Uluslararası Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama ve pazarlama stratejileri bakış açısıyla ele alınması.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. MELİSSA ELİF GÜZEY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
PERŞEMBE, 09:00-10:50, 4B05, İNCİRLİ KAMPÜS
Görüşme Saatleri ve Yeri
PERŞEMBE, 3A09, İNCİRLİ KAMPÜS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
-Sunum -Tartışma
Temel Kaynaklar
Özcan, M. (2008). Uluslararası pazarlama. Türkmen Kitabevi.
Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Kitabevi Yayınları, Prof. Dr. Ömer Akat.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş
Anlatım, Sunum
2. Hafta
Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Bazı Temel Kavramalar
Anlatım, Sunum
3. Hafta
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Anlatım, Sunum
4. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi Ve Hedef Pazar Seçimi
Anlatım, Sunum
5. Hafta
Uluslararası Pazarlama Stratejileri ve Porter Jenerik Stratejilerini inceleme
Anlatım, Sunum
6. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama (4P Pazarlama Karması)
Anlatım, Sunum
7. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları (4P Pazarlama Karması)
Anlatım, Sunum
8. Hafta
Ara Sınav
Vize Haftası
9. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Reklam
Anlatım, Sunum
10. Hafta
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Kişisel Satış ve Diğerleri
Anlatım, Sunum
11. Hafta
İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-1
Anlatım, Sunum
12. Hafta
İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-2
Anlatım, Sunum
13. Hafta
Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Uluslararası Pazarlamada Liderlik
Anlatım, Sunum
14. Hafta
Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Anlatım, Sunum
15. Hafta
Final haftası
Sınav
16. Hafta
Final haftası
Sınav
17. Hafta
Final haftası
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Küresel Pazarlama stratejilerini öğretebilmek
ÖÇ-2
Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını öğrenebilmek
ÖÇ-3
Uluslararası Pazarlama Becerileri
ÖÇ-4
Global pazarlama bakış açılarını kavrayabilmek.
ÖÇ-5
Pazarlama dinamiklerini öğrenme
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1. Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek
PÇ-2
PÇ 2. Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek
PÇ-3
PÇ 3. Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek.
PÇ-4
PÇ 4. Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek
PÇ-5
PÇ 5. Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak
PÇ-6
PÇ 6. Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-7
PÇ 7. Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-8
PÇ 8. Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek
PÇ-9
PÇ 9. Lojistik alanında aldığı uygulamalı egitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilmek, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilmek
PÇ-10
PÇ 10. Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilmek
PÇ-11
PÇ 11. Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek
PÇ-12
PÇ 12. Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-13
PÇ 13. Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-14
PÇ 14. En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek