İstatistiğin tanımının doğru bir şekilde öğrenciye anlatılması, temel istatistik kavramlarının öğretilmesi, gündelik hayatımızda ki istatistik uygulamalarının ne işe yaradığını ve ne kadar önemli olduğunu öğrenciye göstermek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr.Fahamet AKIN, Araş.Gör.Yeliz Sevimli
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Derslerin teorik bilgilerin verilmesi
Uygulamanın bilgisayarda yapılması
Problem çözümlerinin öğrencilerle beraber tahtada ve SPSS paket programında yapılması
www.tuik.gov.tr üzerinden gerçek verilerle excell ve SPSS paket programı yardımıyla analizlerin yapılması
Temel Kaynaklar
Akın Fahamet, Sosyal Bilimlerde İstatistik, 2002, ISBN 975-7338-91-5, Ekin Kitabevi, Bursa
Akın Fahamet, Olasılık, 2002, ISBN 975-7338-92-3, Ekin Kitabevi, Bursa
Diğer Kaynaklar
Dündar Durmuş, Çağlar Nazan, İstatistik(Temel Bilgiler, Yöntemler ve Uygulamalar), 2008, ISBN 978-975-353-351-5, Der Yayınevi, İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar
Sözlü anlatım
2. Hafta
Verilerin İşlenmesi(Sınıflama-Gruplama)
Sözlü anlatım
3. Hafta
İstatistik Tabloları, Grafikler
Sözlü anlatım-laboratuvar(excell ve SPSS paket programında uygulamaları)
Sözlü anlatıme ve tuik sitesinden TEFE ve ÜFE güncel bilgilerin verilmesi
13. Hafta
Endeksler (Sabit ve Değişken Esaslı Endeksler)
Sözlü anlatım ve uygulama
14. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
35
Kısa sınav(lar)
5
0
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Derse Devam / Katılım
14
5
Final
1
50
ÖÇ-1
İstatistiğin tanımının doğru bir şekilde kavranması
ÖÇ-2
İstatistiğin temel kavramlarına ve konularına hakim olunması
ÖÇ-3
Sayısal göstergelerin nasıl yorumlanacağı
ÖÇ-4
Her türlü verinin tablo ve grafiklerle nasıl özetleneceği
ÖÇ-5
İstatistiğin öncelikle bilimsel açıdan, sonra da devlet yönetimi, iş hayatı ve bireyler açısından ne derece önemli olduğunu kavrayacak öğrenciler yetiştirebilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
Muhasebe ve vergi alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Muhasebe konusunda hizmet veren muhasebe veya müşavirlik bürolarının, kamu veya özel sektör kuruluşlarının muhasebe ve finans departmanlarının ihtiyacını karşılayacak, analitik düşünme ve problem çözebilme yeteneğine sahip, nitelikli muhasebe elemanı olma
PÇ-3
Muhasebe ile ilgili bilgisayar paket programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-4
Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmaları yapabilen, bilgiyi depolayabime, depolanmış bilgileri kullanabilme
PÇ-5
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etme ve temel hukuk bilgilerine sahip olma
PÇ-6
İşletmeler içinde muhasebe için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilme
PÇ-7
Mali işlemleri analiz edip gerekli muhasebe kayıtlarını tutabilme
PÇ-8
Genel muhasebe, dönem sonu muhasebe işlemleri, maliyet ve şirketler muhasebesi, muhasebe denetimi konularını kavrayıp ve uygulayabilme
PÇ-9
Vergi ve vergi sorumlusunun yükümlülüklerini kavramış ve Türk Vergi Sistemi konusunda bilgi sahibi olma
PÇ-10
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-11
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme ve sorunları tespit ederek, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma
PÇ-12
Mesleki ve etik sorumlulukları, iş güvenliğinin önemini kavramış
PÇ-13
Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin öneminin bilincinde olma
PÇ-14
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olan bireyler yetiştirme
PÇ-15
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olma