Nesneye yönelik dilde sınıf, nesne, pointer, fonksiyon, dosyalama konularını kullanarak program üretebilmek ve problemlere çözümler bulmak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Nesneye yönelik programlamaya giriş, sınıf kavramı.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
2. Hafta
Sınıf mekanizmasına giriş.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
3. Hafta
Constructor ve destructor fonksiyonlarına giriş.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
4. Hafta
Nesne pointer ‘larına giriş.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
5. Hafta
In-line fonksiyonlar, otomatik in-line.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
6. Hafta
Sınıf mekanizması uygulamaları
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
7. Hafta
Nesne ve sınıf uygulamaları.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
8. Hafta
Nesne dizileri.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
9. Hafta
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
10. Hafta
Fonksiyonların aşırı yüklenmesi.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
11. Hafta
Fonksiyonların aşırı yüklenmesi uygulamaları.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
12. Hafta
Sınıf mekanizması uygulamaları
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
13. Hafta
Aşırı yükleme uygulamaları.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
14. Hafta
Giriş/Çıkış komutları, dosyalama.
Sözlü anlatım, laboratuvar, uygulama, tartışma, problem çözümleri, araştırma, sunumlar
15. Hafta
Final haftası
16. Hafta
Final haftası
17. Hafta
Final haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
6
15
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
8
15
Final
1
40
ÖÇ-1
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir, anlatabilir ve tartışabilir.
ÖÇ-2
Constructor ve destructor fonksiyonları, nesne pointer ‘ları, in-line fonksiyonlar, nesne dizilerini anlatabilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-3
This pointer ‘ı, bellekte yer ayırma, başvuru değişkeni, windows form uygulamalarını anlatabilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ-4
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretebilir.
ÖÇ-5
Giriş/çıkış, dosyalamayı kullanarak program geliştirebilir, anlatabilir, tartışabilir ve yorumlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.