Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DESEN ATÖLYESİ IV

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM4004 4 DESEN ATÖLYESİ IV 1/2/0 Z TÜRKÇE 3
Dersin Amacı
Desen konusunda öğrencilerin daha ileri seviyede çalışmalar yapmalarını sağlamak ve Desen Atölyesi III dersinde öğrendiği figür ve anatomi bilgi ve pratiklerini kullanarak , karakter  tasarımında desen bilgilerini dijital ortamda geliştirmeleri amaçlanmaktadır.


Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Hasan Asan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 15.00-17.50, Ataköy Yerleşkesi, 1C/11-13 - 1C/07-09
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Sevim Karaalioğlu, Pazartesi, 15.00-16.00, Ataköy Yerleşkesi, 1C/11-13 - 1C/07-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözel, Uygulama
Temel Kaynaklar  Hauser, Arnold, Sanatın toplumsal tarihi, Remzi Kitabevi, 1995 Gombrich, E.H., Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1992 Berger, John, Görme Biçimleri, Metis, 1990 Berger, John, Picasso’ nun başarısı ve başarısızlığı, Metis, 1992

Diğer Kaynaklar  Lynton, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 1991 Growe, Bernd, Edgar Degas 1834 – 1917, Taschen, 2001 Pissarro, Joachim, Pioneering modern painting : Cézanne & Pisarro 1865 – 1885, The Museum of Modern Art, 2005 Read, Herbert, A concise history of modern painting, Thames and Hudson, 1997 Hockney, David, A Drawing Retrospective, Chronicle Books, 1996 Hunter, San, Masterpieces of 20th century painting, Mallard Press, 1989 Feist, Peter H., French impressionism : 1860-1920, Taschen, 1995 Beaucorps, Monique De, Great masters of European painting, Harry N. Abrams Inc., 1998 Vergo, Peter, Twentieth- century German painting,

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış, proje sunumu Sözlü anlatım
2. Hafta Hareketli çizim Sözlü anlatım, Uygulama
3. Hafta Dijital Ortamda karakter tasarımı vücut parçaları çizimi 1 Uygulama
4. Hafta Dijital Ortamda karakter tasarımı vücut parçaları çizimi 2 Sözlü anlatım, Uygulama
5. Hafta Dijital Ortamda karakter tasarımı vücut parçaları çizimi 3 Uygulama
6. Hafta Proje Uygulama
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Dijital ortamda karakter çizimi hızlı poz Sözlü anlatım, Uygulama
9. Hafta Dijital ortamda karakter çizimi hızlı poz Uygulama
10. Hafta Dijital ortamda nesne çalışmaları Uygulama
11. Hafta Dijital ortamda nesne çalışmaları Uygulama
12. Hafta Dijital ortamda nesne çalışmaları Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Final
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenciler desen çizimlerini ileri seviyeye taşıyabilecekler
ÖÇ-2Kompozisyon, çizim, ölçü, perspektif gibi desen tekniklerini öğrenecekler
ÖÇ-3Öğrendikleri desen teknikleri ile özgün ürünler üretebilecek
ÖÇ-4Hareketli çizim tekniklerini öğrenecekler
ÖÇ-5Surat ve portre çizimleri yapabilecekler
ÖÇ-6El ve ayak çizimleri yapabilecekler
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6