Eğitim alanında ortaya çıkan problemi objektif olarak belirleme, öğrencinin bireysel özelliklerine ve içinde bulunduğu koşullara uygun alternatif müdahale yöntemleri üretme, öğrencinin kendi sorumluluğunu alması ve karar verebilmesi için gerekli destek ve yönlendirmeleri yapabilme becerilerinin kazandırılması
Ön Koşullar
Öğrencilerin, Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Gelişim Psikolojisi, Kişilik Kuramları, Öğrenme Psikolojisi, Klinik Psikoloji, Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme, Atipik Çocuklar, Psikodrama, Sanat Terapisi gibi derslerin çoğunluğunu almış ve başarılı olmuş olmaları beklenmektedir.
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
yok
Öğretim Üyeleri
dd
Asistanlar
yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15.00-18.00, 1C 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 13.00-15.00; 3A/02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Dışavurumcu Sanat Terapisi Teknikleri ve Psikodrama/Sosyodrama Teknikleri, anlatım, paylaşma ve tartışma.
Giriş. Ders izlencesinin tartışılması ve ders kontratının yapılması.
Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta
Türkiye’deki okul –eğitim ve öğretim ortamı ile PDR hizmetlerinin niteliği
Sosyodrama
3. Hafta
Eğitim sürecinde rehberlik hizmetlerinin tanımı ve sınıflandırılması.
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Okul güvenliği kavramı nedir? PDR hizmetlerinin, okul güvenliğini sağlamadaki etkisi ve okul PDR bölümlerinin bu alanda atması gereken adımlar.
Sosyodrama
5. Hafta
FİLM GÖSTERİMİ “Her Çocuk Özeldir.”
İzleme
6. Hafta
Film değerlendirme ve PDR hizmetleri ile ilişkilendirme
Paylaşım, tartışma
7. Hafta
Bireyi tanıma.
Sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta
Bireyi tanıma, Sosyometrik ilişkiler
Sosyometri
9. Hafta
Danışmanlık hizmetlerinin niteliği
Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta
Anne-babalarla konsültasyon
Psikodrama
11. Hafta
Öğretmenlerle konsültasyon
Psikodrama
12. Hafta
Okul yönetimi ile konsültasyon
Psikodrama
13. Hafta
Sağlık çalışanları ve diğer merkezlerle konsültasyon
Psikodrama
14. Hafta
Değerlendirme ve kapanış
Sosyogram
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
3
50
Derse Devam / Katılım
1
20
Final
1
30
ÖÇ-1
Eğitim ortamında ortaya çıkabilecek problemler hakkında bilgilenme, problemin doğru tespit edilmesi için kullanılabilecek yöntemler hakkında bilgilenme
ÖÇ-2
Öğrencinin güçlü ve güçsüz yanlarının belirlenmesi için gerekli beceriler hakkında bilgilenme ve öğrencinin bireysel özelliklerinin önemini anlama
ÖÇ-3
Problemin yaşandığı durum ve koşulların doğru belirlenmesi için araştırılması gereken olguları kavrama
ÖÇ-4
Mevcut problem ile bireysel özellikler ve mevcut koşulların birlikte değerlendirilmesinin önemini kavrama
ÖÇ-5
Eğitim ortamında ortaya çıkan problemlere müdahale süreci hakkında bilgilenme
ÖÇ-6
Dinamik eğitim ortamında uygun müdahaleler için alternatif üretebilmenin önemini anlama
ÖÇ-7
Bireyi yapacağı seçimlerde yönlendirmenin önemini anlama ve hangi durumda hangi düzeyde yönlendirme yapılmasının yararlı olacağı konusunda bilgilenme
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.