Çizgi film ve Animasyon Teknikleri dersi ile öğrenciler animasyonun temeli olan klasik animasyona giriş yapacaklardır. Işıklı masalarda yapılacak çizimler doğrultusunda,öğrencilere animasyonun temel prensipleri öğretilecektir. Bu öğretiler sayesinde, bütün animasyon türlerinde; 3 boyutlu animasyon, stop motion vb. türlerde, alınan bu temel bilgilerle her türlü karakteri ya da öğeyi canlandırabileceklerdir. Bu birikimlerin sonucunda; kısa filmler, reklam filmleri, sinema filmi vb. yapıtlarda efektif olarak animasyon içeren öğeler yaratabileceklerdir.
Çizgi film ve Animasyon Teknikleri dersi ile animasyonun başlıca tekniklerinden olan klasik animasyon uygulamalı olarak öğretilecektir. Öğrenciye, animasyonun temel 12 prensibinin uzun zaman kalıplarıyla ve pozlama becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Temel Kaynaklar
White T.,The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation , Watson-Guptill; Later Printing edition, 1988
Williams R., The animator's Survival Kit , Faber & Faber; 2 edition ,2002
Çizgi Filmin Tanımı ve Tarihi,
Animasyonun 12 Prensibine Giriş, Prensiplerin örneklerle incelenmesi.Işıklı masaların kullanımı hakkında uygulamalı bilgilendirme, klasik animasyon yapım tekniklerinin gösterilmesi
Sözlü anlatım
2. Hafta
1. Prensip : Timing ( Zamanlama ), Uç kare, Ara Kare ve Aşırı kare tanımı, Serbest konu Top animasyonu taslak çalışması
Sözlü anlatım
3. Hafta
Serbest konu Top animasyonun Timing (Zamanlama ) prensibi ile uygulanması 2.Prensip: Ezilme&Uzama prensibine giriş.
Sözlü anlatım ve Uygulama
4. Hafta
2.Prensip: Ezilme&Uzama Top Düşürme Uygulaması
Uygulama
5. Hafta
Proje: Platformlu 3 top çalışması (1. ve 2. prensip uygulamalı )
Uygulama
6. Hafta
Proje: Platformlu 3 top çalışması (1. ve 2. prensip uygulamalı )
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
-
8. Hafta
Çuval Animasyonuna giriş, Çuval poz çizimi,3.Prensip: Ön Hareket anlatımı.
Uygulama
9. Hafta
Proje : 1.- 2. ve 3. Prensiple çalışılarak Şıçrayan Çuval Animasyonu
Uygulama
10. Hafta
Proje : 1.- 2. ve 3. Prensiple çalışılarak Şıçrayan Çuval Animasyonu
Uygulama
11. Hafta
Proje: Duygusal tepki veren Çuval çalışması
Uygulama
12. Hafta
Proje: Duygusal tepki veren Çuval çalışması inceleme
4. Prensip Sahneleme ve 5. Prensip Peşi sıra takip ve Üst üste binen hareket (Follow Through & Overlapping Action) anlatımı
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Final
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Çizgi Film ve Animasyon'un diğer sanat dallarıyla ilişkisini öğrenerek canlandırmalarını tasarlayabilecek
ÖÇ-2
Animasyonun temel prensiplerini öğrenerek iki ve üç boyutlu, stop motion ve diğer animasyon projeleri için yaratıcı karakter tasarımları ve hareketleri olan canlandırmalar hazırlayabilecek
ÖÇ-3
Temel ilkelere göre üretilen animasyonlara farklı hareketler yüklemek ve animasyonu geliştirmek
ÖÇ-4
Üretilen animasyonu sahneye koyarken sinemanın mizansen kuramına uyarlayarak ve kurgulayarak proje üretebilecek
ÖÇ-5
İletişim araçlarına uygun olabilecek animasyonları kendi yaratıcı dilinde, disiplinli bir şekilde üretebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2
Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3
Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4
Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5
Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6
Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8
Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9
Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10
Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11
Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12
Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13
Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15
Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.