Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Lojistik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İLO0608 ULUSLARARASI PAZARLAMA 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Uluslararası Pazarlama stratejilerini etkileyen makro çevresel faktörler, pazarlama araştırması, pazar bölümlendirme, hedef pazarlama konumlandırma gibi temel pazarlama kavramlarının uluslararası pazarlama ve pazarlama stratejileri bakış açısıyla ele alınması.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. MELİSSA ELİF GÜZEY
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PERŞEMBE, 09:00-10:50, 4B05, İNCİRLİ KAMPÜS
Görüşme Saatleri ve Yeri PERŞEMBE, 3A09, İNCİRLİ KAMPÜS
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım
  -Sunum   -Tartışma
Temel Kaynaklar Özcan, M. (2008). Uluslararası pazarlama. Türkmen Kitabevi.

Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Kitabevi Yayınları, Prof. Dr. Ömer Akat.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş Anlatım, Sunum
2. Hafta Uluslararası Pazarlamaya Giriş ve Bazı Temel Kavramalar Anlatım, Sunum
3. Hafta Uluslararası Pazarlama Araştırması Anlatım, Sunum
4. Hafta Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirmesi Ve Hedef Pazar Seçimi Anlatım, Sunum
5. Hafta Uluslararası Pazarlama Stratejileri ve Porter Jenerik Stratejilerini inceleme Anlatım, Sunum
6. Hafta Uluslararası Pazarlamada Fiyatlama (4P Pazarlama Karması) Anlatım, Sunum
7. Hafta Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kanalları (4P Pazarlama Karması) Anlatım, Sunum
8. Hafta Ara Sınav Vize Haftası
9. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Reklam Anlatım, Sunum
10. Hafta Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Yöntemleri-Kişisel Satış ve Diğerleri Anlatım, Sunum
11. Hafta İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-1 Anlatım, Sunum
12. Hafta İthalat/İhracat İşlemleri Ve Yönetimi-2 Anlatım, Sunum
13. Hafta Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Uluslararası Pazarlamada Liderlik Anlatım, Sunum
14. Hafta Dijital Çağda Uluslararası Pazarlama, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlatım, Sunum
15. Hafta Final haftası Sınav
16. Hafta Final haftası Sınav
17. Hafta Final haftası Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Küresel Pazarlama stratejilerini öğretebilmek
ÖÇ-2Pazarlama karmasının uluslararası bağlamda nasıl yapılandırıldığını öğrenebilmek
ÖÇ-3Uluslararası Pazarlama Becerileri
ÖÇ-4Global pazarlama bakış açılarını kavrayabilmek.
ÖÇ-5Pazarlama dinamiklerini öğrenme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek
PÇ-2PÇ 2. Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek
PÇ-3PÇ 3. Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek.
PÇ-4PÇ 4. Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek
PÇ-5PÇ 5. Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak
PÇ-6PÇ 6. Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-7PÇ 7. Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-8PÇ 8. Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek
PÇ-9PÇ 9. Lojistik alanında aldığı uygulamalı egitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilmek, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilmek
PÇ-10PÇ 10. Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilmek
PÇ-11PÇ 11. Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek
PÇ-12PÇ 12. Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-13PÇ 13. Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-14PÇ 14. En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5