Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Psikoloji
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Psikoloji Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Nöropsikolojik Değerlendirme Esasları ve Uygulamaları II

Nöropsikolojik Değerlendirme Esasları ve Uygulamaları II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
PSK 6600 Nöropsikolojik Değerlendirme Esasları ve Uygulamaları II 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ilk dönemde öğrenilen temel ilkeler ve davranış-beyin arasındaki ilişkiselliği kullanarak nöropsikolojik değerlendirmenin farklı bileşenlerini ölçen (bellek, dil, dikkat, görsel-mekansal beceriler, vs.)  test bataryalarının kullanılmasını öğrenmektir. 
Ön Koşullar ---
Eş Koşullar --
Özel Koşullar --
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Sena Kıcıklar
Asistanlar --
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15.00- 18.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. Sena Kıcıklar- kiciklarsena@gmail.com
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü anlatım

-Uygulama
Temel Kaynaklar  

- Fundamentals of Human Neuropsychology- Bryan Kolb, Ian Q. Whishaw

-A Compendium of Neuropsychological Tests Administration, Norms, and Commentary- Esther Strauss, Elisabeth M. S. Sherman, Otfried Spreen

-The Little Black Book of Neuropsychology– Mike R. Schoenberg, James G. Scott, Mike R. Schoenberg

- Bilnot- Yetişkin Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları, Sirel Karakaş , Eğitim Kitabevi, İstanbul (2013).

-Öktem Sözel Bellek Süreçleri Testi (ÖKTEM-SBST), Öget Öktem-Tanör. 2011, Türk Psikologlar Derneği: Ankara.

Diğer Kaynaklar  

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Nöropsikolojinin Tarihi ve Gelişimi Sözlü anlatım
2. Hafta Merkezi Sinir Sisteminin Yapısı ve Gelişimi Sözlü anlatım
3. Hafta Kortikal Organizasyon Sözlü Sunum
4. Hafta Nöropsikolojik Değerlendirmenin Amacı ve Kişisel Farklılıklar Sözlü Sunum
5. Hafta Nöropsikolojik Değerlendirme ve Raporlama Sözlü Sunum
6. Hafta Yönetici İşlevler ve Dikkat ile İlişkili Nöropsikolojik Testler I Sözlü Sunum
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Yönetici İşlevler ve Dikkat ile İlişkili Nöropsikolojik Testler II Sözlü Sunum
9. Hafta Bellek ile İlişkili Nöropsikolojik Testler I Sözlü Sunum
10. Hafta Bellek ile İlişkili Nöropsikolojik Testler II Sözlü Sunum
11. Hafta Görsel Uzamsal Algı ve Nöropsikolojik Testler Sözlü Sunum
12. Hafta Nörolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Bilişsel Profil Sözlü Sunum
13. Hafta Yetişkin Beyninin Plastisitesi, İyileşmesi ve Rehabilitasyonu Sözlü Sunum
14. Hafta Öğrenci Test Uygulaması Uygulama
15. Hafta Öğrenci Test Uygulaması Uygulama
16. Hafta YIL SONU SINAVI
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Derse Devam / Katılım 1 0
Final 1 50


ÖÇ-1Farklı nöropsikolojik test bataryalarının özelliklerini ve kullanım alanlarını bilir.
ÖÇ-2Farklı bilişsel işlevleri değerlendirmek için hangi nöropsikolojik testlerin kullanılacağını bilir.
ÖÇ-3Farklı nöropsikolojik testlerin sonuçlarına göre çok kaba yorumlar yapabilir.
ÖÇ-4Nöropsikolojik testlerin standardizasyon ve normatif veri çalışmalarının nasıl uygulandığını bilir.
ÖÇ-5Test uygulamasında dikkat edilmesi gereken konuları bilir.
Program Çıktıları
PÇ-1PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15Mesleki etik bilinci
PÇ-16Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.
PÇ-18En az bir yabancı dil bilgisi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16PÇ 17PÇ 18
ÖÇ 1                  
ÖÇ 2                  
ÖÇ 3                  
ÖÇ 4                  
ÖÇ 5