Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MEDYA PLANLAMASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0003 MEDYA PLANLAMASI 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Öğrencilerin tutundurma karmasını en doğru şekilde yönetebilmesi, mecraların hedef kitle üzerinde en doğru kombinasyonda kullanılabilmesi için gerekli olan temel bilgiler ve yöntemler gösterilerek, medya planlaması kavramının açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Merve Üstündağ Eralp, Öğr. Gör. Merve Üstündağ Eralp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 11:00-13:00 - 2A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, karşılıklı tartışma yöntemi, örnek olay inceleme, problem çözme, bireysel çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar  - Erol, Gülbuğ. Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul: BETA Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacı ve içeriği hakkında genel bilgi, tanışma Sözlü Anlatım
2. Hafta Medya planlamasına giriş, temel pazarlama bilgisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta Durum analizi, pazarlama hedefleri, pazarlama stratejisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta Pazarlama karmasının medya planlamasındaki rolü Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta Medya planlamasının amaçları Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta Medya mesajlarının özellikleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta Medya planlaması ve reklam ilişkisi Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta Medya planlamasının aşamaları - Rekabet Analizi-Hedef Kitle Analizi Sözlü Anlatım, Örnekleme
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Medya planlamasının aşamaları: Reklamın bölgeselliği, reklamın zamanlaması Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta Medya planlamasının aşamaları: Reklam kampanyasının uzunluğu, zamanlama stratejileri Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta Medya planlamasının aşamaları: Mecra seçimi, mecraların özellikleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta Bütçelendirme, plan değerlendirme, medya planlamasında revizyon Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta Medya planlama örnekleri Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Medya planlaması ile ilgili terimleri tanımlayabilecek, pratikle ilişkilendirebilecektir.
ÖÇ-2Medya planlamasında mecraların amaç ve özelliklerine göre doğru kullanımlarını yorumlayabilecek
ÖÇ-3Kurumsal pazarlama durum analizlerini yorumlayabilecek, uygun stratejiler geliştirebilecek
ÖÇ-4Medya planlaması hazırlayabilecek
ÖÇ-5Medya planlamasında bütçelendirme stratejilerini anlamlandırabilecek ve revizyon stratejisi geliştirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5