Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Nesneye yönelik dilde sınıf, nesne, pointer, fonksiyon, dosyalama konularını kullanarak program üretebilmek ve problemlere çözümler bulmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nesneye yönelik programlamaya giriş, sınıf kavramı. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
2. Hafta Sınıf mekanizmasına giriş. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
3. Hafta Constructor ve destructor fonksiyonlarına giriş. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
4. Hafta Nesne pointer ‘larına giriş. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
5. Hafta In-line fonksiyonlar, otomatik in-line. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
6. Hafta Sınıf mekanizması uygulamaları Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
7. Hafta Nesne ve sınıf uygulamaları. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
8. Hafta Nesne dizileri. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
9. Hafta This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
10. Hafta Fonksiyonların aşırı yüklenmesi. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
11. Hafta Fonksiyonların aşırı yüklenmesi uygulamaları. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
12. Hafta Sınıf mekanizması uygulamaları Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
13. Hafta Aşırı yükleme uygulamaları. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
14. Hafta Giriş/Çıkış komutları, dosyalama. Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
15. Hafta Final haftası
16. Hafta Final haftası
17. Hafta Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 6 15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 8 15
Final 1 40


ÖÇ-1Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir, anlatabilir ve tartışabilir.
ÖÇ-2Constructor ve destructor fonksiyonları, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-3This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-4Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir.
ÖÇ-5Giriş/çıkış, dosyalamayı kullanarak program geliştirebilir, anlatabilir, tartışabilir ve yorumlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75