-ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
- BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
- YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
- ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
- ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR KILIÇ
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
PAZARTESİ 09.00-13.00 %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
DERSLER CATS V3 ÜZERİNDE SENKRON OLARAK İŞLENECEK
CATS ÜZERİNDEN TARTIŞMA, SUNUM VE ANLATIM OLACAKTIR.
Temel Kaynaklar
-
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.
Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ
Dijital eğitim
2. Hafta
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
Dijital eğitim
3. Hafta
BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
BEDENSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ
Dijital eğitim
4. Hafta
BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
BEDENSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
Dijital eğitim
5. Hafta
Vize sınavı
Dijital eğitim
6. Hafta
YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU NEDENLERİ
Dijital eğitim
7. Hafta
YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI
Dijital eğitim
8. Hafta
YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ
Dijital eğitim
9. Hafta
ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ
Dijital eğitim
10. Hafta
ENGELLİLERLE İLGİLİ BELGESELİN SEYREDİLMESİ
Dijital eğitim
11. Hafta
ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI
Dijital eğitim
12. Hafta
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ
Dijital eğitim
13. Hafta
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA ERKEN TANI
Dijital eğitim
14. Hafta
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA ERKEN TANI
Dijital eğitim
15. Hafta
FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Final
1
60
ÖÇ-1
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci öğrenme güçlüklerini tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-2
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci bedensel engelleri tanıma, sınıflandırma konusunda gerekli bilgilere sahip olacaktır.
ÖÇ-3
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci yaygın gelişim bozukluklarını tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-4
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci zihinsel engelleri tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-5
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci üstün zekayı tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.