-18:20 5B04
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Bu ders, örgün olarak planlanmıştır. Anlatım, uygulama, ödev ve yüzyüze olarak işlecektir.

Temel Kaynaklar  Ders Notları, Sunum ve örnekler, Meyers,H / Murray,J.,L(2003) Başarılı Ambalaj Başarılı Pazarlama, Rota Yayın Yapım. Seddon,T / Waterhose,J (2007) The Packaging Design Template Sourcebook, Ginko Press
Diğer Kaynaklar  Cats Platformu üzerinden yaratıcı kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders araç gereç tanıtımı temini, konuların işlenişi ve yapılacak uygulamalarla ilgili ön bilgi verilmesi Uygulama ve teorik
2. Hafta Ambalajın özellikleri, amacı, önemi, tarihi ve ambalajın gerekliği hakkında bilgilendirme Uygulama ve teorik
3. Hafta Ambalaj tasarım öncesi, ürün ve tasarım örnekleri hakkında bilgilendirme Uygulama ve teorik
4. Hafta Ambalaj Tasarımda rengin psikolojik etkisi, hedef kitle ve tasarım ilkeleri ve uygulamaları hakkında bilgilerin verilmesi Uygulama ve teorik
5. Hafta Ambalaj Tasarımda yüzey ve form ilişkisi, Kutu çeşitleri, malzeme seçimi ve ürüne olan etkisinin araştırılması Uygulama ve teorik
6. Hafta Etiketin tanımı, ambalaj üzeri etiketleri, çeşitleri ve önemi. Uygulama ve teorik
7. Hafta Seçilecek bir ürün üzerinde Ambalaj Tasarım çalışması (Etiket "tek yüzey") Uygulama ve teorik
8. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
9. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
10. Hafta Seçilecek bir ürün üzerinde Ambalaj Tasarım çalışması (Kutu "dört yüzey") Uygulama ve teorik
11. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
12. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
13. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
14. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
15. Hafta Ambalaj Tasarım çalışması Uygulama ve teorik
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 100


ÖÇ-1Ambalaj tasarımıyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olur
ÖÇ-2Yeniliklere açık özgün tasarımlar ortaya koymaya yardımcı olur.
ÖÇ-3Çalışmalarında yerleştirme, oran-orantı ve plan ilişkilerini doğru bir şekilde kullanma becerisi kazanır
ÖÇ-4Ambalajın özelliklerini, çeşitlerini ve ambalaj tasarımında nelere dikkat edeceğini bilir.
ÖÇ-5Görsel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin farklı alanlarla (disiplinlerle) ilişkilendirilmesi ve tasarıma yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesini sağlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5