Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MULTİMEDYA UYGULAMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TBP0027 MULTİMEDYA UYGULAMALARI 3/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere multimedya uygulamalarının temel prensiplerini ve uygulamalarını
öğretmenin yanı sıra, kullanıcı deneyimi tasarımı (UX), arayüz tasarımı (UI), yapay zeka (AI),
artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi güncel konularda da bilgi ve beceri
kazandırmaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Elçin Arpaçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri ÇARŞ 15:00-18:00, FEF PC LAB 1
Görüşme Saatleri ve Yeri ÇARŞ 15:00-18:00, FEF PC LAB 1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar -Ders Kaynakları:
● Multimedya Uygulamaları: Tayfun Atay (2023)
● Multimedya Tasarımı ve Prodüksiyonu: Robin Cole, Stephen Heller (2022)
● Kullanıcı Deneyimi Tasarımı: Alan Cooper (2014)
● Arayüz Tasarımı: Jenifer Tidwell (2019)
● Yapay Zeka ve Multimedya: Amit Sheth, et al. (2022)
Web Siteleri ve Araçlar:
● Figma: Prototip ve arayüz tasarımı https://www.figma.com/
● Spark AR: Artırılmış gerçeklik filtreleri https://spark.meta.com/
● Runway ML: Yapay Zeka https://runwayml.com
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş Sunum, Uygulama
2. Hafta Temel Tasarım İlkeleri, Tipografi ve Renk Teorisi Sunum, Uygulama
3. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri Sunum, Uygulama
4. Hafta Kullanıcı Deneyimi Tasarımı (UX) Sunum, Uygulama
5. Hafta Arayüz Tasarımı (UI) Sunum, Uygulama
6. Hafta Figma ile Prototip Tasarımı (1) Sunum, Uygulama
7. Hafta Figma ile Prototip Tasarımı (2) Sunum, Uygulama
8. Hafta Ses ve Müzik Sunum, Uygulama
9. Hafta Video Temelleri Sunum, Uygulama
10. Hafta Animasyon Teknikleri Sunum, Uygulama
11. Hafta Yapay Zeka (AI) ve Multimedya (1) Sunum, Uygulama
12. Hafta Yapay Zeka (AI) ve Multimedya (2) Sunum, Uygulama
13. Hafta Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Sunum, Uygulama
14. Hafta Proje Sunumları Sunum, Uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 1 60
Final 1 40


ÖÇ-1Proje yapılanmasını ve aşamalarını tanıyacak.
ÖÇ-2Multimedya proje ekibi ile çalışma pratiği geliştirecek.
ÖÇ-3Yaratıcı brief ve bunun çözümlenmesi üzerine deneyim kazanacak.
ÖÇ-4Proje kapsamında brainstorming yapılarak çözüm geliştirmeyi deneyimleyecek.
ÖÇ-5Multimedya geliştirmek için gereken temel araçları ve yazılımları tanıyacak.
ÖÇ-6Dijital yayıncılıkta görsel ve işitsel içeriğin bir araya getirilme biçimlerini öğrenecek.
ÖÇ-7Farklı multimedya çözümleri hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-8İçeriği oluşturan malzemelerin hazırlayarak içerik oluşturmayı deneyimleyecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6               
ÖÇ 7               
ÖÇ 8