İstatistiğin tanımının doğru bir şekilde öğrenciye anlatılması, temel istatistik kavramlarının öğretilmesi, gündelik hayatımızda ki istatistik uygulamalarının ve olasılık hesaplamalarının ne işe yaradığını ve ne kadar önemli olduğunu öğrenciye göstermek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Temel Matematik Bilgisi
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Yeliz Sevimli Saitoğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe-13:30-16:30 -Ataköy Yerleşkesi 3. Kat C Kor. Derslik 11-13-15
Derslerin teorik bilgilerin verilmesi
Uygulamanın bilgisayarda yapılması
Problem çözümlerinin öğrencilerle beraber ve SPSS paket programında yapılması
www.tuik.gov.tr üzerinden gerçek verilerle excell ve SPSS paket programı yardımıyla analizlerin yapılması
Temel Kaynaklar
Serper Özer, Uygulamalı İstatistik I, Ezgi Kitabevi, Bursa
Akın Fahamet, Sosyal Bilimlerde İstatistik, 2002, ISBN 975-7338-91-5, Ekin Kitabevi, Bursa
Diğer Kaynaklar
Dündar Durmuş, Çağlar Nazan, İstatistik(Temel Bilgiler, Yöntemler ve Uygulamalar), 2008, ISBN 978-975-353-351-5, Der Yayınevi, İstanbul
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Tanım ve Kavramlar
Sözlü anlatım
2. Hafta
Verilerin İşlenmesi (Sınıflama-Gruplama)
Sözlü anlatım
3. Hafta
İstatistik Tabloları, Grafikler, Seriler
Sözlü anlatım-laboratuvar(excell ve SPSS paket programında uygulamaları)
4. Hafta
Zaman Serileri - Mekan Serileri-Frekans (Bölünme) Serileri
İstatistik ve olasılık biliminin temel kavramlarına ve konularına hakim olunması
ÖÇ-3
Sayısal göstergelerin (istatistiksel çıktıların) nasıl yorumlanacağını öğretmek
ÖÇ-4
Her türlü verinin tablo ve grafiklerle nasıl özetleneceği öğretmek
ÖÇ-5
İstatistiğin öncelikle bilimsel açıdan, sonra da devlet yönetimi, iş hayatı ve bireyler açısından ne derece önemli olduğunu kavrayacak öğrenciler yetiştirebilmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.