Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Bilgisayar Programcılığı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Mesleki Yabancı Dil II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TBP4919 4 Mesleki Yabancı Dil II 2/2/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri bilgisayar ve bilişim teknolojisi alanlarında kullanılan İngilizce terminoloji ve ifadelerle donatarak iş yerlerinde bu dili verimli bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Temel İngilizce bilgisi
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Petek Sunay
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Perş, 09:00-12:45 CATS üzerinde çevrimiçi dersler
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 11:00-12:00, CATS Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Bu ders Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATS V3.0 arayüzüyle verilecektir.

Temel Kaynaklar

Computing – Book 1 & Book 2, Express Publishing,

 

Virginia Evans, Jenny Dooley, Will Kennedy

Diğer Kaynaklar

Essential Grammar in Use Elementary, Raymond Murphy

Fundamentals of English Grammar, Betty Schrampfer Azar

Çalışma kağıtları, oyunlar, videolar

Çevrimiçi kaynaklar

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Unit 13 – E-mail 2 Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
2. Hafta Unit 14 – E-mail 3 Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
3. Hafta Unit 15 – Instant Messaging Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
4. Hafta Book 2 Unit 1 – Word Processing: Uses Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
5. Hafta Unit 2 – Word Processing: Actions Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
6. Hafta Unit 3 – Word Processing: Formatting + (Quiz 1) Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
7. Hafta Unit 4 – Spreadsheets: Uses Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
8. Hafta Unit 5 – Spreadsheets: Actions Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
9. Hafta Unit 6 – Spreadsheets: Formatting Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
10. Hafta Unit 7 – Desktop Publishing 1 Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
11. Hafta Unit 8 – Desktop Publishing 2 + (Quiz 2) Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
12. Hafta Ramazan Bayramı
13. Hafta Unit 9 – Image and Design 1 Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
14. Hafta Unit 10 – Image and Design 2 Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
15. Hafta Unit 11 – Web Design and Web Development Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
16. Hafta Final Sınavı Yazılı Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar) 2 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrencileri temel bilgisayar kullanımı ve bilişim teknolojisi terminolojisi bilgisi ile donatmak.
ÖÇ-2Öğrencilerin çeşitli bilgisayar yazılım ve donanımların İngilizce terminolojilerini öğrenmelerini sağlamak.
ÖÇ-3Öğrencilerin alanında dünya çapındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmalarını sağlamak.
ÖÇ-4Takım çalışmasına yatkın bireyler yetiştirmek.
ÖÇ-5Öğrencilerin ani gelişen problemleri çözmede hedef dili kullanabilmelerini sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5