Fikir aşamasından başlayarak bir sinema filminin sinemasal zaman - mekan kavramlarını nasıl kullandığı, kurgulama yöntemlerini kullanarak sinemanın dilini öğrenmek ve film yapımının tüm aşamalarının örneklerle işlenmesi, dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
--
Eş Koşullar
--
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
----
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar
Arijon, Daniel (2008) Film Dilinin Grameri (3 cilt), Es: İstanbul.
Canikligil, İlker (2008) Dijital Video ile Sinema, Pusula: İstanbul
Küçükerdoğan, B.; Yavuz, T.; Zengin, İ (2005) Video ve Film Kurgusuna Giriş, Es: İstanbul..
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Öğrencilerin gruplar oluşturması. Her grubun ışık ve ses kullanımı da içeren 30-40 saniyelik bir video çekimi yapması.
Anlatım ve uygulama
2. Hafta
Öğrencilerin gruplar oluşturması. Her grubun ışık ve ses kullanımı da içeren 30-40 saniyelik bir video çekimi yapması.
Anlatım ve uygulama
3. Hafta
Kısa film fikrinin nasıl geliştirileceğinin tartışılması. Proje gruplarının oluşturulması
Anlatım ve uygulama
4. Hafta
Proje gruplarının senaryolarını teslim etmesi ve senaryoların grupla birlikte değerlendirilmesi.
Basit görsel ve işitsel efektlerin ve renk düzeltmenin post-prodüksiyon programlarında nasıl yapılacağının gösterilmesi
Anlatım ve uygulama
11. Hafta
Proje gruplarıyla son toplantı.
Anlatım ve uygulama
12. Hafta
Proje gruplarının çektikleri filmlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi.
Anlatım ve uygulama
13. Hafta
Proje gruplarının çektikleri filmlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi.
Anlatım ve uygulama
14. Hafta
Proje gruplarının çektikleri filmlerin izlenmesi ve değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi.
Anlatım ve uygulama
15. Hafta
final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Her tür televizyon metninin söylemini çözümleyebilir. İyi bir medya okur yazarıdır
ÖÇ-2
Film yönetmenliğini, canlandırma filmini, reklam filmini, kısa film yapmayı, belgesel film yapmayı bilir.
ÖÇ-3
Yeni medya ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahiptir.
ÖÇ-4
Yeni medya ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahiptir. Kamera aracılığıyla görüntü estetiği üzerinde küçük denemeler yapar.
ÖÇ-5
Bilgisayar tabanlı kurgu sistemi aracılığıyla farklı anlatı düzeylerinde kendini ifade eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2
Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3
Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4
Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5
Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6
Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7
Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8
Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10
Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11
Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12
Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13
Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14
Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15
En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma