2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Reklam Filmi
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
MRT0005
Reklam Filmi
1/2/0
SA
TÜRKÇE
3
Dersin Amacı
Reklamcılık, kavramına ilişkin temel kuramsal bilgilerin, temel kavramların aktarılması ve güncel uygulamalı örnekler üzerinden; reklamın amaçlarının, işlevlerinin, türlerinin ortaya konulması, günümüz tüketim toplumunda işletmelerin ve bireylerin yaşamındaki yerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Selin Okumuş
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU DÖNEM AÇILMAMIŞTIR
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım Uygulama
Temel Kaynaklar
- Elden, Müge. Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayıncılık, 2009.
- Babacan, Muazzez. Reklamcılık Temel Kavramlar, İstanbul: Detay Yayıncılık, 2005.
- Peltekoğlu, Filiz Balta. Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları, 2010.
Diğer Kaynaklar
Ders Notları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi.
Anlatım Uygulama
2. Hafta
Reklam kavramının çeşitli tanımları.
Anlatım Uygulama
3. Hafta
Reklam kavramının farklı görüşler doğrultusunda ve değişen toplumsal koşullar, teknolojik olanaklar çerçevesinde ele alınması.
Anlatım Uygulama
4. Hafta
Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi.
Anlatım Uygulama
5. Hafta
Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması.
Anlatım Uygulama
6. Hafta
Reklam kampanyası incelemesi.
Anlatım Uygulama
7. Hafta
Temel reklamın türlerinin ortaya konulması.
Anlatım Uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi.
Anlatım Uygulama
10. Hafta
Çeşitli reklam ortamlarının ele alınması ve reklam ortamlarına ilişkin çeşitli örneklerin verilmesi.
Anlatım Uygulama
11. Hafta
Örnek proje incelemesi.
Anlatım Uygulama
12. Hafta
Reklam kapmpanyası hazırlama.
Anlatım Uygulama
13. Hafta
Günümüz reklamcılık anlayışını etkileyen; gerilla pazarlama, eğlence pazarlaması vb. kavramlara değinilmesi.
Anlatım Uygulama
14. Hafta
Reklam ajanslarının tarihsel gelişimi ve işleyişi
Anlatım Uygulama
15. Hafta
Final Sınavları
16. Hafta
Final Sınavları
17. Hafta
Final Sınavları
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1 Reklam modellerini özümseyerek, tanımlayabilecek. ÖÇ-2 Reklam modellerini yaşama uyarlayarak, kullanabilecek. ÖÇ-3 Reklamcılık alanına ilişkin yetilerini geliştirerek, temel düzeyde bir reklam taslağı hazırlayabilecek. ÖÇ-4 Reklamcılıkla pazarlama iletişiminin diğer unsurları arasında bağlantı kurabilecek. ÖÇ-5 Edindiği kuramsal bilgileri güncel reklam örnekleriyle ilişkilendirebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 Radyo ve Televizyon Teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlama ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapabilme PÇ-2 Mesleğinin gerektirdiği teknik kavramları bilme ve bu kavramlar ışığında gerekli çalışmaları yapabilme PÇ-3 Öğrendiği teorik bilgileri uygulamalı olarak gerçekleştirebilme becerisi PÇ-4 Alanında ve alan dışında yaptığı çalışmaları kavrama ve etkili bir şekilde ifade edebilme PÇ-5 Kamera, ses, ışık, kurgu programları gibi teknik donanımları kullanma ve stüdyo içi ve dışında çekim yapabilme PÇ-6 Görüntü dili ile istenen etkiyi yaratma becerisi PÇ-7 Senaryo yazımı, film, radyo ve televizyon programı yapım ve yönetim aşamalarını gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-8 Yazılı, görsel ve işitsel medya için gerekli verileri toplama ve tasarlama becerisi PÇ-9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma PÇ-10 Takım çalışması yapabilme becerisi PÇ-11 Proje hazırlama ve yönetme becerisine sahip olma PÇ-12 Araştırma konularını sunu haline getirme ve sunum yapma becerisi kazanma PÇ-13 Hayat boyu öğrenmenin önemini kavrayarak, alan ve alan dışı gelişmleri takip ederek kendini geliştirme PÇ-14 Kültür ve sanat etkinlikleri hakkında bilgilenme ve sosyal sorumluluk bilinci kazanma PÇ-15 En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve Türkçe, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becersine sahip olma
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5