Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişime dair temel bilgiler edinecek, mesleki yazışma yöntemlerine hakim olacak ve alanlarına yönelik iletişim çalışmalarının önemini kavrayacaklardır. 
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimin tanımlanması ve unsurları Anlatım, sunum, soru-cevap
2. Hafta İletişim şekilleri, tek yönlü iletişim, çok yönlü iletişim, kişilerarası iletişim. Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
3. Hafta Kültürlerarası iletişim Anlatım, sunum, soru-cevap
4. Hafta Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.) Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
5. Hafta Ticari yazışma örnekleri (teklif yazısı, proforma vb.) Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
6. Hafta Mesleki yazışma teknikleri Anlatım, sunum, sınıf içi uygulama
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Şirketler için iletişim kanalları, hedef kitle belirleme ve iletişim dilinin kullanımı Anlatım, sunum, soru-cevap
9. Hafta Kitle iletişimi nedir? Kitle iletişim araçları ve farklı mecralarda iletişim dilinin kullanımı Anlatım, sunum, soru-cevap
10. Hafta Pazarlamanın fonksiyonları, şirketler için pazarlama iletişimi Anlatım, sunum, soru-cevap
11. Hafta Örgütsel iletişim Anlatım, sunum, soru-cevap
12. Hafta Dijital medya, e-ticaret ve güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi Anlatım, sunum, örnekleme, soru-cevap
13. Hafta Güncel ticari iletişim kanallarının örnekler üzerinden incelenmesi Anlatım, sunum, örnekleme, sınıf içi uygulama
14. Hafta Final sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim becerilerini geliştirerek, iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerileri çalışma yaşamında uygulayabilecek.
ÖÇ-2Alanıyla ilgili mesleki yazışmalara hakim olacak.
ÖÇ-3İş sunumları hazırlayabilecek ve başarılı müzakereler yapabilecek.
ÖÇ-4Şirketlerin iletişim kanallarını inceleyerek, dış ticarette reklam ve pazarlama gibi iletişim stratejilerinin önemini kavrayacak.
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60