Aygölü, F., Özden, M.S. (2023). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. (3. Basım) Ankara: Nobel Yayın.
Kramer, G. P., Bernstein, D. A., & Phares, V. (2019). Introduction to clinical psychology. Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş ve Genel Değerlendirme
Sözlü Anlatım
2. Hafta
“Klinik Psikoloji” nedir – ne değildir? Türkiye’de ve Dünyada durumu.
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Davranışçı ve Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Psikodinamik Psikoterapi
Sözlü Anlatım
5. Hafta
İnsancıl Psikoterapi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Psikolojik Değerlendirme
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Psikodiagnostik Değerlendirme
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İlk Görüşme ve Anamnez
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Klinik Müdahale Alternatifleri
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Çocuk-Ergen Psikolojisi
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Beliren Yetişkinlik - Yetişkin Psikolojisi
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Yaşlılık Psikolojisi
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Sağlık Psikolojisi - Klinik Nöropsikoloji - Adli Psikoloji
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Klinik Psikolojide Etik İlkeler
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Genel Tekrar
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
ÖÇ 1. Klinik psikolojinin uygulama alanlarını ve klinik psikoloğun görevlerini, eğitimini tanımlama (BİLGİ)
ÖÇ-2
ÖÇ 2. Klinik psikolojinin içeriğini diğer psikoloji alanları ile karşılaştırır ve örneklendirir (KAVRAMA)
ÖÇ-3
ÖÇ 3. Etik ilkeleri kendi ifadesi ile yorumlar ve örnekler (KAVRAMA)
ÖÇ-4
ÖÇ 4. Psikolojik testleri uygular, veri toplar, ölçer (UYGULAMA)
ÖÇ-5
ÖÇ 5. Psikolojik testleri amacına uygun bir şekilde kullanır, sınıflandırır ve sonuçlandırır (UYGULAMA)
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.