Önlisans
Meslek Yüksek Okulu
Moda Tasarımı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇAĞDAŞ MODA

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MMT3003 3 ÇAĞDAŞ MODA 2/0/0 Z TÜRKÇE 2
Dersin Amacı
 Bu ders ile moda kavramını; sanatsal, sosyolojik, psikolojik ve kültürel değerler açısından değerlendirerek öğrencilere moda konusunda çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırmak günümüzde modanın ve trendin yeni algısı güncel moda alanlarının öğretilmesi amaçlanmıştır
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse düzenli olarak katılım sağlanmalıdır.
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 09:00-10:45 İncirli Kampüs, 4B08
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Tokat Ozan Salı 09 :00-16:45 İstanbul Kültür Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, İncirli Yerleşkesi, Yolbaşı S., 34147 Bakırköy/İstanbul Oda No: 4A-05 Telefon: (0 212) 498 49 74
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım,tartışma
Temel Kaynaklar  Güler Ş (2013)”İmaj Ve Stil Çokluğu” Alfa Yayıncılık

 -Clera B, Jacqualine M (2012Moda)” Tasarımında Stil Yaratmak” Literatür Yayıncılık 

-Renfrenf E,  Renfrenf C  (2013)”Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme” Literatür Yayıncılık

-Olgaç P  (2014)”Moda Tasarımı Stil Ve İmaj” Ofset Yayınları 

-İbicioğlu H ( 2013) “Giyimde Renklerin Uyumu” Hayat Yayıncılık 

 

Diğer Kaynaklar  ·         Barbarosoğlu, Fatma K. Modernleşme Sürecinde Moda ve Zihniyet. İstanbul: İz Yayıncılık, 1995. BAUDOT, F.(2001).

·         Modanın Yüzyılı. İstanbul: İTKİB. Güncel Yayıncılık. PAMUK B. (2009)

·         “Giysi Moda Eğilimlerini Etkileyen Faktörler Ve Bir Model Önerisi(1940-2007 Yılları Arası Basılı Yayında Örnek Uygulama)”Ankara G.Ü.Eğitim Bilimleri .Yayımlanmamış Doktora Tezi ERGÜL A.(2005).

·         ”Hazır Giyim İşletmelerinde Markalaşma Süreci ve Bu Süreçte Görev Alacak Personelin Eğitimi için Program Model Önerisi.” Ankara: G.Ü.Eğitim Bilimleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. GÜNAY. G (2004)

·         “Moda Pazarlamasında Tüketicilerin Renk Tercihlerinin Oluşumu Ve Benlik Kavramı İle İlişkisi” İzmir .D.E.Sosyal Bilimler .Yayımlanmamış Doktora Tezi. GÜRPINAR M.(2010)

·         “Hızlı Moda’da Koleksiyon Tasarımı Ve Yönetimi, Türkiye Uygulaması” İstanbul. M.Ü.SosyalBilimler Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. ATILGAN Ç.(2015)

·         ”Hızlı Moda Kavramının Üretici Ve Tüketici Açısından Değerlendirilmesi” Ankara G.Ü Eğitim Bilimleri Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi HACIOLA.Y.(2012)

·         “Dünyada Ve Türkiye’de Hazır Giyim Üretimi Ve Pazarlamasında Hızlı Moda Ve Perakende Yönetimi”.İzmir. E.Ü Fen Bilimleri Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. BAYRAM.S.(2013)

·         “Küreselleşmenin Giyim Modası Üzerine Etkileri”Ankara.G.Ü.Eğitim Bilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. DUMANLI.F.(2014)

·         ”Moda Pazarlamada Tasarım Ve Uyumun Önemi”.İstanbul . H.Ü Sosyal Bilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. YEŞİLTAŞ.E.(2008)

·         “Moda Sektöründe Marka Kimliği, Tüketici Algısı Ve Mavi Jeans Örneği”.Eskişehir A.Ü. Fen Bilimleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi AKINCI.B.Ö(2014)

·         ”Moda Trendlerinin Giysi Seçimi Ve Satın Almaya Etkileri” Ankara.G.Ü.Eğitim Bilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. ÖZMEN.N.(2016)

·         ”Y Kuşağının İnternet Alışveriş Eğilimleri” İstanbul . B.Ü Sosyal Bilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. MEHRALİ.N (2015)”

·         Moda Akımlarının, Giysi Koleksiyonu Oluşum Sürecine Etkisinin Araştırılması”.İstanbul.A.Ü Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi.  GÜNTÜRKÜN.D (2010)

·         “Moda Olgusunun Renk Trendler! Çerçevesinde Ele Alınması”İstanbul MSGS Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. FOGLAR.C(2011)”

·         Etik Moda Tasarımı: Bir Trend Mi, Bir Gelecek Hareketi Mi?” İstanbul.MSGF Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi.  KARTAL.E.(2014)”

·         Moda Trend Tahmin Ve Analizleri Tüketicilerin Moda Ürün Beklenti Düzeyleri”. İstanbul . H.Ü Sosyalbilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. EROL.F(2011) “

·         Trend Öngörüsü Ve Moda Dinamikleri”. İstanbul.MSGS Sosyal bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. ÜSTÜNER.C.(2014).”

