Tasarım eleman ve ilkelerini kavrayıp Ambalaj tasarım hakkında ürün ve marka kimliği bilgisini edinmek, uygulamalarla pekiştirip öğrencilerin kendi ambalaj tasarım uygulamalarını Ambalaj yüzey ve form yapısı içinde geliştirmek amaçlanmıştır.
Bu ders, örgün olarak planlanmıştır. Anlatım, uygulama, ödev ve yüzyüze olarak işlecektir.
Temel Kaynaklar
Ders Notları, Sunum ve örnekler, Meyers,H / Murray,J.,L(2003) Başarılı Ambalaj Başarılı Pazarlama, Rota Yayın Yapım. Seddon,T / Waterhose,J (2007) The Packaging Design Template Sourcebook, Ginko Press
Diğer Kaynaklar
Cats Platformu üzerinden yaratıcı kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders araç gereç tanıtımı temini, konuların işlenişi ve yapılacak uygulamalarla ilgili ön bilgi verilmesi
Uygulama ve teorik
2. Hafta
Ambalajın özellikleri, amacı, önemi, tarihi ve ambalajın gerekliği hakkında bilgilendirme
Uygulama ve teorik
3. Hafta
Ambalaj tasarım öncesi, ürün ve tasarım örnekleri hakkında bilgilendirme
Uygulama ve teorik
4. Hafta
Ambalaj Tasarımda rengin psikolojik etkisi, hedef kitle ve tasarım ilkeleri ve uygulamaları hakkında bilgilerin verilmesi
Uygulama ve teorik
5. Hafta
Ambalaj Tasarımda yüzey ve form ilişkisi, Kutu çeşitleri, malzeme seçimi ve ürüne olan etkisinin araştırılması
Uygulama ve teorik
6. Hafta
Etiketin tanımı, ambalaj üzeri etiketleri, çeşitleri ve önemi.
Uygulama ve teorik
7. Hafta
Seçilecek bir ürün üzerinde Ambalaj Tasarım çalışması (Etiket "tek yüzey")
Uygulama ve teorik
8. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
9. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
10. Hafta
Seçilecek bir ürün üzerinde Ambalaj Tasarım çalışması (Kutu "dört yüzey")
Uygulama ve teorik
11. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
12. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
13. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
14. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
15. Hafta
Ambalaj Tasarım çalışması
Uygulama ve teorik
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Ambalaj tasarımıyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olur
ÖÇ-2
Yeniliklere açık özgün tasarımlar ortaya koymaya yardımcı olur.
ÖÇ-3
Çalışmalarında yerleştirme, oran-orantı ve plan ilişkilerini doğru bir şekilde kullanma becerisi kazanır
ÖÇ-4
Ambalajın özelliklerini, çeşitlerini ve ambalaj tasarımında nelere dikkat edeceğini bilir.
ÖÇ-5
Görsel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin farklı alanlarla (disiplinlerle) ilişkilendirilmesi ve tasarıma yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesini sağlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak.
PÇ-2
PÇ 2. Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir.
PÇ-3
PÇ 3. Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir.
PÇ-4
PÇ 4.Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır.
PÇ-5
PÇ 5. Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir.
PÇ-6
PÇ 6. Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir.
PÇ-7
PÇ 7. Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır.
PÇ-8
PÇ 8. Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksekokulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar.
PÇ-9
PÇ 9. Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek.
PÇ-10
PÇ 10. Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak.