Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5003 5 ÜÇ BOYUTLU KARAKTER ANİMASYONU I 1/2/0 Z TÜRKÇE 6
Dersin Amacı

Dersin içeriği, Autodesk Maya programı arayüzünü 3D animasyon üretiminde kullanımı, 3D animasyon kapsamında animasyonun 12 temel prensibini kullanma ve Autodesk Maya programını kullanarak 3D animasyon üretimini kapsamayı amaçlar.

Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Yılmaz Erdoğan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 13.00- 15.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi,1B / 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 13.00- 15.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi,1B / 12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü Anlatım, Uygulama ve Proje Üretimi
Temel Kaynaklar Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)

Diğer Kaynaklar  https://www.autodesk.com.tr/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Autodesk Maya programının arayüzüne giriş Sözlü Anlatım
2. Hafta Autodesk Maya programının arayüzüne giriş Uygulama
3. Hafta 3D animasyon yapımında animasyon prensiplerine timing,antispacing, overlap Uygulama
4. Hafta 3D animasyonda ağırlık animasyonu yapımı Uygulama
5. Hafta 3D animasyon yapımında kompozisyon kurma ve kamera kullanım Uygulama
6. Hafta Kuyruklu karakter kullanarak animasyon uygulamas Uygulama
7. Hafta Ara Sınav Uygulama
8. Hafta Yürüme döngüsü animasyonu uygulaması Uygulama
9. Hafta Koşma döngüsü animasyonu uygulaması Uygulama
10. Hafta Karakteristik yürüyüş animasyonuna giriş Uygulama
11. Hafta Karkteristik agırlık ve denge animasyonu uygulaması Uygulama
12. Hafta Proje Uygulama
13. Hafta Proje Uygulama
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Projeler 6 60
Final 1 40


ÖÇ-1Autodesk Maya programının arayüzünü kullanarak üretim yapabilecek
ÖÇ-2Autodesk Maya programını kullanarak animasyon üretim sürecini uygulayabilecek
ÖÇ-33D animasyon üretiminin aşamalarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4Autodesk Maya programını kullanarak karakter animasyonu üretiminin temellerini uygulayabilecek
ÖÇ-5Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5