Bu ders, öğretmen adaylarını İngilizce film, kısa film ve şarkı gibi materyaller yoluyla öğrencilerinin İngilizcelerini okuduğunu anlama, konuşma, dinlediğini anlama, yazma, kelime, dilbilgisi ve telafuz becerilerini geliştirmelerini sağlayacak yöntemler ve teknikler konusunda bilgilendirmeyi ve öğretmen adaylarına bu doğrultuda ders ve aktivite hazırlama becerilerini ve ders materyali olarak kullanacakları materyalleri değerlendirebilmeyi kazandırmayı hedeflemektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Kutay Uzun
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Konu anlatımı, grup çalışması, bireysel çalışma, ikili çalışma, uygulama örneklerinin incelenmesi, sınıf tartışması, demonstrasyon ve bunların değerlendirilmesi ve tartışılması. Bunun yanında forum aracılığıyla etkileşimli tartışma ortamınının ders dışında da yaratılarak becerilerin kazandırılması.
Temel Kaynaklar
Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP.
· Lazar, G. Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Print.
İnan, B., & Yüksel, D. Literature and Language Teaching: A Course Book. Ankara: Pegem Akademi, 2017. Print
Diğer Kaynaklar
Brumfit, C.J., & Carter, R. (1986). Literature and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Articles (assigned)
Pegrum, M. Film, Culture and Identity: Critical Intercultural Literacies for the Language Classroom. Language and Intercultural Communication. 2008; 8:2:136-154
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş, Tanışma, Müfredatın Gözden Geçirilmesi ve Öğrenci ve Öğretim Görevlisi Beklenti Belirlenmesi
Sözlü anlatım-Sınıf İçi Tartışma
2. Hafta
ELT-5003 döneminin tekrarı ve gözden geçirilmesi
Web 2.0 araçları-Sınıf içi tartışma-Uzaktan Grup Çalışması-Sözlü anlatım
3. Hafta
Film teknikleri: kısa filmler-Tanımı ve ders içindeki kullanım alanları; Filmlerle sınıf içi yabancı dil aktivitesi tasarlama
Web 2.0 araçları-Sınıf içi tartışma-Uzaktan Grup Çalışması-Sözlü anlatım
4. Hafta
Sınıf içinde yabancı dil öğretirken kullanılacak film ve kısa filmlerle ilgili oluşabilecek muhtemel engeller ve çözümler; film ve kısa film kullanımından bazı başarılı sınıf içi aktiviteler
Web 2.0 araçları-Sınıf içi tartışma-Uzaktan Grup Çalışması-Sözlü anlatım
5. Hafta
Film ve kısa film kullanarak örnek bir ders planı hazırlama ve bunun tartışması
Web 2.0 araçları-Sınıf içi tartışma-Uzaktan Grup Çalışması-Sözlü anlatım
6. Hafta
Film ve kısa filmlerle ilgili aktivite ve düşünceleri içeren videonun izlenmesi ve tartışma
Video-Sınıf içi tartışma
7. Hafta
Ara sınav
Ders planı ödevi
8. Hafta
Film ve kısa filmlerle ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
Uygulama-Sınıf içi tartışma
9. Hafta
Film ve kısa filmlerle ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
Uygulama-Sınıf içi tartışma
10. Hafta
Şarkıların ders içindeki kullanım alanları; şarkılarla sınıf içi yabancı dil aktivitesi tasarlama
Web 2.0 araçları-Sınıf içi tartışma-Uzaktan Grup Çalışması-Sözlü anlatım
11. Hafta
Sınıf içinde yabancı dil öğretirken kullanılacak şarkılarla ilgili oluşabilecek muhtemel engeller ve çözümler; şarkıların kullanımından bazı başarılı sınıf içi aktiviteler
Web 2.0 araçları-Sınıf içi tartışma-Uzaktan Grup Çalışması-Sözlü anlatım
12. Hafta
İngilizce eğitiminde kullanılacak şarkılarla ilgili aktivite ve düşünceleri içeren videonun izlenmesi ve tartışma
Video-Sınıf içi tartışma
13. Hafta
Şarkılarla ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
Uygulama-Sınıf içi tartışma
14. Hafta
Şarkılarla ilgili öğrenciler tarafından hazırlanan demonstrasyonların izlenmesi ve değerlendirilmesi
Uygulama-Sınıf içi tartışma
15. Hafta
Dönem sonu tekrar-değerlendirme ve final sınavı p
Sınıf içi tartışma-Sözlü anlatım
16. Hafta
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Derse Devam / Katılım
1
10
Forum Tartışma
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Bu dersin sonunda öğrenciler film, kısa film ve şarkı üzerinden ders hazırlayabilmek için gereken becerileri geliştirmiş olur.
ÖÇ-2
Bu dersin sonunda öğrenciler hazırlanan aktivite ve materyallerin amaca ve metne uygun olup olmadığını değerlendirme becerisine sahip olur.
ÖÇ-3
Bu dersin sonunda öğrenciler film ve kısa film gibi içerikleri eleştirel bir yaklaşımla okur.
ÖÇ-4
Bu dersin sonunda öğrenciler film, kısa film veya şarkı üzerinden derslerini gerçekleştirirken yansıtma yapabilir ve derslerin öğrenci gereksinimlerine göre güncelleyebilir.
ÖÇ-5
Bu dersin sonunda öğrenciler film, kısa film ve şarkı kullanarak hazırladıkları ders planlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre planlamalıdırlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
PÇ-2
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alır.
PÇ-3
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilir.
PÇ-4
Öğrencilerinin tümünün etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilir.
PÇ-5
Öğrencilerinin tümünün öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilir.
PÇ-6
Öğrencilerinin tümünün etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilir.
PÇ-7
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilir.
PÇ-8
Öğrencilerinin tümünün dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-9
Öğrencilerinin tümünün okuma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-10
Öğrencilerinin tümünün konuşma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-11
Öğrencilerinin tümünün yazma becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir.
PÇ-12
Öğrencilerinin kendi dil öğrenme süreçlerine ilişkin öz değerlendirme yapabilmelerini sağlayabilir.
PÇ-13
Öğretim sürecinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilir/geliştirebilir.
PÇ-14
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
PÇ-15
En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16
Meslektaşları ve diğer okul paydaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-17
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
PÇ-18
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
PÇ-19
Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır.
PÇ-20
Kazanımlara uygun olarak ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçip, uygular.
PÇ-21
Çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-22
Sınıf dinamiklerini uygun öğrenme yaşantıları oluşturmak için kullanır.
PÇ-23
Eğitimin diğer bilim dalları ile ilişkisinin farkında olarak eğitsel etkinlikleri planlama ve uygulama sürecinde sosyoloji, psikoloji ve felsefeden yararlanır.
PÇ-24
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirir.
PÇ-25
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilir.
PÇ-26
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilir.
PÇ-27
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-28
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlar, yorumlar ve değerlendirebilir.
PÇ-29
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilir.
PÇ-30
Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilir.
PÇ-31
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olup, kullanabilir.
PÇ-32
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-33
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlar ve çözümleyebilir.
PÇ-34
Mesleki özgüven kazanır (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulur).