2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
GÖRSEL GELİŞTİRME
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM5004
5
GÖRSEL GELİŞTİRME
1/2/0
Z
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
Öğrencilerin genel olarak 3 Boyutlu Karakter Modelleme’de önemli olan süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Teorik bilginin yanında pratik yaparak kendi 3 Boyutlu Animasyon projelerinin üretim aşaması için hazırlamak istedikleri karakterlerin 3 Boyutlu Modellerini prodüksüyona uygun bir şekilde üretip sunabilecek hale gelmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Özgül Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 15.00-17.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi 1B 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Çarşamba, 15.00-17.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi 1B 12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar
Johnston, O., Thomas, F, The Illusion of Life: Disney Animation, Disney Editions, 1995
Catmull, E., Yaratıcılık A. Ş. , Doğan Yayıncılık, 2016
Lagos, E., Piyes Yazma Sanatı,Agora Kitaplığı, 2012
Bergson, H., Gülme, Ayrıntı Yayınları, 2006
Diğer Kaynaklar
- Campbell, J.,The Hero's Journey: Joseph Campbell on His Life and Work (The Collected Works of Joseph Campbell) Paperback – March 11, 2014
Jung, G, C. ,Dört Arketip, Metis Yayınları, 2015
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
3 Boyutlu Karakter Modelleme temel prensiplerinin ve topolojinin sözlü olarak anlatımı,
Sözlü anlatım
2. Hafta
Pratik/ geri bildirim: Pozlu Modelleme
(3Boyutlu Karakter modelleme Pratik yaparak öğrenilen bilgileri kalıcı hale getirmek.)
Uygulama
3. Hafta
Pratik/ geri bildirim: Pozlu Modelleme
Uygulama
4. Hafta
Pratik/ geri bildirim: Pozlu Modelleme
Uygulama
5. Hafta
Pratik/ geri bildirim : Extreem yüz ifadeleri modelleme
Uygulama
6. Hafta
Pratik/ geri bildirim : Extreem yüz ifadeleri modelleme
Uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
-
8. Hafta
Teorik : TPoz ( Karakteri Prodüksüyon kalitesinde rige hazır hale getirmek, Rige uygun topoloji )
Sözlü anlatım
9. Hafta
Pratik/ geri bildirim : TPoz’a hazır hale getirme
( Karakteri Prodüksüyon kalitesinde rige hazır hale getirmek)
Uygulama
10. Hafta
Pratik/ geri bildirim : TPoz’a hazır hale getirme
Uygulama
11. Hafta
Pratik/ geri bildirim : TPoz’a hazır hale getirme
Uygulama
12. Hafta
Pratik/ geri bildirim : BlendShapes Üretimi
Uygulama
13. Hafta
Pratik/ geri bildirim : BlendShapes Üretimi
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 3 Boyutlu Karakter Modellemede önemli olan süreçler hakkında teorik ve uygulamada bilgi sahibi olarak kendi tasarımlarını üretebilecekler. ÖÇ-2 Tasarlanan karakterlerin 3 Boyutlu Modellerini dijital ortamda prodüksüyona uygun bir şekilde üretip profesyonel sunumlar yapabilecek. ÖÇ-3 Karakterin görsel geliştirme süreçlerini öğrenirken disiplinli ve yaratıcı tasarım üretim yöntemlerini çözümleyecek ÖÇ-4 Ulusal ve Uluslarası düzeyde modelleme, dijital tasarım süreçleri ve görsel geliştirme süreçlerini öğrenecek. ÖÇ-5 Kitle iletişim ortamları için hedef kitleye yönelik görsel geliştirme tekniklerini öğrenecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5