Besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, konularında bilgilendirmek ve sağlıklı yaşam biçimini geliştirme konusunda beceri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Besin, Besin Ögesi, Sağlık Beslenme Tanımları, Önemi
Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta
Karbonhidratlar
Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta
Proteinler
Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta
Yağlar
Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta
Vitaminler
Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta
Mineraller
Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta
Su, besin grupları
Sözlü anlatım, tartışma
8. Hafta
Ara sınav
Sınav
9. Hafta
Sağlıklı beslenmenin büyüme ve gelişme üzerine etkisi
Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta
Çocukluk dönemi hastalıkları ve beslenme
Sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta
Proje sunumları
Sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta
Proje sunumları
Sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta
Proje sunumları
Sözlü anlatım, tartışma
14. Hafta
Proje sunumları
Sözlü anlatım, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
Final Sınavı
Sınav
17. Hafta
Final Sınavı
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
1) Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları söyler
ÖÇ-2
2) Sınıf yönetimi ve disiplin arasındaki farkları açıklar
ÖÇ-3
3) Sınıf yönetimini etkileyen etmenleri belirtir
ÖÇ-4
4) Sınıf içi etkileşim ve iletişimin önemine inanır
ÖÇ-5
5) Sınıf yönetimi modellerini açıklar
ÖÇ-6
6) Örnek olay üzerinde sınıf kuralları geliştirip uygular
ÖÇ-7
7) Örnek duruma uygun olarak sınıf düzenlemesi yapar
ÖÇ-8
8) Sınıfta istenmeyen davranışlarla başaçıkar
ÖÇ-9
9) Sınıfta zamanı etkili kullanmanın önemine inanır
Program Çıktıları
PÇ-1
Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2
Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3
Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4
Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5
Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7
Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8
Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9
Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10
Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11
Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.