Bu dersin amacı öğrencileri bilgisayar ve bilişim teknolojisi alanlarında kullanılan İngilizce terminoloji ve ifadelerle donatarak iş yerlerinde bu dili verimli bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Temel İngilizce bilgisi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Petek Sunay
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perş, 09:00-12:45 CATS üzerinde çevrimiçi dersler
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 11:00-12:00, CATS Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATS V3.0 arayüzüyle verilecektir.
Temel Kaynaklar
Computing – Book 1 & Book 2, Express Publishing,
Virginia Evans, Jenny Dooley, Will Kennedy
Diğer Kaynaklar
Essential Grammar in Use Elementary, Raymond Murphy
Fundamentals of English Grammar, Betty Schrampfer Azar
Çalışma kağıtları, oyunlar, videolar
Çevrimiçi kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Unit 13 – E-mail 2
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
2. Hafta
Unit 14 – E-mail 3
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
3. Hafta
Unit 15 – Instant Messaging
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
4. Hafta
Book 2 Unit 1 – Word Processing: Uses
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
5. Hafta
Unit 2 – Word Processing: Actions
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
6. Hafta
Unit 3 – Word Processing: Formatting + (Quiz 1)
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
7. Hafta
Unit 4 – Spreadsheets: Uses
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
8. Hafta
Unit 5 – Spreadsheets: Actions
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
9. Hafta
Unit 6 – Spreadsheets: Formatting
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
10. Hafta
Unit 7 – Desktop Publishing 1
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
11. Hafta
Unit 8 – Desktop Publishing 2 + (Quiz 2)
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım + Yazılı Kısa Sınav
12. Hafta
Ramazan Bayramı
13. Hafta
Unit 9 – Image and Design 1
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
14. Hafta
Unit 10 – Image and Design 2
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
15. Hafta
Unit 11 – Web Design and Web Development
Öğrenci odaklı, eklektik, interaktif, görsel ve işitsel anlatım
16. Hafta
Final Sınavı
Yazılı Sınav
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Kısa sınav(lar)
2
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrencileri temel bilgisayar kullanımı ve bilişim teknolojisi terminolojisi bilgisi ile donatmak.
ÖÇ-2
Öğrencilerin çeşitli bilgisayar yazılım ve donanımların İngilizce terminolojilerini öğrenmelerini sağlamak.
ÖÇ-3
Öğrencilerin alanında dünya çapındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmalarını sağlamak.
ÖÇ-4
Takım çalışmasına yatkın bireyler yetiştirmek.
ÖÇ-5
Öğrencilerin ani gelişen problemleri çözmede hedef dili kullanabilmelerini sağlamak.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.
PÇ-2
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.
PÇ-3
Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek
PÇ-4
Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.
PÇ-5
Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.
PÇ-6
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.
PÇ-7
Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek
PÇ-8
Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek
PÇ-9
Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.
PÇ-10
Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.
PÇ-11
Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
PÇ-12
Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.
PÇ-13
Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.
PÇ-14
Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek
PÇ-15
Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.