Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DESEN ATÖLYESİ II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM2004 2 DESEN ATÖLYESİ II 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Hasan Asan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15.00 - 17.45 ,İKÜ Ataköy Yerleşkesi 1C / 11-13 1C / 07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe,15.00 - 16.00 İKU Ataköy Yerleşkesi, 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Ders anlatma, örnekleme, uygulamalı çizim, sunum.
Temel Kaynaklar  Hauser, Arnold, Sanatın toplumsal tarihi, Remzi Kitabevi, 1995

Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1992

Berger, John, Görme Biçimleri, Metis, 1990

Diğer Kaynaklar  Lynton, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1991

Raynes, John, Figure drawing and anatomy for the artist, M.Beazley, 1993

Parramon, José M., Işık Gölge, Remzi Kitabevi, 1997

Turner, Nicholas, Roman baroque drawings c.1620 to c. 1700 : plates, British Museum Press, 1999

McCorquodale, Charles, The renaissance : European painting 1400-1600, Studio Editions, 1994

Leonardo drawings, Dover, 1980

Murray, Linda, Michelangelo , Thames and Hudson, 1992

Lambert, Gilles, Caravaggio 1571 – 1610, Taschen, 2004

Wolf, Norbert, Albrecht Dürer 1471 - 1528 : the genius of the German renaissance, Taschen, 2006

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi ve Desen 1 dersinde öğrenilen kavramların tekrarı ve çizim alıştırmaları Uygulama
2. Hafta Desende hacim ve derinlik anlayışının tartışılması ve klasik örneklerle pekiştirilmesi Uygulama
3. Hafta Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi ve cansız modelden alıştırmalar Uygulama
4. Hafta Işık-gölge ve koyu-açık kavramlarının desendeki öneminin anlatılması, örneklenmesi ve cansız modelden alıştırmalar Uygulama
5. Hafta Proje Uygulama
6. Hafta Proje Uygulama
7. Hafta Proje Uygulama
8. Hafta Ara sınav -
9. Hafta Desende füzen ve pastel boya kullanımının anlatılması ve ustalardan örnekler gösterilmesi, alıştırma yapılması Uygulama
10. Hafta Canlı modelden füzen ve pastel boya ile hızlı çizim çalışmalarının yapılması Uygulama
11. Hafta Canlı modelden füzen ve pastel boya ile hızlı çizim çalışmalarının yapılması Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Canlı ve cansız modelle yaptıkları çalışmaları sahne ve animasyonla birleştirebilecek.
ÖÇ-2Animasyon oluştururken desen kullanabilecek.
ÖÇ-3Kavramış oldukları zaman-mekan kavramını sayısal ortama aktarabilecek.
ÖÇ-4Canlı ve cansız modelden izlenim aktarabilecekler.
ÖÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5