Bu dersin amacı, öğrencilere multimedya uygulamalarının temel prensiplerini ve uygulamalarını
öğretmenin yanı sıra, kullanıcı deneyimi tasarımı (UX), arayüz tasarımı (UI), yapay zeka (AI),
artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) gibi güncel konularda da bilgi ve beceri
kazandırmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Elçin Arpaçay
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
ÇARŞ 15:00-18:00, FEF PC LAB 1
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞ 15:00-18:00, FEF PC LAB 1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
-Ders Kaynakları:
● Multimedya Uygulamaları: Tayfun Atay (2023)
● Multimedya Tasarımı ve Prodüksiyonu: Robin Cole, Stephen Heller (2022)
● Kullanıcı Deneyimi Tasarımı: Alan Cooper (2014)
● Arayüz Tasarımı: Jenifer Tidwell (2019)
● Yapay Zeka ve Multimedya: Amit Sheth, et al. (2022)
Web Siteleri ve Araçlar:
● Figma: Prototip ve arayüz tasarımı https://www.figma.com/
Multimedya proje ekibi ile çalışma pratiği geliştirecek.
ÖÇ-3
Yaratıcı brief ve bunun çözümlenmesi üzerine deneyim kazanacak.
ÖÇ-4
Proje kapsamında brainstorming yapılarak çözüm geliştirmeyi deneyimleyecek.
ÖÇ-5
Multimedya geliştirmek için gereken temel araçları ve yazılımları tanıyacak.
ÖÇ-6
Dijital yayıncılıkta görsel ve işitsel içeriğin bir araya getirilme biçimlerini öğrenecek.
ÖÇ-7
Farklı multimedya çözümleri hakkında bilgi sahibi olacak.
ÖÇ-8
İçeriği oluşturan malzemelerin hazırlayarak içerik oluşturmayı deneyimleyecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.