Lisans
Mühendislik Fakültesi
Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Elektrik-Elektronik Mühendisleri için Akademik İngilizce II

Elektrik-Elektronik Mühendisleri için Akademik İngilizce II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EE2012 2 Elektrik-Elektronik Mühendisleri için Akademik İngilizce II 2/2/0 Z İngilizce 3
Dersin Amacı

The general objective of this course is to combine foreign language skills for academic purposes with field related articles and lectures to provide students with a better competence in academic English for their field of study. Moreover, the nature of this course facilitates academics skills in foreign language in order to serve as a basis for practice in students’ field of study. That is the reason behind the EAP and ESP contents were designed in unison. 

              At the end of the course, students will be able to;

use pre-reading strategies (i.e. skimming, scanning, previewing)

identify points of reference so as to fully grasp a text.

deal with unknown words by guessing their meaning.

identify figurative speech in order to fully comprehend a text.

make inferences from a text.

distinguish between facts and opinions in order to decide the writers point of view.

identify the writer’s technique including purpose, audience, point of view, tone, and register.

deduce the underlying meaning in sentences or parts of a text

identifying key ideas in a text

recognize the relationship between ideas in a text

Evaluate, synthesize and use information from (multiple) texts

Use correct, appropriate language structures, vocabulary & discourse markers

Identify main idea(s) in spoken discourse

Initiate and maintain discussions

Analyze technical materials about their subject matter and work on technical vocabulary.  

Ön Koşullar EE2012
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Ebru Erkaçan TEMİZ, Öğr. Gör. Özay ŞEKER
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 09:00-12:45 Pazartesi E. TEMİZ & İ.A.BAKIR
Görüşme Saatleri ve Yeri İpek Arıkan Bakır: Friday 10:00-11:00 , 1A-18 Ebru TEMİZ : Wednesdays: 12:00-13:00,4A-01
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders interaktif olarak işlenir ve öğrenciler demonstrasyon yapar.
Temel Kaynaklar FARKLI METİNLERDEN OLUŞAN KİTAPÇIK
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta INTRODUCTION
2. Hafta Tech Ethics: Realism of OpenAI
3. Hafta Human & Technology
4. Hafta Information Theory
5. Hafta A recent functional semiconductor from graphene
6. Hafta Technology & Sports
7. Hafta QUIZ+ PRESENTATIONS
8. Hafta HOLIDAY
9. Hafta MIDTERM
10. Hafta Human & Technology
11. Hafta Wearable Technology
12. Hafta Artificial Muscle
13. Hafta Printed Electronics
14. Hafta REVISION + PRESENTATIONS
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 1 10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Sözlü iletişimi başlatma ve devam ettirme
ÖÇ-2Bilimsel alanlarındaki teknik dökümanı anşama ve inceleme
ÖÇ-3Alanlarına ait kelime bilgisine vakıf olma ve bunları kullanma
ÖÇ-4Cümle ya da paragrafları yeniden yazmak
ÖÇ-5Verilen bilgiler doğrultusunda paragraph ya da kompozisyon yazma k
ÖÇ-6Metinleri incelerken grafikleri düzenleyicileri kullanmak
ÖÇ-7Dinlerken ve okurken not almak
ÖÇ-8Belirlenmiş bir konu hakkında İngilizce sunum yapmak
Program Çıktıları
PÇ-1Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
PÇ-2Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme veyorumlama becerisi.
PÇ-6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8