·         21.Yüzyılda Moda Ve Sosyal Medyanın Moda Üzerindeki Etkisi” İstanbul . B.Ü Sosyal bilimler Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi.  BAŞKAYA.O.(2010)

·         ”Günümüzde Modanın Algılanış Biçimi”. İstanbuL. MSGS Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi ÇİM.M.(2015)“

·         1980-2014 Yıllarında Modaya Yön Veren Etkenler” İstanbul.A.Ü Sosyal Bilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi. G.UYANIK AFŞAR(2009).

·         “2000-2010 Yılları Arasında Mekan Ve Mobilya Tasarımında Belirleyici Bir Etken Olarak Toplumsal Eğilimler”Trend Kavramı” İstanbul. MSGS SosyalBilimler. Yayınlanmamış Yüksek Linsans Tezi UZUN.Y.(2012)”

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Moda kavramı ve modern moda olgusu modaya yön veren faktörler Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
2. Hafta Moda kuramları moda kuramları ve modanın gelişim yönlerinin analizi Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
3. Hafta Endüstriyel açıdan moda nedir. Çeşitleri ve sınıflandırılması nasıldır. haute caoture-hazır giyim-fast fashion Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
4. Hafta 21yy moda hareketlerini doğrudan şekillendiren trend kavramının incelenmesi, trendler ve moda ilişkisinin analizi Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
5. Hafta Moda endüstrisinde fast fashion analizi Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
6. Hafta 21. Yüzyıl moda tanımı / moda tüketicisi ve moda algısı / moda tüketicisinin tüketim ve kimlik arayışı Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
7. Hafta 21. Yüzyıl moda tanımı / moda tüketicisi ve moda algısı / moda tüketicisinin tüketim ve kimlik arayışı Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
8. Hafta Ara sınav Kısa Sınav ve Test
9. Hafta Gelecek trendlere yön verecek etkenler : Z Kuşağı ,Endüstri 4.0 ,Nano Devrimi , Gelecekte Hız Anlayışı ,Gelecekteki Tüketim ,Yeni İletişim Araçları ,Tekstildeki Yenilikler , Gelecekteki Lüks Anlayışı • Sürdürülebilirlik Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
10. Hafta Gelecek trendlere yön verecek etkenler : Z Kuşağı ,Endüstri 4.0 ,Nano Devrimi , Gelecekte Hız Anlayışı ,Gelecekteki Tüketim ,Yeni İletişim Araçları ,Tekstildeki Yenilikler , Gelecekteki Lüks Anlayışı • Sürdürülebilirlik Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
11. Hafta Yeni nesil moda; yavaş moda ve sürdürülebilirlik Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
12. Hafta Yeni nesil moda; yavaş moda ve sürdürülebilirlik Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
13. Hafta Sürdürülebilir moda için tasarım Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
14. Hafta Sürdürülebilir moda için tasarım Sunuş yoluyla öğretim/sunu/sokrat/
15. Hafta Final Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1I. 21yy moda akımlarını bilir
ÖÇ-2II. Modaya yön veren modacıları, bu modacıların stillerini tanır
ÖÇ-3III. Modayı ektileyen faktörleri bilir
ÖÇ-4IV. Moda; kültür, sanat ,sosyoloji ve psikoloji ilişkisini kavrar.
ÖÇ-5V. Toplumsal değişimin moda ile ilişkisini bilir
ÖÇ-6VI. Hızlı moda , houte coutüre ve hazırgiyim ilişkilerini kavrar
ÖÇ-7VII. Yavaş moda ve sürdürülebilirliğin moda tasarımına etkilerini bilir
Program Çıktıları
PÇ-1Moda tasarımı alanında temel teorik bilgi ve beceriye sahip olma
PÇ-2Mesleği ile ilgili olarak almış olduğu teorik bilgileri gerçek bir iş ortamında uygulayabilme, verileri yorumlayabilme ve analiz etme becerisine sahip olma.
PÇ-3Alanıyla ilgili çalışmaları yürütecek, bu süreçte araştırma projeleri planlayacak, uygulama projesinde yer alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahip olma.
PÇ-4Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde kendisini yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahip olma.
PÇ-5Moda tasarımı ile ilgili bilgisayar programlarından en az birini iyi derecede kullanabilme
PÇ-6Mesleğinde paylaşımcı ve katılımcı, çağdaş, yenilikçi, konusuyla ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanabilen, yaşam boyu öğrenme yetisini sürdürebilme özelliklerine sahip olma
PÇ-7Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştürebilme
PÇ-8Mesleğin sorunlarını anlayıp yorumlayarak, fikirlerini sözlü veya yazılı, açık bir şekilde ifade edebilme
PÇ-9Mesleki etik ve kültürel değerlere sahip olma.
PÇ-10Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10
ÖÇ 1          
ÖÇ 2          
ÖÇ 3          
ÖÇ 4          
ÖÇ 5          
ÖÇ 6          
ÖÇ 7