|
|
|
Kitle İletişim Kuramları
Ders Kodu | Yarıyıl |
Ders Adı |
T/U/L |
Türü |
Öğrenim Dili |
AKTS |
MRT1001 |
1 |
Kitle İletişim Kuramları |
3/1/0 |
Z |
Türkçe |
4 |
|
Dersin Amacı |
Kitle iletişiminin temel kavramları,önemli yaklaşımları ve kuramları ortaya koymak ve tartışarak analiz etmektir.
|
Ön Koşullar |
--- |
Eş Koşullar |
--- |
Özel Koşullar |
--- |
Öğretim Üyeleri |
Öğr. Gör. Selin Okumuş |
Asistanlar |
|
Ders Gün,Saat ve Yeri |
Ders bu yarıyıl açılmamıştır. |
Görüşme Saatleri ve Yeri |
---- |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Anlatım Tartışma |
Temel Kaynaklar |
Kitle İletişim Kuramları, Levent Yaylagil, 2008 |
Diğer Kaynaklar |
- |
|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
Chicago Okulu- İletişim Bilimine Farklı Bir Bakış |
Sözlü anlatım, Uygulama |
2. Hafta |
Chicago Okulu- Haber metinleri üzerinden şehir sosyolojisi
|
Sözlü anlatım, Uygulama |
3. Hafta |
Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori'nin doğuşu, kısa tarihi |
Sözlü anlatım, Uygulama |
4. Hafta |
Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori- Genel Değerlendirme |
Sözlü anlatım, Uygulama |
5. Hafta |
Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori- Genel Değerlendirme |
Sözlü anlatım, Uygulama |
6. Hafta |
Vize Sınavı |
|
7. Hafta |
Birmingham Okulu-İngiliz Kültürel Çalışmaları ve Popüler Kültür |
Sözlü anlatım, Uygulama |
8. Hafta |
Toronto Okulu- Temel bilgiler |
Sözlü anlatım, Uygulama |
9. Hafta |
Birmingham Okulu-İngiliz Kültürel Çalışmaları ve Popüler Kültür |
Sözlü anlatım, Uygulama |
10. Hafta |
İnnis ve McLuhan, Teknolojik Determinizm ve İletişim |
Sözlü anlatım, Uygulama |
11. Hafta |
İnnis ve McLuhan, Teknolojik Determinizm ve İletişim |
Sözlü anlatım, Uygulama |
12. Hafta |
Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori-Görünmez Metin Olarak Medya Metinleri |
Sözlü anlatım, Uygulama |
13. Hafta |
Genel Değerlendirme |
Sözlü anlatım, Uygulama |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
15. Hafta |
|
|
16. Hafta |
|
|
17. Hafta |
|
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Ölçüt Tipleri |
Adet |
Yüzdesi(%) |
Ara sınav(lar) |
1 |
40 |
Final |
1 |
60 |
ÖÇ-1 | Öğrenci medya teorilerinin tarihsel gelişimini ve bunların medyayla bağlantılı önemli sosyal, siyasi ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlar. | ÖÇ-2 | Öğrenci, kitle iletişim teorilerinin gücü ve sınırlılıklarını kavrar ve bu teorileri araştırma ve uygulamada kullanabilir. | ÖÇ-3 | Öğrenci, kitle iletişim teorilerinin toplumsal çerçevedeki geçerliliğini kavrar. | ÖÇ-4 | Öğrenci, kitle iletişiminin doğruyu ve gerçeği kavramamız açısından oynadığı büyük rolü görebilir. | ÖÇ-5 | Öğrenci, kitle iletişime dair gündelik meselelere eleştirel yönden bakabilir. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme | PÇ-2 | Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme | PÇ-3 | Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi | PÇ-4 | Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme | PÇ-5 | Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme | PÇ-6 | Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi | PÇ-7 | Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
| PÇ-8 | Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi | PÇ-9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma | PÇ-10 | Takım çalışması yapabilme becerisi | PÇ-11 | Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma | PÇ-12 | Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma | PÇ-13 | Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme | PÇ-14 | Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma | PÇ-15 | En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma |
|
|
Alan Yeterlilikleri Matrisi |
-- |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|