Bu derste hazır giyim sektöründe yaygın olarak kullanılan kalıp tasarım programlarının (ASSYST, DESİGN CAD, GERBER) aktif olarak kullanmalarını sağlamak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Kalıp Hazırlama Teknikleri II dersini başarıyla tamamlamak
Eş Koşullar
...
Özel Koşullar
...
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Nilgün Demirhan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi 15:00-18:45 İncirli Kampüs, 5B06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Nilgün Demirhan Perşembe 13:00-15:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Göstererek yaptırma, Uygulamalı çalışma, Soru-Cevap, Grup çalışması, Problem çözme, Tartışma
Temel Kaynaklar
Öndoğan Z., Giysi Kalıpçılığı Esasları, E. Ü. T. K. A. U. .M., Yayın No: 8, 2000, İzmir.
Taylor P., Computer in Fashion Industry, Heinemann Professional Publishing, 1990, Oxford, Great Britain.
Gerber V8 Eğitim Notları, 2009. 5. CAD firmalarına ait kataloglar ve web adresleri.
Güngör SEYHUN: A’dan Z’ye modelistlik. “Kalıp Elde Etme Teknikleri”.1996
Fatma ÇARDAK, Evrim Değirmenci: “Kalıp Hazırlama-Kadın Dış Giyimi”, İTKİB Yayınları, İstanbul, 2006.
Zeliha YILDIRAN, Naciye BAŞ, Hacer UYSAL ELPEN: Üst Beden Teknik Çizimleri-Kalıp Hazırlama.Tasarı Akademi Yayınları.2016
Öndoğan Z., Bilgisayar Destekli Tasarım, Kalıp, Model Uygulama ve Kesim Planı Hazırlama Sistemlerinin Hazır Giyim İşletmelerine Uyumu”, yayınlanmış doktora tezi, 1997, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Gerber V8 Eğitim Notları, 2009. 5. CAD firmalarına ait kataloglar ve web adresleri.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminin fonksiyonları. Bilgisayarlı kalıp sistemini oluşturan donanımların kavranması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
2. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde temel etek kalıbının hazırlanması. Bilgisayarlı kalıp sisteminde model uygulamalı etek kalıplarının hazırlanması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
3. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde serilemekalıplarının hazırlanması (Kalıpları istenilen vücut ölçülerinde büyültüp, küçültme). Stil çalışmaları ve pastal yerleştirme çalışmalarının yapılması.
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
4. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde bayan gömlek kalıbının hazırlanması. Hazırlananbayan gömlek kalıbının şablonlaması ve bayan gömlek kalıbının serilemesi.
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
5. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde 5 cep pantolon model uygulamasının hazırlanması. Stil çalışması ve pastal yerleştirme çalışmalarının yapılması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
6. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde temel elbise kalıbının hazırlanması. Hazırlanan elbise kalıbının model uygulaması, stil çalışması, serileme ve pastal yerleştirme çalışmalarının yapılması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
7. Hafta
Erkek beden formunun incelenmesi. Farklı beden formlarına uygun örnek kalıpların incelenmesi.
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
8. Hafta
Çocuk beden formunun incelenmesi. Beden formların uygun örnek çocuk kalıplarının incelenerek, kadın-erkek-çocuk kalıpları arasındaki teknik detayların belirlenmesi
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
9. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde temel erkek gömlek kalıbının hazırlanması. Hazırlanan gömlek kalıbının stil çalışması, serileme ve pastal yerleştirme çalışmalarının yapılması.
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
10. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde temel erkek pantolon kalıbının hazırlanması. Hazırlanan pantolon kalıbının stil çalışması, serileme ve pastal yerleştirme çalışmalarının yapılması.
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
11. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde temel erkek çocuk gömlek kalıbının hazırlanması. Hazırlanan gömlek kalıbının stil çalışması, serileme ve pastal yerleştirme çalışmalarının yapılması.
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
12. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sistemindekız çocuk beden kalıbının hazırlanması. Hazırlanan beden kalıbının üzerine model uygulamalı elbise kalıbının hazırlanması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
13. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde farklı model uygulamaları ile konu tekrarının yapılması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
14. Hafta
Bilgisayarlı kalıp sisteminde farklı model uygulamaları ile konu tekrarının yapılması
Düz anlatım, Demonstrasyon, Sunuş Yoluyla Öğretim, Probleme Dayalı Öğrenme, Soru Cevap
15. Hafta
Final
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Bilgisayar programını kullanarak temel kalıpları oluşturur
ÖÇ-2
Temel kalıplar üzerinde form ve ölçü değişiklikleri yapar
ÖÇ-3
Seri planına uygun olarak temel kalıpların ve model uygulama kalıplarının seri çizimlerini yapar
ÖÇ-4
Temel kalıpları kullanarak pastal planlarını hazırlar
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.