Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Uçak Teknolojisi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


AERODİNAMİK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HUT2901 2 AERODİNAMİK 2/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Sıkıştırılamaz aerodinamiğin temel kavramlarını vermek
Temel aerodinamik problemlerini çözmek
Bir uçağın aerodinamik ön tasarımına yönelik temel bilgiler vermek
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Tuncay Dil
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-13:00, AK3B0709
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba tüm gün
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 8.1 Atmosfer Fiziği Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulaması. Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
2. Hafta Bir cisim etrafındaki hava akışı; Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
3. Hafta Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, izafi hava akımı, upwash ve downwash, girdaplar, akış durması; Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
4. Hafta Terimler: Eğiklik, veter, ortalama aerodinamik veter, profil (parazit) sürükleme, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi, hücum açısı, pürüzlülük oranı, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve görüş oranı; Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
5. Hafta İtme(thrust), Ağırlık, Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
6. Hafta Aerodinamik Bileşke; Kaldırma(lift) ve sürüklemenin(drag) oluşumu Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
7. Hafta Arasınav
8. Hafta Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
9. Hafta Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
10. Hafta Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
11. Hafta Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
12. Hafta Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
13. Hafta Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
14. Hafta Boylamsal, yanal ve yön kararlılığı (aktif ve pasif). Anlatım (sunuş), soru-cevap, tartışma, problem çözme, gezi gözlem,laboratuvar (deney), örnek olay incelemesi metotları ile beyin fırtınası, gösteri,ikili ve grup çalışmaları, mikro öğrenim,bilgisayar destekli öğretim tekniklerinin biri veya birkaçı kullanılacaktır.
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Temel Aerodinamik literatürünü ifade edebilmek/kavramak
ÖÇ-2Uçuş teorisi için gerekli hesaplamaları yapmak
ÖÇ-3Uçakların çalışma ve hareket yöntemlerini kavramak
ÖÇ-4Uçma kararlılığı ve dinamiğini tanımlamak
Program Çıktıları
PÇ-1Hava aracı ve havacılıkla ilgili temel prensip, kural ve kanunları bilme, kavrama ve uygulayabilmek.
PÇ-2Hava aracının yapısal özelliklerini ve hava aracı bakımı ile ilgili takım, alet ve makinaları tanımak ve kullanabilmek
PÇ-3Hava aracı elektroniği ile ilgili temel konuları bilme ve uygulayabilmek
PÇ-4Teknik resim ve sivil havacılık kuralları bilmek.
PÇ-5Hava aracı bakım ve onarımıyla ilgili standartları bilme ve uygulayabilmek.
PÇ-6Hava aracı otomatik kontrol ve kumanda yöntemlerini bilmek.
PÇ-7Algoritma ve Programlama Yaparak Mikrodenetleyici Devrelerini Kurmak
PÇ-8İş Emniyeti Sağlayarak Elektronik Malzemeleri Kullanmak ve Temel Ölçümler Yapmak
PÇ-9Hava aracı temel elektrik-elektronik sistemleri, malzemelerini bilmek ve arıza analizi yapmak
PÇ-10Sayısal, Analog ve Güç Elektroniği Devreleri Kurmak
PÇ-11Kontrol, Haberleştirme sistemi ve Algılayıcıları Kurmak
PÇ-12İş Yeri/İşletmeyi Kurmak(Ön Koşul) ,kalite Güvence ve Standartlarını Uygulamak ve İngilizce okuyabilmek, anlayabilmek, yazabilmek ve konuşabilmek.
PÇ-13Bilişim Olanaklarını Kullanarak Kendini Geliştirmek , İletişim Mesleki Etik Değerlere Uymak ve Araştırma yapmak.
PÇ-14Acil Durumlarda Hastaya/Yaralıya İlk Yardım Yapmak ve çevreyi korumak
PÇ-15 Mesleğinde Matematik İle İlgili Uygulamalar Yapmak
PÇ-16Temel fizik yasalarını bilir
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4