Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Atipik Çocuklar I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK5300 Atipik Çocuklar I 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Çocuk Gelişimine İlişkin Temel Kavramlar, Çocuk Gelişimini Etkileyen Faktörler , Atipik Gelişim; Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum, Bebeklik Dönemi ve Özellikleri; İlk Çocukluk Dönemi ve Özellikleri; Orta ve Geç Çocukluk ve Özellikleri, Ergenlik Dönemi ve Özellikleri; Zihinsel Yetersizliği olan Çocuklar, Görme Yetersizliği olan Çocuklar, İşitme Yetersizliği olan Çocuklar, Bedensel Yetersizliği olan Çocuklar, Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocuklar, Duygu ve Davranış Bozuklukları olan Çocuklar, Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan Çocuklar, Özel Yetenekli Çocuklar ve Risk Altındaki Çocuklar; Çocuk Gelişiminde Değerlendirme, Erken Müdahale Programları ve Gelişimsel Destek; Aile-Uzman işbirliği konuları hakkında bilgileri edinir.





Ön Koşullar ---
Eş Koşullar ---
Özel Koşullar ---
Öğretim Üyeleri
Asistanlar ---
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-12:00, 3B-12-14-16, Ataköy Yerleşkesi
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğretim Üyesi Fidan Güneş GÜRGÖR KILIÇ,3B-12-14-16,12:00-12:30
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Ödev
Temel Kaynaklar
1. Baysal, N. M. (Ed) (2016). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Akademi.
 
2. Heward, W. L., Alber-Morgan, S. R., & Konrad, M., (2019). Exceptional Children: An Introduction to Special Education (11th ed). Pearson Publishing.
 
3. Hall, L.J. (2014). Autism Spectrum Disorders: From Theory to Practice, 3rd. Ed. Pearson. ISBN-13: 978-0134539577, ISBN-10: 9780134539577
 

4. Instructional Strategies for Students With Mild, Moderate, and Severe Intellectual Disability.Gargiulo, R.M &  Bouck, E. C (Eds.). 2017. SAGE Publications, Inc

5. Salvia J., Ysseldyke J. E., Bolt, S. (2013). Assessment in Special and Inclusive Education 12th Ed. California: Wadsworth.

6. 

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin Tanıtımı, Tanışma, Çocuk Gelişimine İlişkin Temel Kavramlar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta Çocuk Gelişimine İlişkin Temel Kavramlar, Çocuk Gelişimini Etkileyen Faktörler , Atipik Gelişim Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum, Bebeklik Dönemi ve Özellikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta İlk Çocukluk Dönemi ve Özellikleri, Orta ve Geç Çocukluk ve Özellikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta Ergenlik Dönemi ve Özellikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta Zihinsel Yetersizliği olan Çocuklar, Görme Yetersizliği olan Çocuklar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta Vize
8. Hafta İşitme Yetersizliği olan Çocuklar, Bedensel Yetersizliği olan Çocuklar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu olan Çocuklar, Duygu ve Davranış Bozuklukları olan Çocuklar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10. Hafta Öğrenme Güçlüğü olan Çocuklar, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan Çocuklar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta Özel Yetenekli Çocuklar ve Risk Altındaki Çocuklar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta Çocuk Gelişiminde Değerlendirme (Yöntem, Araç̧ ve Teknikler) Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta Erken Müdahale Programları ve Gelişimsel Destek Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta Atipik Çocukların Geçiş Süreçlerinin Planlanması Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta Aile - Uzman İşbirliği Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16. Hafta Dersin Değerlendirilmesi Tartışma, Soru-Cevap
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Çocuk gelişimine ilişkin temel kavramları açıklar.
ÖÇ-2Çocuk gelişimini etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ-3Atipik gelişimi açıklar.
ÖÇ-4Doğum öncesi ve doğum sürecini betimler.
ÖÇ-5Bebeklik dönemi ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-6İlk, orta ve geç çocukluk dönemi ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-7Ergenlik dönemi ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-8Zihinsel yetersizliği olan çocuklar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-9Görme yetersizliği olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-10İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-11Bedensel yetersizliği olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-12Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-13Duygu ve davranış bozuklukları olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-14Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ-15Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-16Özel yetenekli çocuklar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-17Risk altındaki çocuklar ve özelliklerini açıklar.
ÖÇ-18Çocuk gelişiminde değerlendirme yöntem, araç ve teknikleri açıklar.
ÖÇ-19Erken müdahale programlarını açıklar.
ÖÇ-20Gelişimsel desteği tanımlar.
ÖÇ-21Aile-uzman işbirliğini tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7                  
ÖÇ 8                  
ÖÇ 9                  
ÖÇ 10                  
ÖÇ 11                  
ÖÇ 12                  
ÖÇ 13                  
ÖÇ 14                  
ÖÇ 15                  
ÖÇ 16                  
ÖÇ 17                  
ÖÇ 18                  
ÖÇ 19                  
ÖÇ 20                  
ÖÇ 21