Bu dersin amacı ingilizce öğretmen adayları ile birlikte çeşitli öğretim programlarını öğretmen yeterlikleri ve eğitim ihtiyaçları dahilinde inceleyerek, fiziki ve dijital ortamda program geliştirme için gerekli bilgi, deneyim, yönelim ve insiyatifi kazandırmaktır.
Konu Başlıkları-Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademler arasındaki İngilizce dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Özge Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Tartışma, Sunum ve Tasarım
Temel Kaynaklar
English Language Teaching Curriculum for Primary and Secondary Schools (2nd grade ? 8th grade) by Ministry of National Education, 2018.
English Language Teaching Curriculum for High Schools (9th grade ? 12th grade) by Ministry of National Education, 2018. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Council of Europe, 2018.
Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press. (pp. 1-105)
Brown, H.D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching. USA: Wesley.
Brown H.D. (1994). Teaching by Principles. USA: Prentice Hall.
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th ed.). Harlow, UK: Longman.
Parrott, M. (1993). Tasks for Language Teachers. Cambridge: CUP.
Diğer Kaynaklar
Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Ernst Klett Sprachen.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Introduction to the Course. Curriculum, Syllabus and early ideas on the design of instruction.
2. Hafta
Conceptual & Historical background for English Language Education. The Origins of Language Curriculum Development
3. Hafta
From Syllabus Design to Curriculum Development. CLT, The Social Turn in ELT & Historical development of ELT in Turkey
4. Hafta
General Objectives of ELT Programs in Turkey- Policy Makers v.s. Learners: The need for Needs Analysis
5. Hafta
Situation Analysis- Societal, institutional and Teacher Factors. Language Teacher Competencies: EAQUALS Frame
6. Hafta
CEFR- Common European Framework of Reference for Languages- Van Ek Trimm, Threshold Content
7. Hafta
Midterms
8. Hafta
Planning goals and Learning Outcomes- The ideology of the Curriculum
9. Hafta
Course Planning and Syllabus Design Assessment and evaluation of the ELT programs
10. Hafta
Providing for Effective Teaching. The Institution, Teachers, Teaching Process.[Outlier Teachers]
11. Hafta
The role and design of Instructional Materials-
Studying 2nd-4th grade English Language Education Programs
12. Hafta
Approaches to Evaluation in the Curriculum
Studying 5th-7th grade English Language Education Programs
13. Hafta
A critical eye on our curriculum design over years: Analysing the syllabus in terms of objectives, selection& grading of content, evaluation tools.
Studying the 8th-12th grade English Language Education Program
14. Hafta
System Thinking and Instructional Design
15. Hafta
Design Thinking and Multiliteracies Perspective
16. Hafta
Final- Presentation of the SSD projects- Discussing Ideas on Curriculum Evaluation and Renewal Action Plan
17. Hafta
Final- Presentation of the SSD projects- Discussing Ideas on Curriculum Evaluation and Renewal Action Plan
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar ve İngilizce dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini öğrenir ve tartışır.
ÖÇ-2
Güncel İngilizce dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler ve öğrenme ve alt öğrenme alanları ve kazanımların sınıflara göre dağılımını tartışır ve uygular.
ÖÇ-3
Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerini tanımlar ve tartışır.
ÖÇ-4
İhtiyaç analizi ve durum analizi yaparak senaryo uyarlayabilir, öğretim senaryolarına uygun program geliştirebilirler.
ÖÇ-5
Bireyselleşmiş Öğrenim İhtiyacına Uygun Program Tasarlayabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).