Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MHT2960 2 HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI 2/1/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler uygulamalarında teorik ve pratik örneklerle vaka çalışmalarının paylaşımı, alanla ilgili kariyer olanakları ile mesleki gerekliliklerin aktarımı amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar --
Eş Koşullar __
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Gözde Kuzu Uluçay
Asistanlar _
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 10:00-12:50, 2A02
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 09.00 -10.00, 1A08
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
** Örgün olarak planlanmış ancak pandemi sürecinde yaşanan gelişmeler sonrası YÖK tavsiye kararları çerçevesinde dersin teorik kısmı Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle sürdürülmesine karar verilmiştir.
 
Dersin teorik kısmı Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir. Pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre, CATs V3.0 Dijital Uzaktan Eğitim ile verilen teorik derslerin müfredatı ve süresi isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit örgün yöntem ile verilecektir.
 
Dersin uygulamalı kısımlarından verilebilenlerin ise yine Dijital Uzaktan Eğitim yöntemiyle verilecek, verilemeyen uygulamaların pandemi sürecinde yaşanan gelişmelere ve senatoya göre Bahar Yarıyılı içerisinde CATs V3.0 sistemi üzerinden isteğe bağlı randevu yöntemi aracılığıyla dönüşümlü seyreltilmiş [hızlandırılmış] hibrit ve/veya Bahar Yarıyılı son döneminde örgün yöntem ile verilecektir.
Temel Kaynaklar *https://hbrturkiye.com/

*https://www.boomsocial.com/

*https://www.campaigntr.com/

*https://www.capital.com.tr/

*https://dijilopedi.com/

*https://www.marketingturkiye.com.tr/

*https://mediacat.com/

*https://pazarlamasyon.com/

*https://wearesocial.com/

*https://www.webtekno.com/
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Kurumsal iletişim nedir? Dijital Eğitim
2. Hafta Kurumsal iletişim kampanyaları Dijital Eğitim
3. Hafta Tanıtım Kavramının Tarihsel Süreç İçinde İrdelenmesi ve Halkla İlişkiler Kavramıyla İlişkis Dijital Eğitim
4. Hafta Tanıtımın Türleri ve Amaçları a) Ticari Tanıtma b) Kişisel Tanıtma c) Toplumsal Tanıtma Dijital Eğitim
5. Hafta Kurum Tanıtımı, Kurumun Tanıtım Araçları ve Halkla İlişkiler Faaliyetleri Dijital Eğitim
6. Hafta İKSV nedir? Neler yapar? İşlevleri ve organizasyonel yapısı nedir? Dijital Eğitim
7. Hafta Ara sınav Ara Sınav
8. Hafta Ülke Tanıtımı, Ülke Hakkında Genel Bilgiler, İmaj Sorunları Dijital Eğitim
9. Hafta Ülkeyi Geliştirme Yolundaki Stratejiler, Ülke Tanıtım Faaliyetlerinde Rol Oynayan Etkin Kamu Kurum ve Kuruluşları, Ülke Tanıtımına Yönelik Çalışmalar Dijital Eğitim
10. Hafta Proje sunumları Dijital Eğitim
11. Hafta Proje sunumları Dijital Eğitim
12. Hafta Proje sunumları Dijital Eğitim
13. Hafta Proje sunumları Dijital Eğitim
14. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1
ÖÇ-2 Kurum imajı ve geliştirilmesi konusunda bilgilenmiş elemenkonusunda
ÖÇ-3 Kuru kültürü, kurum itibarı iletişimdeki öneminin belirlenmesi
ÖÇ-4sosyal sorumluluk kavramının işletme için önemininönemini kavramış eleman
ÖÇ-5Marka geliştirmenin işletmeleriçin kgerekli olduğu kavramını benimseme
ÖÇ-6halkal ilişkilerde etik yaklaşımın irdelenmesi
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Halkla İlişkiler ve Tanıtım konusunda temel bilgilere sahip omak
PÇ-2P Ç 2. İnsan kaynakları konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-3P Ç 3. Pazarlama konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-4P Ç 4 .Güzel sanatlar ve estetik konularında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-5P Ç 5 .Bilgi teknolojileri konusunda temel bilgilere sahip olmak
PÇ-6P Ç 6. Hukukun temel kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-7P Ç 7. Halkla İlişkiler ve Tanıtım alananında proje yapabilmek için temel proje bilgilerine sahip olmak
PÇ-8P Ç 8 . Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi alanında bilgileri özümseyebilmek
PÇ-9P Ç 9 .Yabancı dil ve Mesleki Yabancı dil bilgilerine sahip olmak
PÇ-10P Ç 10. Türkçeyi etkili ve düzgün kullanabilmek
PÇ-11P Ç 11.İletişi alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-12P Ç 12. Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6