Yerleşme Şartları İletişim Sanatları Bölümü'ne ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile 60 öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar İletişim Sanatları Bölümü'ne, Sözel puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. İletişim Sanatları Bölümü'ne yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
FAKÜLTE / BÖLÜM |
2022 KONT. |
2022 YERL. |
2022 KAYIT |
2022 EK KONT |
2022 TABAN PUAN
(İlgili programları tercih edebilmek içi sahip olunması gereken asgari puandır.) |
İletişim Sanatları (Ücretli) |
8 |
8 |
7 |
1
WeAccept Bursu
|
281,36651 |
İletişim Sanatları (%50 Burslu) |
17 |
17 |
12 |
5 |
230,27228 |
Ayrıca İletişim Sanatları Bölümü'ne, Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır. Programa Dikey Geçiş yapabilecek öğrencilerin Ön Lisans Mezuniyet Alanları aşağıda belirtilmiştir:
Televizyon Yapım ve Yönetimi
Televizyon ve Radyo Programcılığı
Tasarım ve Basım-Yayımcılık
Sahne ve Gösteri Sanatları ve Işık Teknolojisi
Sahne ve Gösteri Sanatları Ve Ses Teknolojisi
Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi
Radyo ve Televizyon Programcılığı
Radyo ve Televizyon Yayımcılığı
Radyo ve Televizyon Yayıncılığı
Radyo ve Televizyon Tekniği
Radyo ve Televizyon Teknolojisi
Piyasa Araştırmaları ve Pazarlama
Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık
Matbaacılık Matbaacılık ve Baskı Teknikleri
Medya ve İletişim
Marka İletişimi
Masaüstü Yayıncılık
İletişim ve Halkla İlişkiler
İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığı
Halkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Grafik ve Reklamcılık
Fotoğrafçılık
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
Çağrı Merkezi Hizmetleri
Bilgisayar Destekli Yayıncılık
Basım ve Yayın Teknolojileri
Basın ve Yayıncılık
Program Etkinlikleri
İletişim Sanatları Bölümü’nün (Reklamcılık – Halkla İlişkiler) kuruluşundan bu yana gerçekleştirilen etkinlikler aracılığıyla, öğrencilerin iletişim alanında iş yaşamının profesyonelleriyle biraraya gelmesi sağlanarak, gelecekle ilgili kariyer planlamalarına önemli katkılar sağlanmaktadır. Bu bağlamda yapılan etkinlikler arasında sayabileceklerimiz:
Reklam Yaratıcıları Derneği’nin Başkanı ve Safari İletişim Ajansı Başk. Bülent Fidan Yönetiminde “İki Saatte Nasıl Reklam Yazarı Olunur” adlı seminer
- İletişim Sanatları Bölümü Öğretim Görevlililerinden Serfiraz Ergun’un düzenlediği ve iletişim alanının tanınmış adlarını Üniversitemizin çatısı altında toplayan seminerler dizisinde;
A ve B Halkla İlişkiler Şirketinden Etkinlik Yönetimi Uzmanı Canan Aksu
Plan PR şirketinin sahibi ve yöneticisi İpek Altınay,
A ve B İletişim’den Özkan Özbey
Borusan Holding Kurumsal İletişim Gn. Md. Şule Yücebıyık
Yapı Kredi Bankacılık, Yayıncılık ve Kurumsal İletişim Gn.Md. Tülay Gürgen
İKSV Gn.Md. Yard. Ömer Bozkurt
Sabancı Holding Kurumsal İletişim Md. İrem Poyraz
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Cumhur Güven Taşbaşı
Abdi İbrahim Kurumsal İletişim Direktörü Dr. Yasemin Öngören
Piri Reis Araştırma Merkezi Müdürü Gökhan Yüzbaşı
Kurumsal İletişim Direktörü Bahar Erbengi
İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz
TBMM Milli Saraylar Başkan Yardımcısı İlhan Kocaman
