Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Lojistik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Lojistik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ILO0535 Müşteri İlişkileri Yönetimi 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Kübra Mertel
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı 15:00 - 16:50 İK 1B08 (İncirli 1. Kat B Kor. Derslik 8)
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 15:00 - 16:50 İK 1B08 (İncirli 1. Kat B Kor. Derslik 8)
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım ve sunum
Temel Kaynaklar SATIŞ ve PAZARLAMADA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ, Yavuz Odabaşı, Aura Yayınevi, 2015
Diğer Kaynaklar ÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (KAVRAMLAR, MODELLER ve STRATEJİLER), Hülya Bakırtaş, Ekin Yayınevi, 2013
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Tanımı, Kapsamı ve Önemi Anlatım, sunum,tartışma
2. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temelleri Anlatım, sunum, tartışma
3. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetiminin Kavramı ve Temel Felsefesi Anlatım, sunum, tartışma
4. Hafta MİY Mimarisi: Operasyonel, Analitik, İşbirlikçi MİY Anlatım, sunum, tartışma
5. Hafta Okuma Haftası Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
6. Hafta Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati ve İşletme Performansı Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
7. Hafta Müşteri Şikayetinin Yönetimi Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
8. Hafta Müşteri İlişkilerinin Avantaj ve Dezavantajları Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
9. Hafta Müşteri Kazanımı ve Elde Tutma Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
10. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
11. Hafta Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri (Örnek Uygulama) Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
12. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Lojistik Sektörü Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
13. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Açısından Lojistik Sektörü (Örnek Uygulama) Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
14. Hafta Genel Tekrar Anlatım, sunum, tartışma, vaka analizi
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Değişen pazarlama anlayışı içinde, müşterinin öneminin ortaya çıkarılması
ÖÇ-2Müşteri kazanma, kazanılan müşterinin elde tutulması, kaybedilen müşterinin yeniden kazanılması
ÖÇ-3Müşteri ilişkilerinin, işletme yönetimi, çalışanlar ve müşteriler açısından ele alınarak irdelenmesi
ÖÇ-4Sürdürülebilir rekabet açısından müşteri memnuniyetinin sürekliliği için toplam kaliteden ve değer odaklı ürün ve hizmetlerin üretilmesine gelinen süreçler
ÖÇ-5 Müşteri sadakat programlarını, müşteri sikayetleri yönetimini, müşteri ilişkileri yönetimi sürecine uygun bilgi teknolojilerini tanıma ve seçme
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek
PÇ-2PÇ 2. Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek
PÇ-3PÇ 3. Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek.
PÇ-4PÇ 4. Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek
PÇ-5PÇ 5. Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak
PÇ-6PÇ 6. Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-7PÇ 7. Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-8PÇ 8. Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek
PÇ-9PÇ 9. Lojistik alanında aldığı uygulamalı egitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilmek, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilmek
PÇ-10PÇ 10. Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilmek
PÇ-11PÇ 11. Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek
PÇ-12PÇ 12. Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-13PÇ 13. Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-14PÇ 14. En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5