Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Radyo ve Televizyon Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Reklam Filmi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MRT0005 Reklam Filmi 1/2/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
 Reklamcılık, kavramına ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve güncel uygulamalı örnekler üzerinden; reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin ortaya konulması, günümüz tüketim toplumunda işletmelerin ve bireylerin yaşamındaki yerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU DÖNEM AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım Uygulama

Temel Kaynaklar - Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
- Babacan, Muazzez. Reklamcılık Temel Kavramlar, İstanbul: Detay Yayıncılık, 2005.
 
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar Ders Notları
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi. Anlatım Uygulama
2. Hafta Reklam kavramının çeşitli tanımları. Anlatım Uygulama
3. Hafta Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması. Anlatım Uygulama
4. Hafta Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi. Anlatım Uygulama
5. Hafta Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması. Anlatım Uygulama
6. Hafta Reklam kampanyası incelemesi. Anlatım Uygulama
7. Hafta Temel reklamın türlerinin ortaya konulması. Anlatım Uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi. Anlatım Uygulama
10. Hafta Çeşitli reklam ortamlarının ele alınması ve reklam ortamlarına ilişkin çeşitli örneklerin verilmesi. Anlatım Uygulama
11. Hafta Örnek proje incelemesi. Anlatım Uygulama
12. Hafta Reklam kapmpanyası hazırlama. Anlatım Uygulama
13. Hafta Günümüz reklamcılık anlayışını etkileyen; gerilla pazarlama, eğlence pazarlaması vb. kavramlara değinilmesi. Anlatım Uygulama
14. Hafta Reklam ajanslarının tarihsel gelişimi ve işleyişi Anlatım Uygulama
15. Hafta Final Sınavları
16. Hafta Final Sınavları
17. Hafta Final Sınavları
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Reklam modellerini özümseyerek, tanımlayabilecek.
ÖÇ-2Reklam modellerini yaşama uyarlayarak, kullanabilecek.
ÖÇ-3Reklamcılık alanına ilişkin yetilerini geliştirerek, temel düzeyde bir reklam taslağı hazırlayabilecek.
ÖÇ-4Reklamcılıkla pazarlama iletişiminin diğer unsurları arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ-5Edindiği kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme
PÇ-2Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme
PÇ-3Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-4Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme
PÇ-5Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme
PÇ-6Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi
PÇ-7Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma
PÇ-10Takım çalışması yapabilme becerisi
PÇ-11Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma
PÇ-12Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma
PÇ-13Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme
PÇ-14Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma
PÇ-15En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5