Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Çocuk Gelişimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


SOSYAL SORUMLULUK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SCG0629 SOSYAL SORUMLULUK 2/1/0 SA TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sorumlu bireyler haline gelerek insan hakları konularına ve toplumsal konulara duyarlı olmaları, aktif vatandaşlık becerileri kazanarak sivil toplumun ve katılımcı demokrasinin gelişmesine katkıda bulunmalarıdır.

Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar AF Skalası: Alt Değer(F)-50 / Üst Değer (A) 85
Öğretim Üyeleri SELVANUR ÇAPÇI
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, AK1C0305, 13.00-15.50 (1. GRUP) / Çarşamba, AK03005, 15.00-17.50 (2. GRUP)
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, AK03005, 17.50-18.30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma,ikili ve grup çalışmaları, proje geliştirme, uygulama, akran öğrenimi
Temel Kaynaklar -"Söz Sende!" (Have Your Say!) Gençlerin Yerel ve Bölgesel Yaşama İlişkin Yeniden Düzenlenmiş Avrupa Şartı El Kitabı, Avrupa Konseyi Yayınları, Ankara.

- Coşkun, H., Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Temel Kavramlar Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
2. Hafta Aktif vatandaşlık ve katılım Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
3. Hafta Liderlik ve takım çalışması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
4. Hafta Sosyal sorumluluk alanları Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
5. Hafta Proje, kampanya ve etkinlik geliştirme Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
6. Hafta Etkinlik tasarımı Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Etkinlik tasarımı ve uygulanması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
9. Hafta Etkinlik tasarımı ve uygulanması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
10. Hafta Etkinlik tasarımı ve uygulanması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
11. Hafta Etkinlik tasarımı ve uygulanması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
12. Hafta Etkinlik tasarımı ve uygulanması Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
13. Hafta Uygulamaya yönelik sunumlar ve değerlendirme Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
14. Hafta Uygulamaya yönelik sunumlar ve değerlendirme Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Projeler 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14