Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Çocuk Gelişimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÖZEL EĞİTİM II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SCG4002 4 ÖZEL EĞİTİM II 2/2/0 Z TÜRKÇE 5
Dersin Amacı
 -ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK

- BEDENSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK

- YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
- ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
 
- ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR KILIÇ
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri PAZARTESİ 09.00-13.00 %40’a kadar Dijital Uzaktan Eğitim olarak planlanmış olup Bahar Yarıyılında %100 Asenkron ve Senkron olarak zenginleştirilmiş dijital yöntem ile CATs V3.0 arayüzüyle verilecek sektörel E-Webinarlar ile desteklenecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

 DERSLER CATS V3 ÜZERİNDE SENKRON OLARAK İŞLENECEK
CATS ÜZERİNDEN TARTIŞMA, SUNUM VE ANLATIM OLACAKTIR.
Temel Kaynaklar -
Ataman,A. (Ed) (2003), Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş,Gündüz Yayıncılık.
Diken,.İ.H (2008) Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken,.İ.H), PegemA Akademi, Ankara.

Akçamete, G. (2009) Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimli Olana Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed.Akçamete, G. ) Kök Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ Dijital eğitim
2. Hafta ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ Dijital eğitim
3. Hafta BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA BEDENSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ Dijital eğitim
4. Hafta BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI BEDENSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ Dijital eğitim
5. Hafta Vize sınavı Dijital eğitim
6. Hafta YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU NEDENLERİ Dijital eğitim
7. Hafta YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI Dijital eğitim
8. Hafta YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ Dijital eğitim
9. Hafta ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ Dijital eğitim
10. Hafta ENGELLİLERLE İLGİLİ BELGESELİN SEYREDİLMESİ Dijital eğitim
11. Hafta ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI Dijital eğitim
12. Hafta ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ Dijital eğitim
13. Hafta ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA ERKEN TANI Dijital eğitim
14. Hafta ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA ERKEN TANI Dijital eğitim
15. Hafta FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci öğrenme güçlüklerini tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-2Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci bedensel engelleri tanıma, sınıflandırma konusunda gerekli bilgilere sahip olacaktır.
ÖÇ-3Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci yaygın gelişim bozukluklarını tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-4Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci zihinsel engelleri tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
ÖÇ-5Bu dersi başarıyla bitiren öğrenci üstün zekayı tanımlama, sınıflandırma ve nedenleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5