Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Personel Seçme ve Değerlendirme

Personel Seçme ve Değerlendirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK8501 Personel Seçme ve Değerlendirme 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; insan kaynakları planlaması, aday araştırma ve bulma, iş görüşmesi ve işgören seçimi, uygunluğa dayalı seçim, iş görüşmelerinde politik yetinin etkisi, oryantasyon (işe alıştırma), işyeri koşulları ve kurum kültürü, performans değerlendirme gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Ön Koşullar ---
Eş Koşullar ---
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Fatma Çam Kahraman
Asistanlar ----
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, Ataköy Kampüsü, 3B- 11-13-15 15.00-18.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Neslihan Ercan
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü Anlatım

-Proje

-Sunum

-Tartışma

-Film gösterimi

-Ödevler
Temel Kaynaklar -En İyi Elemanı İşe Almak ve Elde Tutmak, 2009, Richard Luecke, Harvard Business Press, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
-İş Yaşamında Politik Yeti, 2009, Gerald R. Ferris, Sherry L. Davidson, Pamela L. Perrewe, Salim Atay, Davies-Black Publishing, Namar Yayınları (ss. 61-99).
-İnsan Kaynakları Yönetimi, 2009 (4. Baskı), İ. Ü. İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı, Beta Yayıncılık (ss. 47-160, ss. 209-263).
-İletişimci Gözüyle İnsan Kaynakları Yönetimi, 2009 (4. Baskı), Demet Gürüz ve Gaye Özdemir Yaylacı, MediaCat Kitapları (ss. 95-160, ss. 209-229).
 - Cascio, W. F., & Aguinis, H. (2014). Applied psychology in human resource management. Pearson.
- Bauer, T., Erdogan, B., Caughlin, D., & Truxillo, D. (2019). Fundamentals of human resource management: People, data, and analytics. Sage Publications.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Hafta 1- İşgören temin ve seçim süreci: insan kaynakları planlaması; aday araştırma ve bulma; işgören seçimi, iş görüşmesi ve uygunluk İnsan kaynakları planlaması: tanımı, amaçları, süreci ve yöntemleri, işgücü talebinin belirlenmesi, iş analizleri, iş tanımları, yetkinliklere dayalı iş analizi, iş dizaynı Sözlü anlatım
2. Hafta İnsan kaynakları planlaması: tanımı, amaçları, süreci ve yöntemleri, işgücü talebinin belirlenmesi, iş analizleri, iş tanımları, yetkinliklere dayalı iş analizi, iş dizaynı Sözlü anlatım
3. Hafta İnsan kaynakları planlaması: tanımı, amaçları, süreci ve yöntemleri, işgücü talebinin belirlenmesi, iş analizleri, iş tanımları, yetkinliklere dayalı iş analizi, iş dizaynı Sözlü anlatım
4. Hafta Aday araştırma ve bulma: aday bulmanın önemi ve amaçları, iç ve dış kaynaklardan aday sağlama Sözlü anlatım
5. Hafta Aday araştırma ve bulma: aday bulmanın önemi ve amaçları, iç ve dış kaynaklardan aday sağlama Sözlü anlatım
6. Hafta İş görüşmesi, uygunluk ve işgören seçimi: başvurular, sınav-test uygulaması, görüşme türleri, görüşme süreci ve görüşme hataları -FİLM Sözlü anlatım
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta İş görüşmesi, uygunluk ve işgören seçimi: başvurular, sınav-test uygulaması, görüşme türleri, görüşme süreci ve görüşme hataları Sözlü anlatım
9. Hafta ş görüşmelerinde politik yetinin etkisi; oryantasyon (işe alıştırma); işyeri koşulları ve kurum kültürü Sözlü anlatım
10. Hafta çalışanın psikolojisi, iş-yaşam dengesi-KONUK KONUŞMACI Tartışma
11. Hafta Performans değerlendirme: amaçları, kullanım alanları, yararları, değerlendirmeyi yapanlar, değerlendirme hataları Sözlü anlatım
12. Hafta performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlendirmede yetkinliklerden yararlanma Sözlü anlatım
13. Hafta Performans değerlendirme: amaçları, kullanım alanları, yararları, değerlendirmeyi yapanlar, değerlendirme hataları, performans değerlendirme yöntemleri, performans değerlendirmede yetkinliklerden yararlanma Sözlü anlatım
14. Hafta Proje sunumu ve yazılı ödev teslimi Sunum
15. Hafta Proje sunumu ve yazılı ödev teslimi Sunum
16. Hafta Proje sunumu ve yazılı ödev teslimi Sunum
17. Hafta YIL SONU SINAVI
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 45


ÖÇ-1ÖÇ 1. Personel seçme ve değerlendirmenin temel konularını ve kavramlarını tanımlamak (BİLGİ)
ÖÇ-2ÖÇ 2. Personel seçme ve değerlendirmedeki araştırma alanlarını tanımak (KAVRAMA)
ÖÇ-3ÖÇ 3. Yapılacak okumalarla ilgili önemli tartışma soruları çıkararak, okumaları yorumlamak (UYGULAMA)
ÖÇ-4ÖÇ 4. Personel seçme ve değerlendirmedeki temel kavramları (seyredilecek film ve yapılacak okumalar üzerinden) tartışıp, analiz etmek (KAVRAMA)
ÖÇ-5ÖÇ 5. personel seçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bir araya getirerek, psikolojik bir bakış açısıyla, proje hazırlamak (UYGULAMA)
ÖÇ-6ÖÇ 6. Projeyi hazırlarken, eleştirel bir bakış açısı kazanmak (KAVRAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6