- İletişim Sanatları Bölümü öğrencilerine, ayrıca, düzenlenen çeşitli seminerler, söyleşiler, konferanslar ile geleceğe yönelik beklentilerini belirleyebilmelerine ve onların uzmanlık alanlarını seçmelerinde yol gösterilmektedir. Bu eğitici ve yön gösterici niteliği ağır basan etkinlikler arasında aşağıdakileri sayabiliriz:
Bersay İletişim Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ali Saydam,
MARKA reklam Ajansı Başkanı ve Yaratıcı Bölüm Başkanı Hulusi Derici,
Siemens’in İnsan Kaynakları Bölümü’nden Eda Güzeldemir
Eczacıbaşı’nın İnsan Kaynakları Bölümü’nden Ali Beydoğan
Türk Patent Enstitüsü Kurucu Başkanı Uğur Yalçıner
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu
Bahçeşehir Üni. İletişim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Haluk Gürgen
Marmara Üni. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu
Tanınmış piyanist Anjelika Akbar
Avrupa Birliği Genel Sekreterliği Gn. Koord. Başak İlisulu
Reklam Metni Yazarı Özgür Doğan
SİA Araştırma Ajansı Hüseyin Tapınç
İnsan Kaynakları Uzmanı Utku Çalışkan
Reklamcı ve Yönetici Cem Berkçil
Danone Kurumsal İletişim Müdürü Nazlı Topçuoğlu
TRT Eski Spikeri Zafer Kiraz
Baltaş-BaltaşYönetim, Eğitim ve Danışmanlık Merkezi Prof. Dr. Acar Baltaş
Doğan Online İnsan Kaynakları Başkanı Seda Kayrak Kızıltan
Penti Basın ve Halkla İlişkiler Danışmanı ve İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Elemanı Visal Cumalı
Fiba Parekende Grubu işe alım Grubu Arsen Pamir
Mediacom Medya Satınalma Direktörü Sibil Kütahyalı
İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Görevlisi Aytaç Mestçi
İstanbul Kültür Üniversitesi Öğretim Görevlisi Mehmet Süha Sarıoğlu
Yapımcı/Yönetmen Burcu Kurtiş
Sports and Brands Yöneticisi/Ortağı Tamer Keskin
The Brand Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Suit Marka Ajansı Sahibi Bülent Fidan
Mado Genel Müdürü Mehmet Yılmazoğlu
İstanbul Kültür Üniversitesi AKUT Öğrenci Topluluğu
Baby Corner Firması Genel Müdürü Özge Filibeli
Ses Sanatçısı Ziynet Sali
Rap&Tile Genel Müdürü Sertaç Özinal
"Görsel İletişim Atölyesi”- “Reklam Kampanyaları Yaratım Süreci”, Valter De Luca Bartolomeis
Reklam Metni Yazarı Yiğit Can Ayvazoğlu
- İletişim Sanatları Bölümü Öğretim Görevlilerinden Aytaç Mestçi’nin düzenlediği ve sosyal medya ve bilişim alanına yönelik tanınmış adları Üniversitemizin çatısı altında toplayan seminerler dizisinde;
Crenvo Bilişim ve Danışmanlık Gn. Md. Arda Kutsal
Reklam Z’nin Kurucusu Orkun Tekin
- İletişim Sanatları Bölümü öğretim elemanları ayrıca “kurumsal sosyal sorumluluk” başlığı altında birçok projeyi başarıyla tamamlamıştır. Bunlar arasında sayabileceklerimiz:
Prof. Dr. Işıl Zeybek’in yürütücülüğünde, Bakırköy Kent Konseyi Kadın Meclisiyle işbirliği içinde gerçekleştirilen ve ekonomik güçlük çeken üniversite öğrencilerine yönelik “Gençlik Gelişim Merkezi Seminerler” adlı proje kapsamındaki seminerler dizisi (Öğr. Gör.Oktay Verel, Öğr.Gör. Serfiraz Ergun, Yrd.Doç.Dr. Volkan Ekin, Öğr. Gör. Nur Erdem Özeren, Öğr. Gör. Zafer Erkoç’un verdikleri eğitim ile);
Yine Prof. Dr. Işıl Zeybek’in yürütücülüğünde, “Penti” Firması için iletişim stratejileri geliştirdiler. Üç ay boyunca beş ayrı grup öğrencinin çalışmasıyla gerçekleşen Proje sonucunda öğrencilerimiz sertifika almaya hak kazandılar.
