Lisans
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okullarda Rehberlik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EMB 0013 7 Okullarda Rehberlik 2/0/0 Z Türkçe 3
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarının uygun bir rehberlik anlayışı geliştirmelerine yardım etmektir. Bu kapsamda okullarda rehberliğin gelişimi, güncel durumu ve rehberliğin tüm boyutları açıklanarak öğretmen adaylarının rehberlik konusunda bilgi, beceri ve tutumlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Böylece meslek hayatına başlayan öğretmenler diğer meslektaşları ile rehberlik bağlamında konsültasyon (görüş alış verişi) kurma becerisini geliştirecektir.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Sinan Okur
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe 13.00-15.00 ve 15.00-17.00 Z-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe 13.00-15.00 ve 15.00-17.00 Z-02
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım, Sunum, Tartışma, Soru-cevap, Beyin fırtınası, Sorun çözme, İşbirlikli öğrenme, Vaka Paylaşımı

Temel Kaynaklar

 

1.     Binnur Yeşilyaprak – 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri (Nobel Akademik Yayıncılık).

 

Diğer Kaynaklar

 

1.     Esra İşmen Gazioğlu ve Şengül Mertol İlgar – Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik (Pegem Akademi).

1.     2.     Yıldız Kuzgun – Rehberlik ve Psikolojik Danışma (Nobel Akademik Yayıncılık).

 

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma-Rehberlik ve psikolojik danışma nedir? Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta Çağdaş eğitim sisteminde rehberlik hizmetleri. Okulda ruh sağlığı, öğretmen-öğrenci ilişkisi, öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta Okul Öncesi Dönemde Ruh Sağlığı Hizmeti Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta Rehberlik hizmetlerinde hizmet türleri, öğretim basamaklarına, birey sayısına, temel işlevlerine, problem alanlarına göre rehberlik. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta Sınıf rehberlik etkinliklerini tanıma ve gözden geçirme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta Bireyi tanıma teknikleri: testler, gözlem, derecelendirme ölçeği, olay kaydı, olay incelemesi, toplu dosya. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Bireyi tanıma teknikleri: Sosyometri, kimdir bu, görüşme, anket. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10. Hafta Okullarda kriz durumlarında ruh sağlığı hizmeti Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta Okul öncesi dönemde oryantasyon sürecinde rehberlik Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta Özel gereksinimli olan öğrencilerle rehberlik Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta Okullarda dolaylı rehberlik hizmetleri: Araştırma ve geliştirme, akran danışmanlığı, eğitimi ve arabuluculuğu. Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta Özet ve dersin değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta Final Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-11. Çağdaş eğitim sisteminde rehberlik hizmetleri. Okulda ruh sağlığı, öğretmen-öğrenci veli ilişkisi, öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-22. Rehberliğin ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-33. Doğrudan ve dolaylı rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-44. Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu öğrenir. Bu tekniklerin nasıl uygulanacağını bilir.
ÖÇ-55. Rehberlik hizmetlerinde örgüt ve personel hakkında bilgi sahibi olur
Program Çıktıları
PÇ-1Okulöncesi eğitimi pedagojisinin kazandırdığı bilgi ve becerileri, çocuk gelişimi bilgisi, akademik konu içerikleri, disiplinlerarası konular, araştırma ve sorgulama yöntemleri ile ilişkilendirerek sergiler.
PÇ-2Okulöncesi öğrenme ortamlarını, çocukların gelişimine ve kültür özelliklerine uygun, bireysel ve işbirlikli öğrenmeyi destekleyen bir çerçevede kurgular.
PÇ-3Çocukların gelişimlerine ve öğrenmelerine katkı sağlamak için meslektaşları, aileler, toplum, diğer kişi ve kurumlar ile ortaklaşa çalışmalar yapar.
PÇ-4Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini izleme, kaydetme ve öğretimi planlama hedefi doğrultusunda okulöncesi eğitime uygun olan çeşitli değerlendirme yöntemleri ve araçlarını tespit eder ve bunları uygular.
PÇ-5Eğitimi boyunca kazandığı pedagoji ve meslek bilgisi ve becerisini, okulöncesi eğitimi programı ve hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında hayata geçirir.
PÇ-6Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği mesleğine, profesyonelliğe, yaşam boyu öğrenmeye, kişisel ve mesleki gelişime saygısını ve bağlılığını yansıtacak çerçevede gerçekleşir.
PÇ-7Sergilediği davranışlar, okulöncesi öğretmenliği meslek etik değerlerini yansıtan çerçevede gerçekleşir.
PÇ-8Farklı düşüncelere, inanç sistemlerine, kültürlere ve başkalarının katkılarına değer verir.
PÇ-9Eleştirel düşünme, sorgulama ve araştırma, yaratıcılık, girişimcilik ve yenilikçi çözümler geliştirebilme becerilerini hem mesleki, hem de günlük yaşamda karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır.
PÇ-10Kişisel ve profesyonel amaçlarına ulaşmak için bilişim ve iletişim teknolojilerini de içeren farklı kaynaklar kullanarak bilgi edinir ve analiz eder.
PÇ-11Eğitimin kendisine kazandırdığı bireysel ve takım olarak çalışma becerilerini, disiplinlerarası projelerde zaman, bilgi yönetimi ve özdisiplin çerçevesinde sergiler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5