2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
DESEN ATÖLYESİ IV
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM4004
4
DESEN ATÖLYESİ IV
1/2/0
Z
TÜRKÇE
3
Dersin Amacı
Desen konusunda öğrencilerin daha ileri seviyede çalışmalar yapmalarını sağlamak ve Desen Atölyesi III dersinde öğrendiği figür ve anatomi bilgi ve pratiklerini kullanarak , karakter tasarımında desen bilgilerini dijital ortamda geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
_
Eş Koşullar
_
Özel Koşullar
_
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Hasan Asan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 15.00-17.50, Ataköy Yerleşkesi, 1C/11-13 - 1C/07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu, Pazartesi, 15.00-16.00, Ataköy Yerleşkesi, 1C/11-13 - 1C/07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözel, Uygulama
Temel Kaynaklar
Hauser, Arnold , Sanatın toplumsal tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Gombrich, E.H. , Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1992 Berger, John , Görme Biçimleri, Metis, 1990 Berger, John , Picasso’ nun başarısı ve başarısızlığı, Metis, 1992
Diğer Kaynaklar
Lynton, Norbert , Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1991 Growe, Bernd , Edgar Degas 1834 – 1917, Taschen, 2001 Pissarro, Joachim , Pioneering modern painting : Cézanne & Pisarro 1865 – 1885, The Museum of Modern Art , 2005 Read, Herbert , A concise history of modern painting, Thames and Hudson , 1997 Hockney, David , A Drawing Retrospective, Chronicle Books , 1996 Hunter, San, Masterpieces of 20th century painting, Mallard Press , 1989 Feist, Peter H. , French impressionism : 1860-1920, Taschen, 1995 Beaucorps, Monique De , Great masters of European painting, Harry N. Abrams Inc. , 1998 Vergo, Peter , Twentieth- century German painting,
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış, proje sunumu
Sözlü anlatım
2. Hafta
Hareketli çizim
Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta
Dijital Ortamda karakter tasarımı vücut parçaları çizimi 1
Uygulama
4. Hafta
Dijital Ortamda karakter tasarımı vücut parçaları çizimi 2
Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta
Dijital Ortamda karakter tasarımı vücut parçaları çizimi 3
Uygulama
6. Hafta
Proje
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Dijital ortamda karakter çizimi hızlı poz
Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta
Dijital ortamda karakter çizimi hızlı poz
Uygulama
10. Hafta
Dijital ortamda nesne çalışmaları
Uygulama
11. Hafta
Dijital ortamda nesne çalışmaları
Uygulama
12. Hafta
Dijital ortamda nesne çalışmaları
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Final
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 Öğrenciler desen çizimlerini ileri seviyeye taşıyabilecekler ÖÇ-2 Kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif gibi desen tekniklerini öğrenecekler ÖÇ-3 Öğrendikleri desen teknikleri ile özgün ürünler üretebilecek ÖÇ-4 Hareketli çizim tekniklerini öğrenecekler ÖÇ-5 Surat ve portre çizimleri yapabilecekler ÖÇ-6 El ve ayak çizimleri yapabilecekler
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6