Prof.Dr.Rengin Küçükerdoğan yürütücülüğünde ve Arş.Gör.Gizem Şimşek koordinatörlüğünde, Kültür Anaokulları’nın işbirliği doğrultusunda, Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde Alkent ve Bahçeşehir Anaokulları, Florya, Bahçeşehir ve Kültür Koleji Anaokulları ile atölye çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Fotoğraf, resim, grafik, tiyatro, şan ve animasyondan oluşan atölye çalışmaları süresince anaokulu öğrencileri bu alanlar üzerine bir yandan eğitim alırken bir yandan da birbirinden yaratıcı çalışmalarla, düş dünyalarını gözler önüne serdiler. Yapılan bu atölye çalışmalarıyla yaşamlarında ilk defa bir üniversitenin çatısı altında bulunan minik öğrenciler, alanında uzman hocaların gözetiminde yeteneklerini sergileme olanağı buldular.
-İletişim Sanatları Bölümü’nde öğrencilerin Bölüm etkinlikleri dışında kendilerinin de projeler üretmelerine olanak verilmekte ve ortam yaratılmaktadır. Bu bağlamda “Marka Saati” bu durumun en güzel örneğidir. Öğrencilerimiz;
“Marka Saati I” etkinliğinde ülkemizin tanınmış kozmetik markalarından Tekin Acar Kozmetiğin Kurumsal İletişim Direktörü Hande Güngör’ü
“Marka Saati II” etkinliğinde Türkiye’nin giyim sektörünün saygın kurumlarından Ayaydın&Miroglio Grubu’nun Pazarlama Koordinatörü Pınar Uçkan’ı
“Marka Saati III” etkinliğinde Asemble Eğitim ve Danışmanlık Şirketi’nden Sinan Ergin’i davet etmişlerdir.
-İletişim Sanatları Bölümü’nde öğrenciler ayrıca, her yıl düzenlenen “Kampüste Mola” ve “Reklam Oburları” gibi gösterimlerle kuramsal düzeydeki bilgi birikimlerinin uygulamaya dönüşmüş biçimini izleyebilmekte ve aynı zamanda hoşça vakit geçirebilmektedir.
-Tüm bunların yanında “İletişim Sanatları Atölyesi” adlı yıl sonu sergileriyle de eğitim-öğretim yaşamlarında edindikleri bilgileri uygulayabilen öğrencilerimiz bunları sergileme olanağı da bulabilmektedir.
-İletişim Sanatları Bölümü öğretim elemanları öğrencileri ile birlikte Sanat ve Tasarım Fakültesi öğretim elemanları ile eşgüdüm içinde değişik uluslararası Kongre ve Sempozyumlara da önem vererek düzenlemektedir. Bunlar arasında sayabileceğimiz en önemlileri;
Dünyanın tanınmış göstergebilimcilerinin Üniversitemizde toplandığı ve dört ayrı dilde sunumların yapıldığı, 167 yerli ve yabancı bilim adamının katılımıyla 2007 yılında gerçekleşen SEMIO- VIII.Uluslararası Görsel Göstergebilim Kongresi;
7-9 Mart 2012 tarihinde gerçekleştirilen VISUALIST 2012 “Uluslararası Görsel Kültür: İletişimde, Sanatta ve Tasarımda Yeni Yaklaşımlar: Dijitalleşme” adlı Kongre (http://www.visualist2012.org) sayılabilir.
(Gerçekleşen Kongrede “Yeni Medya”, “Dijital Sanatlar”, “Dijital Toplum”, “İletişim Sanatları”, “Sahne Sanatları”, “Görsel Kültür”, “Görsel Sanatlar, “Görsel Göstergebilim ve Uygulamalar” gibi konular ele alınmıştır. Kongre’de farklı disiplinlerden gerek akademik alan gerekse sektörden gelecek değişik bakış-görüş açıları çerçevesinde “Dijitalleşme” teması kapsamında ”Görsel Kültür” konusuna gönderme yapan soruların yanıtlarına ulaşılmaya çalışılmıştır.)