2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
DESEN ATÖLYESİ II
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM2004
2
DESEN ATÖLYESİ II
1/2/0
Z
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin görsel algılama yeteneklerini geliştirmek, temel kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif alıştırmaları yardımıyla ihtiyaçları çerçevesinde kendi kişisel anlatımlarını oluşturabilmeleri için desen becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Hasan Asan
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15.00 - 17.45 ,İKÜ Ataköy Yerleşkesi 1C / 11-13
1C / 07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe,15.00 - 16.00 İKU Ataköy Yerleşkesi, 1D 16
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders anlatma, örnekleme, uygulamalı çizim, sunum.
Temel Kaynaklar
Hauser, Arnold , Sanatın toplumsal tarihi, Remzi Kitabevi, 1995
Gombrich, E.H. , Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1992
Berger, John , Görme Biçimleri, Metis, 1990
Diğer Kaynaklar
Lynton, Norbert , Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1991
Raynes, John, Figure drawing and anatomy for the artist, M.Beazley , 1993
Parramon, José M. , Işık Gölge, Remzi Kitabevi, 1997
Turner, Nicholas , Roman baroque drawings c.1620 to c. 1700 : plates, British Museum Press , 1999
McCorquodale, Charles , The renaissance : European painting 1400-1600, Studio Editions , 1994
Leonardo drawings, Dover , 1980
Murray, Linda , Michelangelo , Thames and Hudson , 1992
Lambert, Gilles , Caravaggio 1571 – 1610, Taschen, 2004
Wolf, Norbert , Albrecht Dürer 1471 - 1528 : the genius of the German renaissance, Taschen, 2006
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi ve Desen 1 dersinde öğrenilen kavramların tekrarı ve çizim alıştırmaları
Uygulama
2. Hafta
Desende hacim ve derinlik anlayışının tartışılması ve klasik örneklerle pekiştirilmesi
Uygulama
3. Hafta
Hacim ve derinlik etkisi için ustaların kullandıkları farklı tekniklerin incelenmesi ve cansız modelden alıştırmalar
Uygulama
4. Hafta
Işık-gölge ve koyu-açık kavramlarının desendeki öneminin anlatılması, örneklenmesi ve cansız modelden alıştırmalar
Uygulama
5. Hafta
Proje
Uygulama
6. Hafta
Proje
Uygulama
7. Hafta
Proje
Uygulama
8. Hafta
Ara sınav
-
9. Hafta
Desende füzen ve pastel boya kullanımının anlatılması ve ustalardan örnekler gösterilmesi, alıştırma yapılması
Uygulama
10. Hafta
Canlı modelden füzen ve pastel boya ile hızlı çizim çalışmalarının yapılması
Uygulama
11. Hafta
Canlı modelden füzen ve pastel boya ile hızlı çizim çalışmalarının yapılması
Uygulama
12. Hafta
Proje
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 Canlı ve cansız modelle yaptıkları çalışmaları sahne ve animasyonla birleştirebilecek. ÖÇ-2 Animasyon oluştururken desen kullanabilecek. ÖÇ-3 Kavramış oldukları zaman-mekan kavramını sayısal ortama aktarabilecek. ÖÇ-4 Canlı ve cansız modelden izlenim aktarabilecekler. ÖÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecekler.
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5