Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İLERİ DÜZEY ANİMASYON TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM8002 8 İLERİ DÜZEY ANİMASYON TEKNİKLERİ 1/2/0 Z TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
Öğrencilerin, alanları ile ilgili dört yıl boyunca edindikleri mesleki bilgilerini  iş yaşamında bir bütünlük içerisinde uygulayabilmeleri ve  deneyim kazanmaları amaçlanmaktadır
Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. Özgül Öztürk
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 15.00- 17.50, İKÜ CATs Dijital Platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 15.00- 16.00, İKÜ CATs Dijital Platformu
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım, Uygulama
Temel Kaynaklar  

Prof. Tickoo, S., Autodesk Maya 2017: A Comprehensive Guide, 9th Edition Kindle Edition, CADCIM Technologies (November 30, 2016)

Diğer Kaynaklar  

 https://www.autodesk.com.tr/

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İleri düzeye animasyona giriş Sözlü anlatım
2. Hafta Dört bacaklı animasyon çalışması Sözlü anlatım
3. Hafta Dört bacaklı animasyon çalışması Uygulama
4. Hafta Dört bacaklı animasyon çalışması Uygulama
5. Hafta Dört bacaklı animasyon çalışması Uygulama
6. Hafta Animasyon hareketlendirme Uygulama
7. Hafta Animasyon hareketlendirme Uygulama
8. Hafta Aksiyon sahne çalışması Uygulama
9. Hafta Aksiyon sahne çalışması Uygulama
10. Hafta Ara sınav Uygulama
11. Hafta Final proje çalışması Uygulama
12. Hafta Final proje çalışması Uygulama
13. Hafta Final proje çalışması Uygulama
14. Hafta Final proje çalışması Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Dört bacaklı, yaratık v.b karakterlerin animasyonunu yaratıcı bir şekilde yapabilecektir.
ÖÇ-2Aksiyon sahnelerin animasyonunu yapabilecektir.
ÖÇ-3Zor hareketleri yaratıcı bir şekilde uygulayabilecektir.
ÖÇ-4Animasyona bütünüyle hakim olarak inisitayif kullanarak yaratıcı tasarımları olan animasyonlar üretecektir.
ÖÇ-5Ulusal ve uluslar arası düzeyde projeler üreterek, yarışmalara ve sergilere katılacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5