2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
DİJİTAL İLLÜSTRASYON
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
ANM3104
DİJİTAL İLLÜSTRASYON
1/2/0
SA
TÜRKÇE
4
Dersin Amacı
İllüstrasyon tarihi ve kuramı, dijital illüstrasyonun önemi. Dijital illüstrasyon teknikleri. Güncel çizgi film ve animasyon filmlerinde,basılı ya da dijital mecralarda kullanılmak üzere dijital illüstrasyonların üretiminin yapılması.
Ön Koşullar
_
Eş Koşullar
_
Özel Koşullar
_
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Göknur Sözüneri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-15.45, İKU CATS platformu
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi ,11.00 - 12.00 ,İKÜ Ataköy Yerleşkesi,1 D 14
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözel anlatım ve uygulama çalışmaları
Temel Kaynaklar
S. Heller, M. Arisman , Web, Teaching Illustration
S. Heller, M. Arisman, The Education Of An Illustrator
C. Tappenden,The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course
A. Szunyoghy, G. Feher, Lürzer’s Int’ Archive, Anatomy Drawing School
J. Hamm, Drawing The Head And Figure
H. Harrison, The Encyclopedia Of Drawing Techniques
M. Wigan ,Text And Image
N.&T .Souter, The Illustration Handbook
C.&P. Fiell, Graphic Design
A. Weill, Grafik Tasarım
Diğer Kaynaklar
Maureen Furniss , Animasyonun Kutsal Kitabı
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Açılış dersi, İllustrator CC arayüzü tanıtımı, proje sunumu
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Flip Book Tarihçesi, Flip book yapımı
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Flip Book için hikaye yazımı ve karakter tasarımı eskizi
Uygulama
4. Hafta
Flip Book için hikaye yazımı ve karakter tasarımı eskizi
Uygulama
5. Hafta
Flip Book çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
6. Hafta
Flip Book çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
7. Hafta
Vize
Uygulama
8. Hafta
İndesign CC arayüzü tanıtımı, varolan öykü seçimi ve proje anlatımı
Sözlü Anlatım-Uygulama
9. Hafta
Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
10. Hafta
Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
11. Hafta
Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
12. Hafta
Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
13. Hafta
Öyküleme çalışmasını dijital ortama geçirme
Uygulama
14. Hafta
Proje
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
16. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
17. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1 İllustrasyon tarihi ve kuramları hakkında bilgi edinebilecek ÖÇ-2 Dijital illüstrasyon tekniklerini öğrenebilecek ÖÇ-3 Dijital illüstrasyonun kullanım mecralarını öğrenebilecek ÖÇ-4 Animasyon ürünleri ve basılı alanlarda dijital illüstrasyonların üretimini yapabilecek ÖÇ-5 Flip book çalışmaları yapıp, dijital ortamda şekillendirebilecek ÖÇ-6 Öyküleme çalışmalarını dijital ortama aktarıp, üretimini yapabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1 Tasarım, sanat ve kültürle ilgili kavramlar öncelikli olmak üzere farklı alanlarla ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek. PÇ-2 Teknolojik gelişmeleri ve buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel algılama biçimlerini yorumlayabilecek. PÇ-3 Çağdaş/güncel çizgi film ve animasyon pratiklerini anlayabilecek. PÇ-4 Sanat, iletişim ve toplum arasındaki organik ilişkileri çözümleyebilecek. PÇ-5 Yaratıcı süreci öğrenecek ve yaratıcılığı ön plana çıkaran eserler üretebilecek. PÇ-6 Disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışabilecek. PÇ-7 Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilecek. PÇ-8 Yaratıcı fikirlerini görsel iletiler kullanarak ifade edebilecek. PÇ-9 Grafik tasarım, fotoğraf, sinema gibi farklı disiplinler arası alanlarda özgün ürünler verebilecek. PÇ-10 Modelleme, karakter tasarımı, mekan tasarımı ve kurgu alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-11 Bilgisayar tabanlı uygulamaları kullanarak çizgi film ve animasyon için görsel efekt hazırlama becerisi kazanacak. PÇ-12 Animatör, canlandırma, sanat yönetmeni, doğaçlama alanlarında deneyim sahibi olacak. PÇ-13 Kitle iletişim alanında yeniliklere açık ve yenilikleri alana uyarlayabilir olmak. PÇ-14 Ulusal ve uluslararası alanlarda deneyimli uzmanlarla birlikte proje üretebilme yeteneği kazanmış olacak. PÇ-15 Ulusal ve uluslararası alanlarda yarışma, sergi, festival, seminer vb. etkinliklere katılmış olacak.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5 ÖÇ 6