Dersin amacı moda tasarım programı öğrencilerinin yaratıcı yönlerini güçlendirmek, özgün tasarımlar hazırlamaları için gerekli alt yapıyı edinmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
...
Eş Koşullar
..
Özel Koşullar
....
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
A Grubu Cuma 13:00-14:45, B Grubu Cuma 10:00-11:45 4B08 İncirli Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan Cuma 13:00-15:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum, Soru cevap, Beyin fırtınası, Fikir analizi
Temel Kaynaklar
R. Judkins,S.Seyla Tezcan ,Pegasus,2017 ,”Yaratıcı Düşünme Sanatı”, Ankara
L. Rouquette, M. Rouquette , Dost Kitabevi,2007,”Yaratıcılık”,İstanbul
Orhan Hançerlioğlu Düşünce Tarihi /Remzi Kitabevi/2000,Ankara
Diğer Kaynaklar
Gökaydın, N. 2002. “Temel Sanat Eğitimi”, Ankara.
Odabaşı, H, A. 1996. “Grafikte Temel Tasarım”, İstanbul.
Işıngör, M. 1986, “Temel Sanat Eğitimi ” Ankara.
Seçkinöz, M. Alparslan, S. Komşuoğlu, Ş. İmer, A. Ve Etike, S. 1986, ” Süsleme Resmi Ve Süsleme Sanatları Tarihi” Ankara.
Yurtsever, H. 1988. “Uygulamalı Estetik”, Ankara.
Ersoy, A. 1995. “Sanat Kavramlarına Giriş”, İstanbul.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Yaratıcılık nedir. Nasıl şekillenir. Yaratıcı fikrin oluşumu
Buluş yolu/örnek olay tartışma
2. Hafta
Tarihsel açıdan yaratıcılık
Buluş yolu/örnek olay tartışma
3. Hafta
Tasarımda tamamlama-eksiltme
Buluş yolu/örnek olay tartışma
4. Hafta
Tasarımı yorumlama-yeniden inşası metamorfoz
Buluş yolu/örnek olay tartışma
5. Hafta
Fikrin doğuşu 1.veri kaynakları
Buluş yolu/örnek olay tartışma
6. Hafta
Fikrin doğuşu ikincil veri kaynakları
Buluş yolu/örnek olay tartışma
7. Hafta
Tasarımda ögeler arası uyum
Buluş yolu/örnek olay tartışma
8. Hafta
Tasarımda bütüncül parçaların ayrıştırılması
Buluş yolu/örnek olay tartışma
9. Hafta
Ara sınav
...
10. Hafta
Araştırmaların derlenmesi ve sunumu
Buluş yolu/örnek olay tartışma
11. Hafta
Yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi
Buluş yolu/örnek olay tartışma
12. Hafta
Yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi
Buluş yolu/örnek olay tartışma
13. Hafta
Esin kaynağının ürüne dönüşüm süreçleri
Buluş yolu/örnek olay tartışma
14. Hafta
Ürün oluşum teknikleri
Buluş yolu/örnek olay tartışma
15. Hafta
Final
...
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Problem çözme yeteneği gelişir.
ÖÇ-2
Farklı bakış açıları edinir.
ÖÇ-3
Yaratıcılık sürecini öğrenir ve uygular. Yaratıcı düşünme tekniği gelişir.
ÖÇ-4
Özgün ve yaratıcı bir giysi koleksiyonu oluşum aşamalarını bilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2
Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3
Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5
Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6
Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7
Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8
Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9
Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.