Öğrenciler Java dilinin temellerini öğrenecektir. Odak noktası, gerçek dünya problemlerini çözen, yüksek kaliteli yazılım geliştirilmesi olacaktır. Bunu yaparken, temel programlama kavramlarından başlanarak, nesne-yönelimli programlama kavramlarına doğru, uygulamalı matematik ve fen konularından yararlanarak, öğrencilerin gerçek mühendislik problemlerine yönelik programlar geliştirmesi sağlatılacaktır. Birincil amaç, öğrencilerei bilgisayar yardımı ile hesaplama tecrübesi kazandırmak ve hesaplama araçları ile donatmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
GİRİŞ, IDE TANITIMI (ECLIPSE, SDK), JAVA TEMELLERİ, CLASS VE NESNELERE GİRİŞ
EXCEPTION DURUMLARI ILE BAŞEDEBILME, DOSYADAN GIRIŞ/ÇIKIŞ
Sözlü anlatım, laboratuvar
12. Hafta
ARAYÜZ VE İÇ İÇE GEÇMİŞ CLASS'LAR
Sözlü anlatım, laboratuvar
13. Hafta
OLAYLARLA TETIKLENEN PROGRAMLAMA
Sözlü anlatım, laboratuvar
14. Hafta
UML, design patterns, refactoring
Sözlü anlatım, laboratuvar
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
öğrenciler, class tasarımı, inheritance, dinamik bağlama, arayüzler, UML modelleme gibi konu başlıklarını kapsayarak, Java ile nesne-yönelimli programlama ilkelerini öğrenecektir.
ÖÇ-2
öğrenciler UML modelleme, design patterns, refactoring gibi nesne-yönelimli tasarım ile ilgili konulara giriş yapacaktır.
ÖÇ-3
Öğrenciler class tasarımı ve class'lar arası ilişkileri programlamada kullanmasını öğrenecektir
ÖÇ-4
Öğrenciler Java programlama dilini kullanarak gerçek dünya problemlerini nesne-yönelimli tasarım yöntemleriyle etkin bir şekilde çözmeyi öğrenecektir.
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.