Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÖN BÜRO HİZMETLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ITO1022 1 ÖN BÜRO HİZMETLERİ 3/0/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Önbüro hizmetlerinin yürütülmesine rehberlik etme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri ÖĞR.GÖR. DR.HİLAL GÜNDOĞAN
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders notları, görsel ve işitsel anlatım ve soru-cevap yöntemi

Temel Kaynaklar

·        Şener, B. (2006). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi. Detay Yayınları.

KeKemal Kantarcı, İlhan Ekinci (2019) Konaklama İşletmelerinde Önbüro, Detay Yayıncılık

 

Diğer Kaynaklar  - Ön Büro Sözlüğü
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Konaklama İşletmelerinde Sunulan Hizmetler ve Özellikleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
2. Hafta Konaklama İşletmelerinin Sınıflandırılması Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
3. Hafta Konaklama İşletmelerinde Örgüt Yapısı Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
4. Hafta Ön Büronun Bölümleri ve Personeller Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
5. Hafta Konaklama İşletmelerinde Yatak, Oda ve Pansiyon Türleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
6. Hafta Konaklama İşletmelerinin Diğer Departmanlarla İlişkisi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
7. Hafta Vize Haftası
8. Hafta Konaklama İşletmelerinin Diğer Departmanlarla İlişkisi Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
9. Hafta Rezervasyon Süreci Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
10. Hafta Rezervasyon Durum Analizleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
11. Hafta Rezervasyon İstatistikleri ve Tahmin Raporları Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
12. Hafta Ön Büroda Yönetim Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
13. Hafta SPA Rezervasyon İşlemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
14. Hafta SPA Rezervasyon İşlemleri Görsel ve İşitsel Anlatım. Soru Cevap Yöntemi
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Ön büro hizmetlerini tanımak
ÖÇ-2Kişisel hazırlık yapılmasının kazandırılması
ÖÇ-3İş organizasyonu yapılmasının kazandırılması
ÖÇ-4Ön büro işlemlerinin yapılmasının kazandırılması
ÖÇ-5Diğer departmanlarla yapılması gereken koordinasyon çalışmalarının kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1Konukla iletişim Sağlamak
PÇ-2Mesleki yabancı dilde konaklama hizmetleri işlemlerinin yapılmasını ve konuklara bilgi verilmesini sağlamak
PÇ-3İnsan kaynaklarını yönetmek, Mesleki eğitim tanıtmak, Otel işletmeciliği ilkelerini açıklamak
PÇ-4Temel Seyahat-Turizm kavramlarını açıklamak turizmin ekonomiye etkisini tanıtmak
PÇ-5Ön büro hizmetlerinin yürütülmesinde rehberlik yapmak, konuk giriş/çıkış işlemlerinin kontrolünü yapmak, Oda işlemlerini yürütmek, vardiya işlemlerini yürütmek, raporlama işlemlerini yürütmek
PÇ-6Turizm Mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek, Bakanlıkla ilgili yazışmaları yapmak
PÇ-7Kat hizmetlerinde işe hazırlık yapmak, kat kontrolü yapmak, kat hizmetlerinde temizlik işlemlerini yürütmek
PÇ-8Türkiye'nin kıyı bölgelerini tanıtmak, Türkiye'nin iç bölgelerini tanıtmak
PÇ-9Turizmde pazarlamayı kavratmak
PÇ-10Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek
PÇ-11Acil durumlarda hastaya/yaralıya ilk yardım yapmak
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5