Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Klinik Psikolojide Seçmeli Konular

Klinik Psikolojide Seçmeli Konular

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK7401 Klinik Psikolojide Seçmeli Konular 3/0/0 SA Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, belirli psikolojik bozuklukların bilişsel erapideki formülasyonlarını ve tedavi planlarını ele almanın yanı sıra bilişsel-davranışçı  terapi ve Rogerian terapiye değinerek öğrencilerin klinik psikoloji alanındaki bilgi ve becerilerini arttırmaktır.
Ön Koşullar Yoktur
Eş Koşullar Yoktur
Özel Koşullar Yoktur
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09.00-12.00, 5C-12-14, Ataköy Kampüsü
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözel anlatım, tartışma, yazılı ifade, makale okuma ve yazma, vaka örnekleri, sunum yapma
Temel Kaynaklar

Aşağıdaki ingilizce kaynak kitabn bazı bölümleri türkçeye çevrilerek sunum olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. Öğrencilerin bu kitabı edinmelerine ihtiyaç yoktur, ingilizce bilgisini geliştirmek isteyen öğrenciler edinebilirler.

Wells, A., & Leahy, R. L. (1998). Cognitive therapy of anxiety disorders: A practice manual and conceptual guide.

 

Ateş, N., & Arcan, K. (2008). Panik Bozuklukta Bilişsel Davranışçı Terapi: Bir Olgu Sunumu.Ayna Klinik Psikoloji Dergisi.

 


 

 









Diğer Kaynaklar

Morrison, J. R. (2014). DSM 5’ i kolaylaştıran klinisyenler için tanı rehberi. Nobel Akademik Yayıncılık.

Beck, J. (2013). Bilişsel terapi: Temelleri ve ötesi. Nobel Yayınları.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Rogerian Terapi (Rogers) sözel anlatım
2. Hafta Panik Bozukluk Döngüsü (Wells) sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
3. Hafta Sosyal Kaygı (Wells) sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
4. Hafta Yaygın Kaygı Bozukluğu (Wells) sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
5. Hafta Sağlık Kaygısı sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
6. Hafta Alkol Kötüye Kullanımı sözel anlatım
7. Hafta OKB'de güncel yaklaşımlar sözel anlatım, makale okuma, vaka örnekleri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Yeme Bozuklukları-bilişsel model sözel anlatım, vaka örnekleri
10. Hafta Sally Vakası (Judith Beck) sözel analtım
11. Hafta Sınav Kaygısı-Performans Kaygısı Sözel anlatım
12. Hafta Öz düzenleme- self regulation Sözel anlatım, makale okuma
13. Hafta Klinik Psikolojide Etik Konular Sözel anlatım, tartışma, vaka örnekleri
14. Hafta Final Sınavı
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-11. Ruhsal hastalığın tarihsel planını, klinik görüşmenin doğuşunu belirtmek.
ÖÇ-22. Klinik psikolojinin temel kavram ve konularını tanımlamak.
ÖÇ-33. Klinik psikolojiyi farklı uygulama alanalarına geliştirebilmek.
ÖÇ-44. İnsan psikolojinin temel dinamiklerini kavramak.
ÖÇ-55. Klinik psikolojinin güncel sorularını örnekleyip, yorumlayabilmek.
ÖÇ-66. Çeşitli bilgileri birleştirip, sentezleyerek yazı dilinde ifade edebilmek.
ÖÇ-77. Bilimsel bir metin ya da makale okuma yöntemini kazanma, okuduğunu özümseme ve kendi cümleleriyle ifade edebilme.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5                  
ÖÇ 6                  
ÖÇ 7