Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Çizgi Film ve Animasyon Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON TEKNİKLERİ I

ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON TEKNİKLERİ I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM1002 1 ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON TEKNİKLERİ I 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Çizgi film ve Animasyon Teknikleri dersi ile öğrenciler animasyonun temeli olan klasik animasyona giriş yapacaklardır. Işıklı masalarda yapılacak çizimler doğrultusunda,öğrencilere animasyonun temel prensipleri öğretilecektir. Bu öğretiler sayesinde, bütün animasyon türlerinde; 3 boyutlu animasyon, stop motion vb. türlerde, alınan bu temel bilgilerle her türlü karakteri ya da öğeyi canlandırabileceklerdir. Bu birikimlerin sonucunda; kısa filmler, reklam filmleri, sinema filmi vb. yapıtlarda efektif olarak animasyon içeren öğeler yaratabileceklerdir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör. Özlem MALATYALIOĞLU
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 09:00- 14.45, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1B / 03-05
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11.00-12.00, İKU Ataköy Yerleşkesi, 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Çizgi film ve Animasyon Teknikleri dersi ile animasyonun başlıca tekniklerinden olan klasik animasyon uygulamalı olarak öğretilecektir. Öğrenciye, animasyonun temel 12 prensibinin uzun zaman kalıplarıyla ve pozlama becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
 
Temel Kaynaklar White T., The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation , Watson-Guptill; Later Printing edition, 1988 

Williams R., The animator's Survival Kit , Faber & Faber; 2 edition ,2002
Blair P.,Cartoon Animation (Collector's Series),Walter Foster Publishing; 1 edition (1994)

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Çizgi Filmin Tanımı ve Tarihi, Animasyonun 12 Prensibine Giriş, Prensiplerin örneklerle incelenmesi.Işıklı masaların kullanımı hakkında uygulamalı bilgilendirme, klasik animasyon yapım tekniklerinin gösterilmesi Sözlü anlatım
2. Hafta 1. Prensip : Timing ( Zamanlama ), Uç kare, Ara Kare ve Aşırı kare tanımı, Serbest konu Top animasyonu taslak çalışması Sözlü anlatım
3. Hafta Serbest konu Top animasyonun Timing (Zamanlama ) prensibi ile uygulanması 2.Prensip: Ezilme&Uzama prensibine giriş. Sözlü anlatım ve Uygulama
4. Hafta 2.Prensip: Ezilme&Uzama Top Düşürme Uygulaması Uygulama
5. Hafta Proje: Platformlu 3 top çalışması (1. ve 2. prensip uygulamalı ) Uygulama
6. Hafta Proje: Platformlu 3 top çalışması (1. ve 2. prensip uygulamalı ) Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Çuval Animasyonuna giriş, Çuval poz çizimi,3.Prensip: Ön Hareket anlatımı. Uygulama
9. Hafta Proje : 1.- 2. ve 3. Prensiple çalışılarak Şıçrayan Çuval Animasyonu Uygulama
10. Hafta Proje : 1.- 2. ve 3. Prensiple çalışılarak Şıçrayan Çuval Animasyonu Uygulama
11. Hafta Proje: Duygusal tepki veren Çuval çalışması Uygulama
12. Hafta Proje: Duygusal tepki veren Çuval çalışması inceleme 4. Prensip Sahneleme ve 5. Prensip Peşi sıra takip ve Üst üste binen hareket (Follow Through & Overlapping Action) anlatımı Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Çizgi Film ve Animasyon'un diğer sanat dallarıyla ilişkisini öğrenerek canlandırmalarını tasarlayabilecek
ÖÇ-2Animasyonun temel prensiplerini öğrenerek iki ve üç boyutlu, stop motion ve diğer animasyon projeleri için yaratıcı karakter tasarımları ve hareketleri olan canlandırmalar hazırlayabilecek
ÖÇ-3Temel ilkelere göre üretilen animasyonlara farklı hareketler yüklemek ve animasyonu geliştirmek
ÖÇ-4Üretilen animasyonu sahneye koyarken sinemanın mizansen kuramına uyarlayarak ve kurgulayarak proje üretebilecek
ÖÇ-5İletişim araçlarına uygun olabilecek animasyonları kendi yaratıcı dilinde, disiplinli bir şekilde üretebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5