Program AmacıOkul Öncesi Eğitimi Programının amacı, kuramsal ve uygulamalı dört yıllık eğitimin ardından sürekli değişen dünya ve ülke koşulları altında, içinde bulundukları eğitim sistemine yararlı olabilecek ve mesleki gelişime açık nitelikli okul öncesi öğretmenleri yetiştirmektir. Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, alanında bilgi üreten ve uygulayan, kendini sürekli geliştiren; eğitim, öğretimle ilgili sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilen; yetiştirdiği öğrencilere rol model olabilecek öğretmenler yetiştirmek programın asli amaçları arasında yer alır.
Bununla birlikte 0-6 yaş çocuklarına bilişsel, dil, hareket, sosyal, duygusal, kişilik ve özbakım becerilerini desteklemek ve mümkün olan en üst düzeye çıkarmak üzere aktif öğrenme deneyimleri ve oyun yoluyla eğitsel yaşantılar sunan, eğlenerek öğrenmeleri ve gelişmelerini sağlayan bir öğretmenlik programıdır. Görevleri geleceğin yaratıcı, bağımsız, girişimci, özgüven sahibi, yenilikçi ve değişime inanan, sosyal, ekip çalışması yapabilen, gelişmiş problem çözme becerilerine sahip bireylerini yetiştirmektir.
Uygulanan program, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu’nca belirlenmiş olan, 0-6 yaş çocuklarının gelişimleri, psikolojisi ve eğitimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır.
Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Programında öğrencilere;
-Okul öncesi dönem çocuklarının bedensel, psikomotor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, kişilik ve özbakım becerilerinin gelişimi ve desteklenmesi,
-Okul öncesi dönem çocuklarını tanıma ve değerlendirme,
-0-6 yaş çocuklarının gereksinimlerinin ve gelişim özelliklerinin belirlenmesi,
-Belirlenen gereksinim ve gelişimsel özelliklere uygun eğitim programları hazırlama, uygulama ve değerlendirme,
-Okul öncesi çocuklarının eğitiminde farklı yaklaşım ve uygulamalar,
-Çocuklar ve aileleriyle yakın ilişkiler kurma,
-Okul öncesi eğitiminde ailelerle işbirliği ve aile eğitimi,
-Okul öncesi dönem çocukları ve eğitimle ilgili sorunların çözümünde aileler, kurumlar ve diğer profesyonellerle işbirliği yapabilme,
konularında bilgi, beceri, olumlu tutum ve yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır.

Çift Anadal - YandalLisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine bağlı olarak Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’nda Anadal öğrenimlerini sürdüren başarılı öğrenciler, üniversitemizin 2013-2014 Akademik Yılı Güz Yarıyılından itibaren başarılı öğrencilerimiz istedikleri herhangi bir programda çift anadal ya pma olanağına sahiptir. Yeni yönerge ve koşullar için
tıklayınız.
Okul Öncesi Öğretmenliği Programı ile birlikte Yandal Programını başarı ile tamamlayan öğrencilere Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Diploması ile birlikte bir Yandal Sertifikası verilir.
Ayrıca üniversitemizde sunulan Çift Anadal Programı kapsamında gereken şartları yerine getiren öğrencilerin tercih edecekleri herhangi bir bölümle çift anadal yapma ve ikinci bir diploma sahibi olma olanağı vardır.
Mezunların İstihdam ProfilleriOkul Öncesi Eğitimi Programı’ndan mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız teknik ve meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri, özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda hem okul öncesi öğretmeni hem de uzman olarak istihdam edilirler. Aynı zamanda mezunlarımız okul öncesi eğitim kurumu kurucusu ve sahibi de olabilmektedir. Bununla birlikte bölüm mezunlarımız akademik çalışmalarla uzmanlaştıkları alanlara göre çeşitli kamu kurum kuruluşlarda görev almaktadırlar. Oyuncak sektöründe, çocuk yayıncılığı alanlarında, özel eğitim merkezlerinde ve çocuk hakları konusunda çalışan kurumlarda mezunlarımız akademik niteliklerle birlikte görev alabilmektedirler.
