Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


YARATICILIK

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT0631 YARATICILIK 2/0/0 SA TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
Dersin amacı moda tasarım programı öğrencilerinin yaratıcı yönlerini güçlendirmek, özgün tasarımlar hazırlamaları için gerekli alt yapıyı edinmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar ...
Eş Koşullar ..
Özel Koşullar ....
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri A Grubu Cuma 13:00-14:45, B Grubu Cuma 10:00-11:45 4B08 İncirli Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan Cuma 13:00-15:00 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum, Soru cevap, Beyin fırtınası, Fikir analizi
Temel Kaynaklar R. Judkins,S.Seyla Tezcan ,Pegasus,2017 ,”Yaratıcı Düşünme Sanatı”, Ankara



L. Rouquette,  M. Rouquette , Dost Kitabevi,2007,”Yaratıcılık”,İstanbul



Orhan Hançerlioğlu Düşünce Tarihi /Remzi Kitabevi/2000,Ankara

Diğer Kaynaklar Gökaydın, N. 2002. “Temel Sanat Eğitimi”, Ankara.



Odabaşı, H, A. 1996. “Grafikte Temel Tasarım”, İstanbul.



Işıngör, M. 1986, “Temel Sanat Eğitimi ” Ankara.



Seçkinöz, M. Alparslan, S. Komşuoğlu, Ş. İmer, A. Ve Etike, S. 1986, ” Süsleme Resmi Ve Süsleme Sanatları Tarihi” Ankara.



Yurtsever, H. 1988. “Uygulamalı Estetik”, Ankara.



Ersoy, A. 1995. “Sanat Kavramlarına Giriş”, İstanbul.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yaratıcılık nedir. Nasıl şekillenir. Yaratıcı fikrin oluşumu Buluş yolu/örnek olay tartışma
2. Hafta Tarihsel açıdan yaratıcılık Buluş yolu/örnek olay tartışma
3. Hafta Tasarımda tamamlama-eksiltme Buluş yolu/örnek olay tartışma
4. Hafta Tasarımı yorumlama-yeniden inşası metamorfoz Buluş yolu/örnek olay tartışma
5. Hafta Fikrin doğuşu 1.veri kaynakları Buluş yolu/örnek olay tartışma
6. Hafta Fikrin doğuşu ikincil veri kaynakları Buluş yolu/örnek olay tartışma
7. Hafta Tasarımda ögeler arası uyum Buluş yolu/örnek olay tartışma
8. Hafta Tasarımda bütüncül parçaların ayrıştırılması Buluş yolu/örnek olay tartışma
9. Hafta Ara sınav ...
10. Hafta Araştırmaların derlenmesi ve sunumu Buluş yolu/örnek olay tartışma
11. Hafta Yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi Buluş yolu/örnek olay tartışma
12. Hafta Yaratıcı düşünme ve tekstilde yaratıcı fikir analizi Buluş yolu/örnek olay tartışma
13. Hafta Esin kaynağının ürüne dönüşüm süreçleri Buluş yolu/örnek olay tartışma
14. Hafta Ürün oluşum teknikleri Buluş yolu/örnek olay tartışma
15. Hafta Final ...
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Problem çözme yeteneği gelişir.
ÖÇ-2Farklı bakış açıları edinir.
ÖÇ-3Yaratıcılık sürecini öğrenir ve uygular. Yaratıcı düşünme tekniği gelişir.
ÖÇ-4Özgün ve yaratıcı bir giysi koleksiyonu oluşum aşamalarını bilir
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4