Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı Öğrenciler Java dilinin temellerini öğrenecektir. Odak noktası, gerçek dünya problemlerini çözen, yüksek kaliteli yazılım geliştirilmesi olacaktır. Bunu yaparken, temel programlama kavramlarından başlanarak, nesne-yönelimli programlama kavramlarına doğru, uygulamalı matematik ve fen konularından yararlanarak, öğrencilerin gerçek mühendislik problemlerine yönelik programlar geliştirmesi sağlatılacaktır. Birincil amaç, öğrencilerei bilgisayar yardımı ile hesaplama tecrübesi kazandırmak ve hesaplama araçları ile donatmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta GİRİŞ, IDE TANITIMI (ECLIPSE, SDK), JAVA TEMELLERİ, CLASS VE NESNELERE GİRİŞ Sözlü anlatım, laboratuvar
2. Hafta SEÇİM/KARAR DEYİMLERİ Sözlü anlatım, laboratuvar
3. Hafta DÖNGÜLER Sözlü anlatım, laboratuvar
4. Hafta KULLANICI TARAFINDAN TANIMLANAN CLASS'LAR, METODLAR, NESNELER AÇISINDAN DÜŞÜNME Sözlü anlatım, laboratuvar
5. Hafta TEK BOYUTLU DİZİLER Sözlü anlatım, laboratuvar
6. Hafta ÇOK BOYUTLU DİZİLER Sözlü anlatım, laboratuvar
7. Hafta KATARLAR (STRINGS) Sözlü anlatım, laboratuvar
8. Hafta KALITIM VE POLYMORPHIM Sözlü anlatım, laboratuvar
9. Hafta GRAFIK ARAYÜZÜ TEMELLERİ Sözlü anlatım, laboratuvar
10. Hafta JAVA ILE GRAFİK UYGULAMALARI Sözlü anlatım, laboratuvar
11. Hafta EXCEPTION DURUMLARI ILE BAŞEDEBILME, DOSYADAN GIRIŞ/ÇIKIŞ Sözlü anlatım, laboratuvar
12. Hafta ARAYÜZ VE İÇ İÇE GEÇMİŞ CLASS'LAR Sözlü anlatım, laboratuvar
13. Hafta OLAYLARLA TETIKLENEN PROGRAMLAMA Sözlü anlatım, laboratuvar
14. Hafta UML, design patterns, refactoring Sözlü anlatım, laboratuvar
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 30
Final 1 40


ÖÇ-1öğrenciler, class tasarımı, inheritance, dinamik bağlama, arayüzler, UML modelleme gibi konu başlıklarını kapsayarak, Java ile nesne-yönelimli programlama ilkelerini öğrenecektir.
ÖÇ-2öğrenciler UML modelleme, design patterns, refactoring gibi nesne-yönelimli tasarım ile ilgili konulara giriş yapacaktır.
ÖÇ-3Öğrenciler class tasarımı ve class'lar arası ilişkileri programlamada kullanmasını öğrenecektir
ÖÇ-4Öğrenciler Java programlama dilini kullanarak gerçek dünya problemlerini nesne-yönelimli tasarım yöntemleriyle etkin bir şekilde çözmeyi öğrenecektir.
ÖÇ-5KULLANICI TARAFINDAN TANIMLANAN CLASS'LAR, METODLAR, NESNELER AÇISINDAN DÜŞÜNME
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50 
ÖÇ 51 
ÖÇ 52 
ÖÇ 53 
ÖÇ 54 
ÖÇ 55 
ÖÇ 56 
ÖÇ 57 
ÖÇ 58 
ÖÇ 59 
ÖÇ 60 
ÖÇ 61 
ÖÇ 62 
ÖÇ 63 
ÖÇ 64 
ÖÇ 65 
ÖÇ 66 
ÖÇ 67 
ÖÇ 68 
ÖÇ 69 
ÖÇ 70 
ÖÇ 71 
ÖÇ 72 
ÖÇ 73 
ÖÇ 74 
ÖÇ 75