2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
MEDYA PLANLAMASI
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MHT0003
MEDYA PLANLAMASI
2/0/0
SA
TÜRKÇE
2
Dersin Amacı
Öğrencilerin tutundurma karmasını en doğru şekilde yönetebilmesi, mecraların hedef kitle üzerinde en doğru kombinasyonda kullanılabilmesi için gerekli olan temel bilgiler ve yöntemler gösterilerek, medya planlaması kavramının açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Merve Üstündağ Eralp, Öğr. Gör. Merve Üstündağ Eralp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 11:00-13:00 - 2A10
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, karşılıklı tartışma yöntemi, örnek olay inceleme, problem çözme, bireysel çalışma yöntemleri kullanılmaktadır.
Temel Kaynaklar
- Erol, Gülbuğ. Reklam ve Medya Planlaması, İstanbul: BETA Yayınları, 2007.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amacı ve içeriği hakkında genel bilgi, tanışma
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Medya planlamasına giriş, temel pazarlama bilgisi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
3. Hafta
Durum analizi, pazarlama hedefleri, pazarlama stratejisi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
4. Hafta
Pazarlama karmasının medya planlamasındaki rolü
Sözlü Anlatım, Örnekleme
5. Hafta
Medya planlamasının amaçları
Sözlü Anlatım, Örnekleme
6. Hafta
Medya mesajlarının özellikleri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
7. Hafta
Medya planlaması ve reklam ilişkisi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
8. Hafta
Medya planlamasının aşamaları - Rekabet Analizi-Hedef Kitle Analizi
Sözlü Anlatım, Örnekleme
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Medya planlamasının aşamaları: Reklamın bölgeselliği, reklamın zamanlaması
Sözlü Anlatım, Örnekleme
11. Hafta
Medya planlamasının aşamaları: Reklam kampanyasının uzunluğu, zamanlama stratejileri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
12. Hafta
Medya planlamasının aşamaları: Mecra seçimi, mecraların özellikleri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
13. Hafta
Bütçelendirme, plan değerlendirme, medya planlamasında revizyon
Sözlü Anlatım, Örnekleme
14. Hafta
Medya planlama örnekleri
Sözlü Anlatım, Örnekleme
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1 Medya planlaması ile ilgili terimleri tanımlayabilecek, pratikle ilişkilendirebilecektir. ÖÇ-2 Medya planlamasında mecraların amaç ve özelliklerine göre doğru kullanımlarını yorumlayabilecek ÖÇ-3 Kurumsal pazarlama durum analizlerini yorumlayabilecek, uygun stratejiler geliştirebilecek ÖÇ-4 Medya planlaması hazırlayabilecek ÖÇ-5 Medya planlamasında bütçelendirme stratejilerini anlamlandırabilecek ve revizyon stratejisi geliştirebilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak PÇ-2 P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-3 P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-4 P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak PÇ-5 P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak PÇ-6 P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-7 P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak PÇ-8 P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek PÇ-9 P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak PÇ-10 P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek PÇ-11 P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak PÇ-12 P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5