Dersin amacı meslek etiği ile ilgili yeterliklerin kazandırılmasıdır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
SELVANUR ÇAPÇI
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
ÇARŞAMBA, 09:00-10:50 Ataköy Yerleşkesi 1. Kat C Koridoru 12-14/ PERŞEMBE, 13.00-14.50 Ataköy Yerleşkesi 3. Kat B Koridoru 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞAMBA, 11.00-11.00, Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
Temel Kaynaklar
-Kutlu, H.A., (2020). Meslek Etiği. Nobel Akademik Yayıncılık.
-Atacan, T., Genç, K.Y., (2020). İş Etiği. Astana Yayınları.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Etik ve Ahlak Kavramları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
2. Hafta
Etik Tarihi ve Ahlakın Farklı Disiplinlerle İlişkisi
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
3. Hafta
Etik Sistemleri ve Etik Karar Alma Süreci
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları.
4. Hafta
Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları.
5. Hafta
Ahlak Gelişimi Kuram ve Yaklaşımları
AAnlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
6. Hafta
İş Etiği ve Meslek Etiği Kavramları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
7. Hafta
Meslek Etiğinde Temel Değerler
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Çocuk Alanında Çalışan Profesyoneller ve Meslek Etiği
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
10. Hafta
Meslek Etiği ve Sürdürülebilirlik
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
11. Hafta
Meslek Etiği ve Örgüt Kültürü
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
12. Hafta
Meslek Etiğine Aykırı Davranışlar; Nedenleri ve Sonuçları
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
13. Hafta
Sosyal Sorumluluk
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Etik ve ahlak kavramlarını İncelemek
ÖÇ-2
Mesleki etik ilkelerine uymak
ÖÇ-3
Sosyal sorumluluk kavramını bilmek
ÖÇ-4
Etik sistemlerini incelemek
ÖÇ-5
Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek
Program Çıktıları
PÇ-1
Bu programdan mezun olan öğrenciler, çocuk gelişiminin temel kavramlarına hakim olacaklardır.
PÇ-2
Bu programdan mezun öğrenciler okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında çalışabilecekyeterli teorik ve pratik eğitime sahip olacaklardır.
PÇ-3
Bu programdan mezun öğrenciler gerek kurum içi gerekse de yaptıkları kurum dışı stajlarla 2 yıllık eğitimleri sonucu sahada çalışmaya hazır olacaklardır.
PÇ-4
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı, konularına temel konularara vakıf olacaklardır.
PÇ-5
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, dünyada kullanılan en modern öğrenme veöğretme tekniklerini ders programlarını dahilinde öğrenmiş olacaklardır.
PÇ-6
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuklarla iletişim konusunda uzmanlaşmış olacaklardır.
PÇ-7
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk eğitiminin yanı sıra, aile eğitimi üzerinede eğitim alacak ve velileri profesyonel anlamda yönlendirebileceklerdir.
PÇ-8
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler davranış yönetimi konusunu teorik ve pratik alanlarda öğrenecekler, böylelikle hem öğrenciyi bireysel olarak hem de tüm sınıfı yönlendirecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
PÇ-9
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler meslek etiği kapsamlı bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-10
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocuk hakları konusunda dünyada ve Türkiye'de çıkan en son mevzuatı karşılaştırmalı olarak öğreneceklerdir.
PÇ-11
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler çocukların sanatsal yeteneklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesi konularında yeterli eğitimi alacaklardır.
PÇ-12
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, çocuk ve sağlığı ve hastalıkları konularındatemel bilgi sahibi olacaklardır.
PÇ-13
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, aldıkları işletme ve kurumsal yönetim dersleriyle, çalışma alanında olan kurumların işleyişi ayrıntılı bir şekilde öğreneceklerdir.
PÇ-14
Bu programdan mezun olan olan öğrenciler, etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve mesleki stajını yaparken bunu uygulamalı olarak yapacaktır.