Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


GÖRSEL GELİŞTİRME

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM5004 5 GÖRSEL GELİŞTİRME 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin genel olarak 3 Boyutlu Karakter Modelleme’de önemli olan süreçler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Teorik bilginin yanında pratik yaparak kendi 3 Boyutlu Animasyon projelerinin üretim aşaması için hazırlamak istedikleri karakterlerin 3 Boyutlu Modellerini prodüksüyona uygun bir şekilde üretip sunabilecek hale gelmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özgül Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 15.00-17.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi 1B 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 15.00-17.45, İKÜ Ataköy Yerleşkesi 1B 12-14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar

Johnston, O.,  Thomas, F, The Illusion of Life: Disney Animation, Disney Editions,  1995

 

Catmull, E., Yaratıcılık A. Ş. , Doğan Yayıncılık, 2016

 

Lagos, E., Piyes Yazma Sanatı,Agora Kitaplığı, 2012

 

Bergson, H., Gülme, Ayrıntı Yayınları, 2006

Diğer Kaynaklar  

- Campbell, J.,The Hero's Journey: Joseph Campbell on His Life and Work (The Collected Works of Joseph Campbell) Paperback – March 11, 2014

 

Jung, G, C. ,Dört Arketip, Metis Yayınları, 2015

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 3 Boyutlu Karakter Modelleme temel prensiplerinin ve topolojinin sözlü olarak anlatımı, Sözlü anlatım
2. Hafta Pratik/ geri bildirim: Pozlu Modelleme (3Boyutlu Karakter modelleme Pratik yaparak öğrenilen bilgileri kalıcı hale getirmek.) Uygulama
3. Hafta Pratik/ geri bildirim: Pozlu Modelleme Uygulama
4. Hafta Pratik/ geri bildirim: Pozlu Modelleme Uygulama
5. Hafta Pratik/ geri bildirim : Extreem yüz ifadeleri modelleme Uygulama
6. Hafta Pratik/ geri bildirim : Extreem yüz ifadeleri modelleme Uygulama
7. Hafta Ara Sınav -
8. Hafta Teorik : TPoz ( Karakteri Prodüksüyon kalitesinde rige hazır hale getirmek, Rige uygun topoloji ) Sözlü anlatım
9. Hafta Pratik/ geri bildirim : TPoz’a hazır hale getirme ( Karakteri Prodüksüyon kalitesinde rige hazır hale getirmek) Uygulama
10. Hafta Pratik/ geri bildirim : TPoz’a hazır hale getirme Uygulama
11. Hafta Pratik/ geri bildirim : TPoz’a hazır hale getirme Uygulama
12. Hafta Pratik/ geri bildirim : BlendShapes Üretimi Uygulama
13. Hafta Pratik/ geri bildirim : BlendShapes Üretimi Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-13 Boyutlu Karakter Modellemede önemli olan süreçler hakkında teorik ve uygulamada bilgi sahibi olarak kendi tasarımlarını üretebilecekler.
ÖÇ-2Tasarlanan karakterlerin 3 Boyutlu Modellerini dijital ortamda prodüksüyona uygun bir şekilde üretip profesyonel sunumlar yapabilecek.
ÖÇ-3Karakterin görsel geliştirme süreçlerini öğrenirken disiplinli ve yaratıcı tasarım üretim yöntemlerini çözümleyecek
ÖÇ-4Ulusal ve Uluslarası düzeyde modelleme, dijital tasarım süreçleri ve görsel geliştirme süreçlerini öğrenecek.
ÖÇ-5Kitle iletişim ortamları için hedef kitleye yönelik görsel geliştirme tekniklerini öğrenecek.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5