Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOSYAL MEDYA VE AĞ ANALİZİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT0628 SOSYAL MEDYA VE AĞ ANALİZİ 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Dijitalleşme süreci ile birlikte her geçen gün daha fazla kullanıcısı olan ve sadece eğlence amaçlı değil pazarlama, satış, tanıtım, iletişim gibi farklı amaçlar için de temel kanallardan biri haline gelen sosyal medyanın ne olduğu, nasıl çalıştığı, amaçları, hedefleri, bu platformlar üzerinde pazarlama ve iletişim yapmanın yolları ve yöntemleri, analiz ve raporlama sistemleri dersin ana amacını oluşturmaktadır. 
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Kağan Demirgil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders, bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım

Sunum

Tartışma

Temel Kaynaklar

O. Saruhan, Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin?, Mediacat Yayınları, 2018.

 

G. Kawasaki, Sosyal Medya Sanatı, Mediacat-Digitalage Yayınları, 2015

Diğer Kaynaklar -Ders notları ve sunumları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Sosyal medyanın tarihi ve gelişimi Sözlü Anlatım Örnekleme
2. Hafta Sosyal medyada temel kavramlar ve tanımlamalar Sözlü Anlatım Örnekleme
3. Hafta Dijital pazarlamada içerisinde sosyal medyanın yeri ve önemi Sözlü Anlatım Örnekleme
4. Hafta Sosyal medya iletişimi ve yönetimi Sözlü Anlatım Örnekleme
5. Hafta Sosyal medyada içerik stratejisi ve üretimi Sözlü Anlatım Örnekleme
6. Hafta Sosyal medyada tasarım stratejisi ve üretimi Sözlü Anlatım Örnekleme
7. Hafta Sosyal medya optimizasyonu Sözlü Anlatım Örnekleme
8. Hafta Sosyal medyada analiz ve raporlama süreçleri Sözlü Anlatım Örnekleme
9. Hafta Sosyal medya pazarlaması Sözlü Anlatım Örnekleme
10. Hafta Bir pazarlama aracı olarak sosyal medya Sözlü Anlatım Örnekleme
11. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
12. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
13. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
14. Hafta Örnek çalışmalar Sözlü Anlatım Örnekleme
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 35
Final 1 65


ÖÇ-1Sosyal medyanın ne olduğu ve nasıl işlediğini kavrama
ÖÇ-2Sosyal medya kavramlarını ve anlamlarını öğrenme
ÖÇ-3Dijital pazarlama içerisinde sosyal medyanın önemini anlama
ÖÇ-4Sosyal medya iletişimi ve yönetimini öğrenme
ÖÇ-5Sosyal medya içerik üretimini öğrenme
ÖÇ-6Sosyal medya tasarım süreçlerini öğrenme
ÖÇ-7Sosyal medya analiz ve raporlamasını öğrenme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6            
ÖÇ 7