Bu dersin amacı dört yıl boyunca öğrenilen bilgileri ve becerileri kullanarak bir mühendislik problemini çözmek, ürün tasarlamak veya hizmet üretmektir.
Ön Koşullar
201 AKTS ders yükünü başarı ile tamamlamış öğrenciler bitirme projesi alabilir.
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Öğrenciler CATS ders yönetim sisteminde yer alan süreci ve bilgilendirmeleri takip etmelidirler.
Dokümanlar CATS ders yönetim sisteminde yer almaktadır.
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Esra SAATÇİ, Dr.Öğr.Üyesi Ertuğrul SAATÇI, Dr.Öğr.Üyesi Berrak ÖZTÜRK ŞİMŞEK, Öğr.Gör. Basri ERDOĞAN, Prof. Dr. Metin ŞENGÜL, Prof.Dr. Oruç BİLGİÇ
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Tez grupları belirleyecek
Görüşme Saatleri ve Yeri
Tez grupları belirleyecek
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Haftalık görüşmeler, Proje Raporu, Sunum
Temel Kaynaklar
Proje konusuna göre proje takımı tarafından belirlenir.
Diğer Kaynaklar
J R Meredith and S J Mantel Jr (1995). Project Planning - a Managerial Approach. John Wiley and Sons. 9780470400265
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
2. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
3. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
4. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
5. Hafta
İLK RAPOR
Yazılı Anlatım
6. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
7. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
8. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
9. Hafta
ARA RAPOR
Yazılı Anlatım
10. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
11. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
12. Hafta
Proje danışmanı ile görüşme
Sözlü anlatım
13. Hafta
TASLAK RAPOR
Yazılı Anlatım
14. Hafta
RAPOR
Yazılı Anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
100
ÖÇ-1
Öğrenilen bilgileri ve becerileri kullanarak karmaşık (çok bileşenli) bir mühendislik problemini tanımlayabilecek ve formüle edebilecektir.
ÖÇ-2
Karmaşık (çok bileşenli) bir mühendislik problemini gerçekçi kısıtlar (ekonomik, çevresel, sosyal, etik, sağlık ve güvenlik) ile birlikte çözebilmek için kazandıkları bilgi ve becerilerini kullanma deneyimi kazanacaklardır.
ÖÇ-3
Mühendislik modern metod ve araçlarını kullanma yeteneği kazanacaklardır.
ÖÇ-4
Mühendislik çözümlerinde proje yönetimi, risk yönetimi, değişim yönetimi ve hukuki sonuçlar konusunda bilgi edineceklerdir.
ÖÇ-5
İnovasyon ve girişimcilik konularında bilinç kazanacaktır.
ÖÇ-6
Raporlar ve sunumlar ile etkili iletişim konusunda yetenek kazanacaktır.
ÖÇ-7
Çokdisiplinli takımlarda çalışma yeteneği kazanacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.