Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÜÇ BOYUTLU ANİMASYON TEKNİKLERİ II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM6002 6 ÜÇ BOYUTLU ANİMASYON TEKNİKLERİ II 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencinin 3 boyutlu Çizgi Film ve Animasyonu uygulayabilmesi için 3boyutlu programda, modelleme, kemik sistemini oluşturma ve kullanma, doku atama ve çıkış alımı gibi başlıkların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özgül Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 12.00-14.45, İKU CAts Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12.00-14.45, İKU CAts Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü Anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar

Jones, Angie. Oliff, Jamie, Thinking Animation Bridging The Gap Between 2D and CG, Thomson Course Technolohgy, 2007

Furniss, Maureen, Art In Motion Animation Aesthetics, John Libbey & Company Limited, 2007

Beane, Andy, 3D Animation Essentials, John Wiley & Sons Inc., 2012

Roberts, Steve, Character Animation in 3D, Focal Press, 2004

Lutho, Eric. Roy, Kenny, How To Cheat in Maya 2012, Focal Press, 2012

Laybourne, Kit, The Animation Book, Three Rivers Press, 1998

Hooks, Ed, Acting For Animators, Heinemann, 2003

Diğer Kaynaklar https://www.autodesk.com.tr/
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Animasyon cycle ve klip oluşturma yöntemlerinin dijital olarak anlatılması Uygulamalı Anlatım
2. Hafta 3D karakterlere animasyon klip atanması ve düzenlenmesinin dijital olarak anlatılması Uygulamalı Anlatım
3. Hafta Animasyonda zamanlamanın dijital olarak anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
4. Hafta Animasyonda ağırlığın dijital olarak anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
5. Hafta Animasyonda ağırlığın dijital olarak anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
6. Hafta Dijital ortamda etkileşimli animasyon çalışmaları Uygulamalı Anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Dijital ortamda etkileşimli animasyon çalışmalar Uygulamalı Anlatım
9. Hafta Animasyonda beden dili ve sahneleme tekniklerinin dijital olarak anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
10. Hafta Animasyonda oyunculuk (acting) tekniklerinin dijital olarak anlatımı Sözlü Anlatım
11. Hafta Dijital ortamda kamera animasyonu çalışmaları Uygulama
12. Hafta Yüz animasyonu tekniklerinin dijital olarak anlatımı Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
13. Hafta Dijital ortamda proje değerlendirme çalışmaları Sözlü ve Uygulamalı Anlatım
14. Hafta Final Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Autodesk Maya programının arayüzünü kullanarak üretim yapabilecek
ÖÇ-2Autodesk Maya programını kullanarak animasyon üretim sürecini uygulayabilecek
ÖÇ-33D animasyon üretiminin aşamalarını tanımlayabilecek
ÖÇ-4Autodesk Maya programını kullanarak karakter animasyonu üretiminin temellerini uygulayabilecek
ÖÇ-5Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon çerçevesinde uygulayabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5