Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Çizgi Film ve Animasyon
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


DİJİTAL İLLÜSTRASYON

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ANM3104 DİJİTAL İLLÜSTRASYON 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
İllüstrasyon tarihi ve kuramı, dijital illüstrasyonun önemi. Dijital illüstrasyon teknikleri. Güncel çizgi film ve animasyon filmlerinde,basılı ya da dijital mecralarda kullanılmak üzere dijital illüstrasyonların üretiminin yapılması.
Ön Koşullar _
Eş Koşullar _
Özel Koşullar _
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-15.45, İKU CATS platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi ,11.00 - 12.00 ,İKÜ Ataköy Yerleşkesi,1 D 14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözel anlatım ve uygulama çalışmaları
Temel Kaynaklar

S. Heller, M. Arisman , Web, Teaching Illustration

S. Heller, M. Arisman, The Education Of An Illustrator

C. Tappenden,The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course

A. Szunyoghy, G. Feher, Lürzer’s Int’ Archive, Anatomy Drawing School

J. Hamm, Drawing The Head And Figure

H. Harrison, The Encyclopedia Of Drawing Techniques

M. Wigan ,Text And Image

N.&T .Souter, The Illustration Handbook     

C.&P. Fiell, Graphic Design            
A. Weill, Grafik Tasarım

Diğer Kaynaklar Maureen Furniss, Animasyonun Kutsal Kitabı

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Açılış dersi, İllustrator CC arayüzü tanıtımı, proje sunumu Sözlü Anlatım
2. Hafta Flip Book Tarihçesi, Flip book yapımı Sözlü Anlatım
3. Hafta Flip Book için hikaye yazımı ve karakter tasarımı eskizi Uygulama
4. Hafta Flip Book için hikaye yazımı ve karakter tasarımı eskizi Uygulama
5. Hafta Flip Book çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
6. Hafta Flip Book çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
7. Hafta Vize Uygulama
8. Hafta İndesign CC arayüzü tanıtımı, varolan öykü seçimi ve proje anlatımı Sözlü Anlatım-Uygulama
9. Hafta Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
10. Hafta Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
11. Hafta Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
12. Hafta Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
13. Hafta Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme Uygulama
14. Hafta Proje Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1İllustrasyon tarihi ve kuramları hakkında bilgi edinebilecek
ÖÇ-2Dijital illüstrasyon tekniklerini öğrenebilecek
ÖÇ-3Dijital illüstrasyonun kullanım mecralarını öğrenebilecek
ÖÇ-4Animasyon ürünleri ve basılı alanlarda dijital illüstrasyonların üretimini yapabilecek
ÖÇ-5Flip book çalışmaları yapıp, dijital ortamda şekillendirebilecek
ÖÇ-6Öyküleme çalışmalarını dijital ortama aktarıp, üretimini yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek.
PÇ-2Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek.
PÇ-3Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek.
PÇ-4Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek.
PÇ-5Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek.
PÇ-6Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek.
PÇ-7Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek.
PÇ-8Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek.
PÇ-9Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek.
PÇ-10Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-11Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak.
PÇ-12Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak.
PÇ-13Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak.
PÇ-15Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5               
ÖÇ 6