Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU MODELLEME II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM4003 4 ÜÇ BOYUTLU MODELLEME II 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
3D Modelleme ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme, öğrencilere uygulamalı olarak aktarılması amaçlanmaktadır.


 

Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09.00- 11.50, İKÜ CATs Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12.00-13.00, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım ve uygulama çalışmaları
Temel Kaynaklar Bousquet M., 3D Studio MAX: Tutorials from the Masters Mapping & Texture 3ds Max Material, Delmar Cengage Learning; 1 edition (December 17), 1996.




 
Diğer Kaynaklar  -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 3D Modelleme tekniklerinin dijital olarak anlatılması Sözlü Anlatım / Uygulama
2. Hafta Referans imaj kullanılarak dijital ortamda karakter modelleme çalışması Sözlü Anlatım / Uygulama
3. Hafta Referans imaj kullanılarak dijital ortamda karakter modelleme çalışması ı Sözlü Anlatım / Uygulama
4. Hafta Referans imaj kullanılarak dijital ortamda karakter modelleme çalışması II Uygulama
5. Hafta Referans imaj kullanılarak dijital ortamda karakter modelleme çalışması III Uygulama
6. Hafta Referans imaj kullanılarak dijital ortamda karakter modelleme çalışması IV Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Dijital ortamda modellerin UV haritalarını açma çalışması Uygulama
9. Hafta Dijital ortamda modellerin UV haritalarını açma çalışması Sözlü Anlatım / Uygulama
10. Hafta Dijital ortamda doku kaplama çalışması Uygulama
11. Hafta Dijital ortamda doku kaplama çalışması Sözlü Anlatım / Uygulama
12. Hafta Dijital ortamda ışıklandırma ve render çalışmaları Uygulama
13. Hafta Dijital ortamda ışıklandırma ve render çalışmaları Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-13 Boyutlu Modelleme tekniklerini kavrayacak
ÖÇ-2Katı modelleme tekniği yapabilecek
ÖÇ-3Görseller üzerinden modelleme yapabilecek
ÖÇ-4Modelleme yaptıktan sonra render alabilecek
ÖÇ-5Görseller üzerinden modelleme yapabilecek
ÖÇ-63 Boyutlu Modelleme programlarına hakim olabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6