2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
ÜÇ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU I
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM5003
5
ÜÇ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU I
1/2/0
Z
TÜRKÇE
6
Dersin Amacı
Dersin içeriği, Autodesk Maya programı arayüzünü 3D animasyon üretiminde kullanımı, 3D animasyon kapsamında animasyonun 12 temel prensibini kullanma ve Autodesk Maya programını kullanarak 3D animasyon üretimini kapsamayı amaçlar.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 13.00- 15.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi,1B / 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 13.00- 15.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi,1B / 12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Uygulama ve Proje Üretimi
Temel Kaynaklar
Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)
Diğer Kaynaklar
https://www.autodesk.com.tr/
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Autodesk Maya programının arayüzüne giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Autodesk Maya programının arayüzüne giriş
Uygulama
3. Hafta
3D animasyon yapımında animasyon prensiplerine timing,antispacing, overlap
Uygulama
4. Hafta
3D animasyonda ağırlık animasyonu yapımı
Uygulama
5. Hafta
3D animasyon yapımında kompozisyon kurma ve kamera kullanım
Uygulama
6. Hafta
Kuyruklu karakter kullanarak animasyon uygulamas
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
Uygulama
8. Hafta
Yürüme döngüsü animasyonu uygulaması
Uygulama
9. Hafta
Koşma döngüsü animasyonu uygulaması
Uygulama
10. Hafta
Karakteristik yürüyüş animasyonuna giriş
Uygulama
11. Hafta
Karkteristik agırlık ve denge animasyonu uygulaması
Uygulama
12. Hafta
Proje
Uygulama
13. Hafta
Proje
Uygulama
14. Hafta
Final
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
6
60
Final
1
40
ÖÇ-1 Autodesk Maya programının arayüzünü kullanarak üretim yapabilecek ÖÇ-2 Autodesk Maya programını kullanarak animasyon üretim sürecini uygulayabilecek ÖÇ-3 3D animasyon üretiminin aşamalarını tanımlayabilecek ÖÇ-4 Autodesk Maya programını kullanarak karakter animasyonu üretiminin temellerini uygulayabilecek ÖÇ-5 Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5