Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Lojistik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


PAZARLAMA İLKELERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ILO0537 PAZARLAMA İLKELERİ 2/0/0 SA Türkçe 2
Dersin Amacı
 Pazarlamada Pazar çevresi, hedef Pazar ve pazarlama planlamasının yapılması, pazarlama karması ve Lojistikte pazarlama ve dağıtım kanalları yönetimi, Tedarik zinciri yönetimi, depo ve malzeme yönetimi, ambalajlama ve uluslararası lojistik stratejilerinin anlaşılmasıdır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Dr. Emine ANIK
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi,13:30, 4A01, İncirli Kampüs
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 3A05, incirli Kampüs
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, sunum, örnek olay analizleri
Temel Kaynaklar

Hasan Özgür Yarmalı “Lojistikte Pazarlama” Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Mayıs 2012

Doç. Dr. Yıldıray Kızgın “Lojistik Ders Notları” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Prof. Dr. Mehmet Marangoz “Pazarlama Yönetimi” Beta Basım A.Ş. Temmuz 2017 İstanbul

Kayabaşı, A. (2010). Elektronik (online) alışverişte lojistik faaliyetlere yönelik müşteri şikayetlerinin analizi ve bir alan araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi2(2), 21-42.

Karadeniz, M. (2008). Bir Lojistik ve Pazarlama Yönetimi Olarak CALS (Sürekli Tedarik, Ömür Boyu Destek) Stratejisi. Deniz Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi4(1).

Diğer Kaynaklar Dijital Dergiler ve Makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama, Satış ve Lojistik Tarihçesi, Önemi ve Amacı Anlatım,sunum, soru-cevap
2. Hafta Rekabet ve Rakip Analizi,Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması Anlatım,sunum, soru-cevap
3. Hafta Pazarlamada Pazarlar, Pazar Ölçümü ve Hedef Pazar Seçimi Anlatım,sunum, soru-cevap
4. Hafta Pazarlamada Pazarlar, Pazar Ölçümü ve Hedef Pazar Seçimi Anlatım,sunum, soru-cevap
5. Hafta Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi ve Pazar Çeşitleri – Tüketici ve endüstri Pazarları ve Tüketici Davranışları Anlatım,sunum, soru-cevap
6. Hafta Pazarlama Karması Elemanları Ürün-Fiyat Anlatım,sunum, soru-cevap
7. Hafta Pazarlama Karması - Tutundurma - Dağıtım Anlatım,sunum, soru-cevap-örnek vaka analizi
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Tedarik Zinciri Yönetimi: Pazarlama ve Dağıtım Tedarik Zinciri Yönetimi: Pazarlama ve Dağıtım
10. Hafta Tedarik Zinciri Yönetimi: Pazarlama ve Dağıtım Anlatım,sunum, soru-cevap-örnek vaka analizi
11. Hafta Lojistik Kavramları ve Lojistik Stratejileri Anlatım,sunum, soru-cevap-örnek vaka analizi
12. Hafta Taşıma Kararları, Malzeme ve Depo Yönetimi Anlatım,sunum, soru-cevap-örnek vaka analizi
13. Hafta Ambalajlama ve Elleçleme Sistemleri ve Gümrükleme Anlatım,sunum, soru-cevap-örnek vaka analizi
14. Hafta Uluslararası Pazarlama Anlatım,sunum, soru-cevap-örnek vaka analizi-ödev teslimi
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Pazarlama, Satış ve Lojistik Tarihçesi, Önemi ve Amacını anlama,
ÖÇ-22. Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması, Pazarlamada Pazarlar, Pazar Ölçümü ve Hedef Pazar Seçimi, Pazarlama Karması elemanları gibi temel pazarlama bilgisini anlama,
ÖÇ-33. Pazarlamada Dağıtım Kanaları ve Lojistik Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi: Pazarlama ve Dağıtım bilgisini edinme,
ÖÇ-44. Temel Lojistik bilgisini Pazarlama bilgisi ile irdelemek,
ÖÇ-55. Lojistik Kavramları ve Lojistik Stratejileri, Uluslararası Lojistik ve uluslararası pazarlara açılma stratejilerini Öğrenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek
PÇ-2PÇ 2. Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek
PÇ-3PÇ 3. Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek.
PÇ-4PÇ 4. Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek
PÇ-5PÇ 5. Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak
PÇ-6PÇ 6. Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-7PÇ 7. Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak
PÇ-8PÇ 8. Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek
PÇ-9PÇ 9. Lojistik alanında aldığı uygulamalı egitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilmek, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilmek
PÇ-10PÇ 10. Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilmek
PÇ-11PÇ 11. Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek
PÇ-12PÇ 12. Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak
PÇ-13PÇ 13. Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak
PÇ-14PÇ 14. En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5