Bu dersin amacı öğrencilerin sorumlu bireyler haline gelerek insan hakları konularına ve toplumsal konulara duyarlı olmaları, aktif vatandaşlık becerileri kazanarak sivil toplumun ve katılımcı demokrasinin gelişmesine katkıda bulunmalarıdır.
-Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, proje geliştirme, uygulama, akran öğrenimi
Temel Kaynaklar
-"Söz Sende!" (Have Your Say!) Gençlerin Yerel ve Bölgesel Yaşama İlişkin Yeniden Düzenlenmiş Avrupa Şartı El Kitabı, Avrupa Konseyi Yayınları, Ankara.
- Coşkun, H., Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Temel Kavramlar
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
2. Hafta
Aktif vatandaşlık ve katılım
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
3. Hafta
Liderlik ve takım çalışması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
4. Hafta
Sosyal sorumluluk alanları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
5. Hafta
Proje, kampanya ve etkinlik geliştirme
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
6. Hafta
Etkinlik tasarımı
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Etkinlik tasarımı ve uygulanması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
9. Hafta
Etkinlik tasarımı ve uygulanması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
10. Hafta
Etkinlik tasarımı ve uygulanması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
11. Hafta
Etkinlik tasarımı ve uygulanması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
12. Hafta
Etkinlik tasarımı ve uygulanması
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
13. Hafta
Uygulamaya yönelik sunumlar ve değerlendirme
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
14. Hafta
Uygulamaya yönelik sunumlar ve değerlendirme
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Projeler
1
60
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.